Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 tuulilasinpyyhin vivusto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tomppanbmw:t
    Newbiemmer
    • Jul 2004
    • 26

    e39 tuulilasinpyyhin vivusto

    Tarvis tietoo kuinka paljon joutuu purkamaan ennen kuin saa näkyviin vivuston, kun kuskinpuolen pyyhin täysin veltto eli on ilmeisesti vipu irti!!?

    Heti ensimmäiseksi törmäsin siihen sulan pyörityslunssiin joka ei lähde sitten millään irti on kait jotain kevytmetallia ja hapettunut aika paljon. Olisko vinkkejä miten saa helpoiten irti. Ei varmaan hirveesti viitsi lämmittääkään kun voi noi muovit sulaa ympäriltä.

    Eli vinkkejä kaivattas tähän projektiin jos jollain on aiempaa kokemusta.
    e91 320d Xdrive -10
    ex:e39 525 tdsa Touring -98
    ex: e30 320i -88
    ex: e34 520i -94
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Se todellakin on kiinni! Ainoa keino millä lähtee ehjänä, on vetää pieni ulosvetäjä klunssiin kiinni, vetää siihen kohtuullisen kova esijännitys ja antaa "klunssiin" kuumailmapuhaltimella hieman lämpöä.

    Comment

    • iLobo
      Newbiemmer
      • Jul 2007
      • 3
      • Rauma

      #3
      Oikotie onneen

      Emännän autosta meni tuo myös, ja olen kokeillut kaikenlaista tekohengitystä, mutta aina se vaan putoaa uudestaan...
      Jos haluat nopeasti sen vain toimimaan niin ilmanputsarin kansi auki, putsari pois, putsarinkotelon kylkeen tuleva lähtö irti, kotelon pohja ylös ja vivusto näkyy.
      Virrat päälle, pyyhkijän vivusta nykäisy ja virrat pois heti jos ottaa kiinni tai kun pyyhkijä on puolessavälissä liikerataansa.
      Sitten tanko takaisin kuppiin ja kasaus päinvastaisessa järjestyksessä
      BMW E39 -97 Touring

      Comment

      • jamoc8
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 277
        • Oulu

        #4
        Poraa nivelen läpi reikä ja pultilla löyhään kiinni. Allekirjoittaneella kestänyt vuosia tuolla korjauksella.


        Originally posted by iLobo View Post
        Emännän autosta meni tuo myös, ja olen kokeillut kaikenlaista tekohengitystä, mutta aina se vaan putoaa uudestaan...
        Jos haluat nopeasti sen vain toimimaan niin ilmanputsarin kansi auki, putsari pois, putsarinkotelon kylkeen tuleva lähtö irti, kotelon pohja ylös ja vivusto näkyy.
        Virrat päälle, pyyhkijän vivusta nykäisy ja virrat pois heti jos ottaa kiinni tai kun pyyhkijä on puolessavälissä liikerataansa.
        Sitten tanko takaisin kuppiin ja kasaus päinvastaisessa järjestyksessä
        ---- Bee äm dapl juu ----

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Originally posted by jamoc8 View Post
          Poraa nivelen läpi reikä ja pultilla löyhään kiinni. Allekirjoittaneella kestänyt vuosia tuolla korjauksella.


          Uusi välitanko uusilla muoviholkeilla maksaa tyyliin kympin. Kauanko viitsii patentoida/tekohengittää tuollaisen rahan eteen?
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • djs^
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2009
            • 1177
            • Mikkeli

            #6
            Se osa on vivuston ainoa "varaosa". Maksaa merkkiliikkeessä n. 15e, ja saa itse vaihdettua kun lukee hiukan kokemuksia tästä. Vivusto menee "jumiin" eikä ota mitään singaaleja vastaan sillloin,kun nivel lopsahtaa pois paikoiltaan. Ihan normaalia näissä kolmeyseissä!
            EX :
            -E36 316
            -E36 325
            -E39 523
            -E39 530dA M-Sportx2
            -E60 525dA M-Sport x2
            -E60 545i Matte white
            -E53 x5
            -E91 3xx

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎