Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 steptronic,pieni vuoto ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6324
    • P-Pohjanmaa

    e39 steptronic,pieni vuoto ??

    Eli sellainen havainto pisti silmään kun lomareissulla ajoin ensin matalaan kantoon jonka seurauksenna puskuri hieman halkesi, sen jälkeen käytin sitä korjaamolla montun päällä tsekkaamassa vahinkot.
    Muuten kaikki ok mutta puskuri siis hieman halkesi
    No samalla huoltomies sanoi että laatikolta keulaan (öljyn lauhduttimelle?)
    tulevan putken ja lauhduttimen välinen kohta,ilmeisesti stefa ? hieman hikoilee ja pari tippaa oli öljyäkin tullut.

    Kysynkin että onko putken ja lauhduttimen liitoskohtaan saatavilla mitään stefaa tms ?
    Vai onko niin typerästi että uusituttaa ko. putken laatikolta tuohon lauhduttimella asti.
    Last edited by veku; 02-07-2005, 15:41.
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport
  • mukko
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 5965
    • Uleåborg

    #2
    Luulisi että putken ja lauhduttimen välissä majailee o-rengas.
    -- Official member of BTCF-Sauna Team --

    Save the World, Fuck The Fuel Economy
    Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

    Comment

    • Meisseli
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 1003
      • Kotka

      #3
      Se voisi olla vaikka tuon näköinen systeemi? Kuvassa osa numero seitsemän edustaa o-rengasta jolle kerrotaan mitatkin, jos itse aiot uuden metsästää.
      Eioo penaria alla enää.. :(

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6324
        • P-Pohjanmaa

        #4
        Joo tuo o-rengas se todennäköisesti on mikä vuodon\hikoilun aiheuttaa.Täytyypä sellainen vaikka orggis bmw osana hommata niin ainakin sopii.
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6324
          • P-Pohjanmaa

          #5
          Viime öjyhuollossa vaihdettiin sinne letkuun pari o-rengasta
          Onko tossa laatikkossa tunnistin jos öljynpinta menee liika matalaksi ?

          Siksi kysyn kun omassa ko.liitos oli hieman tippasut\hikoillut eikä öljynpintaa tullut tarkastettua..
          Ja jotenkin tuntuu että näin talvea vasten laatikko luistaa enemmän (varsinkin kylmällä koneella)eli kiertää korkeammalle kun lämpimällä koneella..kuvitteluako ?

          edit:en osaa sano o-rengaan numeroa kertoa kun huolto tehtiin boschin liikkeessä ja asentaja kaiveli o-renkaat sellaisesta laatikosta..
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • Moonshine
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 1018
            • Järvenpää

            #6
            Originally posted by veku
            Ja jotenkin tuntuu että näin talvea vasten laatikko luistaa enemmän (varsinkin kylmällä koneella)eli kiertää korkeammalle kun lämpimällä koneella..kuvitteluako ?
            Muuhun en ota kantaa, mutta kyllä kylmällä laatikolla kierrosten käsittääkseni kuuluukin nousta korkeammalle. Ilmeisesti laatikko pyrkii minimoimaan vaihdot kylmillä öljyillä tjsp. Viisaammat taas korjatkoon jos tarvetta on.
            "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎