Yritin jo hakua ja Googlea, mutten löytänyt vastaavasta ongelmasta keskustelua.
Eli ongelmana lämpöjen seilaaminen normaalin ja kylmän välillä.
Ajoon kun lähtee, viisari nousee alimmalle viivalle. Joskus heittää aluksi vähän sinisen puolelle ja laskee taas, joskus alkaa nousta normaalisti ja pitää normaalin lämpötilan ajotavasta riippumatta. Yleensä kuitenkin viisari on alhaalla, ja yhtäkkiä ajon/käyttämisen jälkeen nostaa lämmöt nopeasti normaaliin. Ei siis keitä, vaan ongelma on päinvastainen eli viisari seilailee normaalin ja kylmän välillä. Ajonopeudella tai kierrosluvulla ei ole selkeää yhteyttä viisarin liikkeisiin, vaan heittelehtii tasaisella tyhjäkäynnilläkin. Satunnaisesti myös alkanut puhaltaa kylmää kabiiniin. Joskus uudelleenkäynnistäminen on lopettanut viisarin liikkeet.
Sitten taustoja. Termostaatti hajosi elokuussa, ja moottori pääsi keittämään melko pahasti. Samalla uusittiin jäähdytin/paisuntasäiliö, paisarin korkki sekä termostaatin koppa. Ilmaaminen oli hankalaa, ja lämmöt pääsi silloinkin kerran nousemaan, muttei ehtinyt keittää. Kun saatiin ilmat pois auto toimi normaalisti. Öljyt ja jäähdytinnesteet ei mene sekaisin.
Lämpöongelmat alkoivat siis pakkasten kanssa samaan aikaan. Silloin myös koko mittaristo oli pimeänä yhtenä aamuna, mutta sittemmin toiminut normaalisti.
Kilometrejä tullut elokuun jälkeen n. 15000.
Mitä teille tulee ensimmäisenä mieleen? Ilmaamista on uusittu ja uusittu, ei vaikutusta. Itseltä alkaa jo ideat loppua.
Eli ongelmana lämpöjen seilaaminen normaalin ja kylmän välillä.
Ajoon kun lähtee, viisari nousee alimmalle viivalle. Joskus heittää aluksi vähän sinisen puolelle ja laskee taas, joskus alkaa nousta normaalisti ja pitää normaalin lämpötilan ajotavasta riippumatta. Yleensä kuitenkin viisari on alhaalla, ja yhtäkkiä ajon/käyttämisen jälkeen nostaa lämmöt nopeasti normaaliin. Ei siis keitä, vaan ongelma on päinvastainen eli viisari seilailee normaalin ja kylmän välillä. Ajonopeudella tai kierrosluvulla ei ole selkeää yhteyttä viisarin liikkeisiin, vaan heittelehtii tasaisella tyhjäkäynnilläkin. Satunnaisesti myös alkanut puhaltaa kylmää kabiiniin. Joskus uudelleenkäynnistäminen on lopettanut viisarin liikkeet.
Sitten taustoja. Termostaatti hajosi elokuussa, ja moottori pääsi keittämään melko pahasti. Samalla uusittiin jäähdytin/paisuntasäiliö, paisarin korkki sekä termostaatin koppa. Ilmaaminen oli hankalaa, ja lämmöt pääsi silloinkin kerran nousemaan, muttei ehtinyt keittää. Kun saatiin ilmat pois auto toimi normaalisti. Öljyt ja jäähdytinnesteet ei mene sekaisin.
Lämpöongelmat alkoivat siis pakkasten kanssa samaan aikaan. Silloin myös koko mittaristo oli pimeänä yhtenä aamuna, mutta sittemmin toiminut normaalisti.
Kilometrejä tullut elokuun jälkeen n. 15000.
Mitä teille tulee ensimmäisenä mieleen? Ilmaamista on uusittu ja uusittu, ei vaikutusta. Itseltä alkaa jo ideat loppua.
Comment