Announcement

Collapse
No announcement yet.

Takaiskareiden vaihto e39

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rahami00
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 306
    • Kirkkonummi

    Takaiskareiden vaihto e39

    Oisko kellään hyvää kertomusta, miten taakse vaihdetaan nätisti iskari/jousi paketti e39 sedan mallin vehkeeseen.
    Pitääkö vaihtaa muutakin yleensä kuin pelkät iskarit ja jouset...
    Kiitän.
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    #2
    Originally posted by rahami00
    Oisko kellään hyvää kertomusta, miten taakse vaihdetaan nätisti iskari/jousi paketti e39 sedan mallin vehkeeseen.
    Pitääkö vaihtaa muutakin yleensä kuin pelkät iskarit ja jouset...
    Kiitän.
    TIS:n mukaan riittää kun purkaa c-pilareiden verhoilut ja hattuhyllyn pois, ottaa iskarien yläpään kumisuojan pois, avaa 3 mutteria ja iskarin alapäästä iso pultti pois. Sisäloksut pitänee ottaa myös irti. Homma näyttäs olevan identtinen E38:n kanssa, johon tein iskarien vaihdon, mutta TIS:n mukaan E39:ssä ei tarviis ottaa ylempää/taaimmaista tukitankoa irti missään vaiheessa. Pyörän "napa" kannattaa tukea jollain alapuolelta, ettei putoo vahingossa varpaille kun iskarin repii irti.
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • Moonshine
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 1018
      • Järvenpää

      #3
      Originally posted by KFZ-Koenig
      TIS:n mukaan riittää kun purkaa c-pilareiden verhoilut ja hattuhyllyn pois, ottaa iskarien yläpään kumisuojan pois, avaa 3 mutteria ja iskarin alapäästä iso pultti pois. Sisäloksut pitänee ottaa myös irti. Homma näyttäs olevan identtinen E38:n kanssa, johon tein iskarien vaihdon, mutta TIS:n mukaan E39:ssä ei tarviis ottaa ylempää/taaimmaista tukitankoa irti missään vaiheessa. Pyörän "napa" kannattaa tukea jollain alapuolelta, ettei putoo vahingossa varpaille kun iskarin repii irti.
      Noin se menee käytännössäkin. Hattuhyllyn irroittamiseksi tarvitsen nyppäistä takapenkin kokonaan pois. Ja sisälokarit tosiaan pois, niin ei tarvii purkaa ripustuksia.
      "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

      Comment

      • rahami00
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 306
        • Kirkkonummi

        #4
        Kiitän tiedoista ja vastauksista....

        Comment

        Working...
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎