Eli -99 Tourinkissa lukee ajotietokoneessa selfsusp.inact... Mistähän toi mahtaa johtua?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Itsesäätyvän jousituksen valo palaa.
Collapse
X
-
Originally posted by JarreEli -99 Tourinkissa lukee ajotietokoneessa selfsusp.inact... Mistähän toi mahtaa johtua?
Nyt ihan ensin kato onko järjestelmässä paineet tallella. Tämän näet simppelisti siitä, onko auto normaalilla korkeudella -> paineet tallella = normaali korkeus. Jos perä on alhaalla, niin todennäköisesti siellä ei ole painettakaan, jolloin älä ajele autolla, tai muuten on palkeet entiset (hankautuvat töyssyissä paineistamattomana rikki).
Sitten kannattaa syynätä asentotunnistimet (2kpl) läpi taka-akselilta. Katso vaikka kuva http://www.realoem.com/bmw/showparts...30&hg=33&fg=50. Sieltä osa 15. Onko johdot paikallaan ja onko tunnistimet päällisin puolin ok.
Jos tunnistimet ok, niin sitten hipellä järjestelmään liittyvät releet ja ohjausboksit läpi mahdollisen kosketushäiriön varalta.
Tuossa järjestelmässähän on sentään itsediagnostiikka, joten se valo sammuu kyllä automaattisesti kun vika on korjattu (vaatinee ehkä virtojen pois päältä käyttämisen).
Jos nuo ei auttaneet, niin sitten taitaa olla ainoa mahdollisuus taluttaa auto huoltoon piuhan päähän. Ja sitten jos jos elektroniikkapuolelta on jotain kappaleena, niin myön edullisesti käytetyt rojut (soveltuvin osin, toimivat sellaiset)
Nimim. e39 sedanin tasonsäätö paskana"If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
-
-
Originally posted by JarreEipä korjaantuna viä viat... Täytynee käyttää piuhan päässä autoa."If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
Comment
-
-
Ilmoittiko diagnostiikka, että VAIN siinä osassa oli vikaa, joka vaihdettiin? Muistettiinko vikakoodit resetoida osan vaihtamisen jälkeen? Onhan järjestelmässä tarpeeksi öljyä?Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
-
Minun kohdallani se herjaus loppui muutaman kilometrin jälkeen.
Vika johtui ilmapussin vuodosta ,ei oikein tehnyt mieli vaihtaa kun kappalehinta oli noin 550€ luokkaa. Vaihto tuli vasta sitten eteen, kun kesken matkan toinen ilmapussi petti ja meno oli kuin kivireellä ajaisi.
Todella helppo vaihtaa jos auto olisi purettu (takapenkit, sivuverhoilut, hattuhylly, kajarit, sisälokasuojat).
Ilmapussia ei saa erikseen, vaan se kuuluu samaan pakettiin iskunvaimentimen kanssa (tuleepa vaihettua molemmat ).
Comment
-
-
Originally posted by xPETExMinun kohdallani se herjaus loppui muutaman kilometrin jälkeen.
Vika johtui ilmapussin vuodosta ,ei oikein tehnyt mieli vaihtaa kun kappalehinta oli noin 550€ luokkaa. Vaihto tuli vasta sitten eteen, kun kesken matkan toinen ilmapussi petti ja meno oli kuin kivireellä ajaisi.
Todella helppo vaihtaa jos auto olisi purettu (takapenkit, sivuverhoilut, hattuhylly, kajarit, sisälokasuojat).
Ilmapussia ei saa erikseen, vaan se kuuluu samaan pakettiin iskunvaimentimen kanssa (tuleepa vaihettua molemmat )."If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
Comment
-
Comment