Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d sammui kesken matkan eikä käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bombo
    BTCF Member
    • Aug 2011
    • 247
    • Helsinki

    530d sammui kesken matkan eikä käynnisty

    Kyselläänpäs jos joku ymmärtäisi jotain:
    Auto sammui, fuel injection pamahti tauluun eikä enää edes lupaile.
    Autocomilla luettu vikakoodit, ja antaa jos jonkinmoista koodia..
    Tankki täysi.
    Siirtopumput surisee ja autocom näytti paineeksi 3,8bar.

    Kiskon paine startatessa vain 50bar -eikös suuttimet aukea vasta 100bar kohdilla?
    Eli viittaisiko tämä vika määränsäätimeen? Tai sen o renkaisiin?

    e39 530d touring
    e30 muoviturpo


    Vanhat kulkineet:
    6x e30, 2x e28, 2x e34, 2x e39, 1x e36
  • makkis
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 5152
    • Kouvola, Savisto

    #2
    Kokeile että railin molemmissa päissä on liittimet kunnolla pohjalla.

    Itsellä oli vastaavaa ongelmaa kun se taaempi, eli paineensäätimen liitin nousi itsekseen ylös.

    Toki myös pumppu tai määränsäädin voi olla vikana kun paineet jää noin alas.
    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

    Comment

    • Hezman
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2012
      • 708
      • Jyväskylä

      #3
      Useat vikakoodit moottorista vois antaa viitteitä koneen sulakkeen palamisesta. Sijaitsee vasemman raitisilmasuodattimen alla olevassa laatikossa. Syy sulakkeen palamiseen on ollut pääsääntöisesti jossain anturin/toimilaitteen johdoissa. Esim. nokka-anturi tai ahtopaineensäätimen karvat.

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9138
        • Oulu

        #4
        Kuten Hezman totesi, todennäköisesti yksi moottorinohjauksen sulakepaketin (A8680) sulakkeista kärähtänyt. Löytyvät apparin puolen raikkarikotelon alta E-boxista.

        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Bombo
          BTCF Member
          • Aug 2011
          • 247
          • Helsinki

          #5
          Noniin. Yksi noista sulakkeistahan sieltä oli kärähtänyt. Uusi sisään ja laakista käyntiin. Kiitoksia vinkeistä

          Muutaman kilometrin pääsin ja taas sama sulake rikki.

          Nyt täytyy sitten alkaa metsästämään oikosulkua
          e39 530d touring
          e30 muoviturpo


          Vanhat kulkineet:
          6x e30, 2x e28, 2x e34, 2x e39, 1x e36

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9138
            • Oulu

            #6
            Ensimmäisenä katsot, onko siinä huohottimen lämmitintä (nr.9). Tuo lämmitin tai sen johdotus (hankautunut oikosulkuun lohkoa vasten) on tyypillisimmät. Jos lämmitintä ei ole tutkaile samasta kohdasta kulkeva turbon alipainesolenoidille kulkeva johdotus.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Bombo
              BTCF Member
              • Aug 2011
              • 247
              • Helsinki

              #7
              Noniin. Yksi noista sulakkeistahan sieltä oli kärähtänyt. Uusi sisään ja laakista käyntiin. Kiitoksia vinkeistä

              Muutaman kilometrin pääsin ja taas sama sulake rikki.

              Nyt täytyy sitten alkaa metsästämään oikosulkua
              e39 530d touring
              e30 muoviturpo


              Vanhat kulkineet:
              6x e30, 2x e28, 2x e34, 2x e39, 1x e36

              Comment

              • Bombo
                BTCF Member
                • Aug 2011
                • 247
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by Clavurion View Post
                Ensimmäisenä katsot, onko siinä huohottimen lämmitintä (nr.9). Tuo lämmitin tai sen johdotus (hankautunut oikosulkuun lohkoa vasten) on tyypillisimmät. Jos lämmitintä ei ole tutkaile samasta kohdasta kulkeva turbon alipainesolenoidille kulkeva johdotus.
                Ei ole omassa ruoskassa tuota huohottimen lämmitintä.

                Alipainesolenoidin johdotuskin näytti ehjältä mitä nyt kerkesin tutkia.

                Nyt pääsin kyllä jo 10km matkan samalla sulakkeella

                Löysin muuten ulkomaailmoista hyvin samanlaisen vian
                (samat vikakoodit, sama sulake) jossa sulakkeen paukkuminen olikin alipaineletkuissa

                http://bmwowner.com/forum/viewtopic....c1a5406d4a94f1

                Vian haku topicceja kun olen nyt selannyt, niin Clavurion jossain mainitsi että jossain olisi joskus ollut tätä vikaa jos on ollut jälkiasennus xenonit?
                En kyllä löytänyt sen enempää keskustelua aiheesta..

                Omassa paskassa on pitkissä sekä lisäpitkissä 100w xenonit.. Täytyy repiä niiden johdot irti jos loppuisi sulakkeen paukkuminen
                Last edited by Bombo; 22-03-2018, 14:39.
                e39 530d touring
                e30 muoviturpo


                Vanhat kulkineet:
                6x e30, 2x e28, 2x e34, 2x e39, 1x e36

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8257
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  #9
                  Originally posted by Bombo View Post
                  Ei ole omassa ruoskassa tuota huohottimen lämmitintä.

                  Alipainesolenoidin johdotuskin näytti ehjältä mitä nyt kerkesin tutkia.

                  Nyt pääsin kyllä jo 10km matkan samalla sulakkeella

                  Löysin muuten ulkomaailmoista hyvin samanlaisen vian
                  (samat vikakoodit, sama sulake) jossa sulakkeen paukkuminen olikin alipaineletkuissa

                  http://bmwowner.com/forum/viewtopic....c1a5406d4a94f1

                  Vian haku topicceja kun olen nyt selannyt, niin Clavurion jossain mainitsi että jossain olisi joskus ollut tätä vikaa jos on ollut jälkiasennus xenonit?
                  En kyllä löytänyt sen enempää keskustelua aiheesta..

                  Omassa paskassa on pitkissä sekä lisäpitkissä 100w xenonit.. Täytyy repiä niiden johdot irti jos loppuisi sulakkeen paukkuminen
                  Ei vaikuta valot moottorinohjauksen sulakkeisiin. (ellei sitten ole ihan päin helvettiä tehty)

                  Ota öljyntasoanturin johto irti ja koita uudella sulakkeella.
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • Salonius
                    Newbiemmer
                    • Dec 2008
                    • 14
                    • Kanta-Häme, Finland

                    #10
                    525D sammui tiistaina kun saunalahti, tankki melkein täynnä. Inpalla tsekkaukset, siirtopaine 3,7, mutta railipaine ei nouse yli 60bar. Vikakoodeja useampi (mm railipaine, railsäädin, hehkut,egr,tukikumit, kampuran asentoanturi...)
                    Tulppasin suutinputket, ei nouse paine. Tarkistin säätimen o-renkaan, oli ehjä.
                    Ennenkuin aloin mitata painetta oikein mittarilla, löysin tämän topikin. Tarkistin sulakkeen, toinen palanut, uusi sulake paloi heti. Huohottimen lämmittimen liitin irti, uusi sulake - ja avot, taas käy. Täytynee vaihtaa lämmitin ennen talvea.
                    Eli apu oli lähellä. Samalla kun imusarja oli irti niin vaihtelin alipaineletkut sinne alle, oli aika rapeat. Ihmettelin mikä suhisee kun ropasi säädin, letku oli murteella ja sihisi kun liikahti...
                    E39 525D -02

                    ex. E39 525TDSA -97
                    SIERRA-92, SIERRA-93,usempia Taunuksia.

                    "FORDIT TULIVAT SAKSASTA, BMWt TULEVAT EDELLEEN..."

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎