Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Itsesäätyvän jousituksen valo palaa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarre
    Bimmer Rookie
    • Aug 2003
    • 25
    • Tampere

    E39 Itsesäätyvän jousituksen valo palaa.

    Eli -99 Tourinkissa lukee ajotietokoneessa selfsusp.inact... Mistähän toi mahtaa johtua?
  • Moonshine
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 1018
    • Järvenpää

    #2
    Originally posted by Jarre
    Eli -99 Tourinkissa lukee ajotietokoneessa selfsusp.inact... Mistähän toi mahtaa johtua?
    Johtuu siitä että jossain on vikaa

    Nyt ihan ensin kato onko järjestelmässä paineet tallella. Tämän näet simppelisti siitä, onko auto normaalilla korkeudella -> paineet tallella = normaali korkeus. Jos perä on alhaalla, niin todennäköisesti siellä ei ole painettakaan, jolloin älä ajele autolla, tai muuten on palkeet entiset (hankautuvat töyssyissä paineistamattomana rikki).
    Sitten kannattaa syynätä asentotunnistimet (2kpl) läpi taka-akselilta. Katso vaikka kuva http://www.realoem.com/bmw/showparts...30&hg=33&fg=50. Sieltä osa 15. Onko johdot paikallaan ja onko tunnistimet päällisin puolin ok.
    Jos tunnistimet ok, niin sitten hipellä järjestelmään liittyvät releet ja ohjausboksit läpi mahdollisen kosketushäiriön varalta.
    Tuossa järjestelmässähän on sentään itsediagnostiikka, joten se valo sammuu kyllä automaattisesti kun vika on korjattu (vaatinee ehkä virtojen pois päältä käyttämisen).

    Jos nuo ei auttaneet, niin sitten taitaa olla ainoa mahdollisuus taluttaa auto huoltoon piuhan päähän. Ja sitten jos jos elektroniikkapuolelta on jotain kappaleena, niin myön edullisesti käytetyt rojut (soveltuvin osin, toimivat sellaiset)

    Nimim. e39 sedanin tasonsäätö paskana
    "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

    Comment

    • Moonshine
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 1018
      • Järvenpää

      #3
      Jaa, menikös äskeinen vuodatus ihan hukkaan, kun puhuin automaattisesti tasonsäädöstä (self levelling), eli tarkoitatkohan nyt tuota? Vai onko autossasi kenties sähköisesti säädettävä alusta?
      "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

      Comment

      • Jarre
        Bimmer Rookie
        • Aug 2003
        • 25
        • Tampere

        #4
        Eipä korjaantuna viä viat... Täytynee käyttää piuhan päässä autoa.

        Comment

        • Moonshine
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 1018
          • Järvenpää

          #5
          Originally posted by Jarre
          Eipä korjaantuna viä viat... Täytynee käyttää piuhan päässä autoa.
          Lienee järkevintä tosiaan viedä piuhan päähän. Jos kyse on nyt tosiaan tuosta automaattisesta tasonsäädöstä, niin veikkaan tasoanturin sökähtämistä. Kerro sitten mitä löytyi, niin tiedän osuiko arpa kohdalleen!
          "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

          Comment

          • Jarre
            Bimmer Rookie
            • Aug 2003
            • 25
            • Tampere

            #6
            Myöhään mutta kuitenkin. Oikeeseen osuit

            Comment

            • Jarre
              Bimmer Rookie
              • Aug 2003
              • 25
              • Tampere

              #7
              Osa vaihdettu, mutta taulussa palaa teksti edelleen... Kuinka sen saa kuitattua pois, onko tietoa kellää?

              Comment

              • KFZ-Koenig
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 2900

                #8
                Ilmoittiko diagnostiikka, että VAIN siinä osassa oli vikaa, joka vaihdettiin? Muistettiinko vikakoodit resetoida osan vaihtamisen jälkeen? Onhan järjestelmässä tarpeeksi öljyä?
                Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                Comment

                • Jarre
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2003
                  • 25
                  • Tampere

                  #9
                  Diagnostiikka ilmoitti vain kyseisen osan. Vikakoodit resetoida...? Tällaista ei ole tehty, miten tehdään?
                  Last edited by Jarre; 04-12-2005, 21:57.

                  Comment

                  • Jarre
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2003
                    • 25
                    • Tampere

                    #10
                    Edelleen valo palaa.. Kuinka se resetointi tehdään, pistää ..tuttamaan teksti taulussa.

                    Comment

                    • xPETEx
                      Newbiemmer
                      • Dec 2005
                      • 9

                      #11
                      Minun kohdallani se herjaus loppui muutaman kilometrin jälkeen.
                      Vika johtui ilmapussin vuodosta ,ei oikein tehnyt mieli vaihtaa kun kappalehinta oli noin 550€ luokkaa. Vaihto tuli vasta sitten eteen, kun kesken matkan toinen ilmapussi petti ja meno oli kuin kivireellä ajaisi.
                      Todella helppo vaihtaa jos auto olisi purettu (takapenkit, sivuverhoilut, hattuhylly, kajarit, sisälokasuojat).

                      Ilmapussia ei saa erikseen, vaan se kuuluu samaan pakettiin iskunvaimentimen kanssa (tuleepa vaihettua molemmat ).

                      Comment

                      • Moonshine
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 1018
                        • Järvenpää

                        #12
                        Originally posted by xPETEx
                        Minun kohdallani se herjaus loppui muutaman kilometrin jälkeen.
                        Vika johtui ilmapussin vuodosta ,ei oikein tehnyt mieli vaihtaa kun kappalehinta oli noin 550€ luokkaa. Vaihto tuli vasta sitten eteen, kun kesken matkan toinen ilmapussi petti ja meno oli kuin kivireellä ajaisi.
                        Todella helppo vaihtaa jos auto olisi purettu (takapenkit, sivuverhoilut, hattuhylly, kajarit, sisälokasuojat).

                        Ilmapussia ei saa erikseen, vaan se kuuluu samaan pakettiin iskunvaimentimen kanssa (tuleepa vaihettua molemmat ).
                        Sedanissa näin, touringissa käsittääkseni ei. Touringissa siis palkeet erillään iskareista, joten palkeen vaihto on hieman halvempaa. Ja tuo vikamuistin nollaus -> merkkihuoltoon ja sano että nollaavat. En tiedä onko tuossa järjestelmässä itsediagnostiikkaa sisällä, mutta jos ei, niin silloinhan viallisen osan vaihtaminen ei sitä valoa sammuta. Nimittäin tuo xPETEx:n ongelma on sama kuin itselläni, ja tuossa tapauksessa se valon syttyminen ei siis johtunut elektroniikkaviasta, vaan vuodosta.
                        "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎