Omassa E39:ssä on paljon jäykempi ohjaus kuin appiukon samanmoisessa. Autot ovat samanikäiset ja juuri täytin ATF:ää säiliöön. Missä voisi olla vika? Onko ohjauksen herkkyyttä mahdollista säätää? Vaikuttaako renkaat ja renkaiden kulmat jotenkin ohjaustehostimella varustettuun autoon?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ohjaus kankea
Collapse
X
-
Käykää kuntosalilla, Servotronic on ihan turha keksintö...
Ei vaan, olen miettinyt vaatiiko tuo runkomodulin ohjelmointia (Servotronic ei ole jälkikäteen asennettavaksi tarkoitettu lisävaruste joten se ei onnistu normaalikeinoilla) vai riittääkö ohjaustehostimen vaihto ja kahden johdon veto... Täytyisi mitata antaako runkomoduli tuon ohjaussignaalit jo nyt.
Comment
-
-
Originally posted by TJJKäykää kuntosalilla, Servotronic on ihan turha keksintö...
Ei vaan, olen miettinyt vaatiiko tuo runkomodulin ohjelmointia (Servotronic ei ole jälkikäteen asennettavaksi tarkoitettu lisävaruste joten se ei onnistu normaalikeinoilla) vai riittääkö ohjaustehostimen vaihto ja kahden johdon veto... Täytyisi mitata antaako runkomoduli tuon ohjaussignaalit jo nyt.
Comment
-
-
Originally posted by KeimoEi voi, tulee lihakset kipeäksi. Aika fakiiri olet, jos tuonkin laitat itse. Toisaalta Hemihän on jo velkaa ne sumpit, joten ehkäpä saat tuonkin laitettua.
nostoa kiinnikkeiltään ja auton alla työskentelyä ei kyllä minulta kotioloissa suju joten homma luultavasti jää teoria-asteelle. Signaalit voisi kyllä mitata samalla kun vedän yhden piuhan runkomodulille.
Comment
-
-
540iA -98
Tehostusta ei ole auton seisoessa paikallaan.. Antaa vähän kierroksia niin johan tulee tehostusta. Missä vika?
EDIT.
Eli kun vääntää rattia auton seisoessa paikallaan saa todella vääntää, mutta antaa vähän kierroksia niin tehostus tulee mukaan.
Ja lisäyksenä se että ATF:ää lisäsin, säiliössä oli vaan vähän pohjalla (), mutta nyt normaalilla nestemäärällä ei muutosta tapahtunut mihinkään suuntaan.. Pitääkö se ilmata jotenkin, vai onko se nyt vaan ottanu itteensä?
"Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
- - -
E30 325i Cabrio M-Technic I 1990 Cäbi©
E36 M3 Coupé 1996
G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen
Comment
-
-
Originally posted by RiiQuuTehostusta ei ole auton seisoessa paikallaan.. Antaa vähän kierroksia niin johan tulee tehostusta. Missä vika?
EDIT.
Eli kun vääntää rattia auton seisoessa paikallaan saa todella vääntää, mutta antaa vähän kierroksia niin tehostus tulee mukaan.
Ja lisäyksenä se että ATF:ää lisäsin, säiliössä oli vaan vähän pohjalla (), mutta nyt normaalilla nestemäärällä ei muutosta tapahtunut mihinkään suuntaan.. Pitääkö se ilmata jotenkin, vai onko se nyt vaan ottanu itteensä?
Mulla on sama vika kuin sulla ja johtuu siitä että pumppu on ihan paskana.
Ääntääkö pumppu kääntäessä rattia?E38 740ia
E39 530 dAT
ex. E34 520i sedan
ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
ex. E36 325i sedan
ex. E36 328i touring
ex. E36 318 iS qp
ex. E36 325i qp -R.I.P-
ex. E21 320i sedan
ex. E30 318i sedan
ex. E3 2500 sedan
Comment
-
-
Originally posted by Mr. ZJotain paskaa öljyä järjestelmässä tai sitten pumppu ihan sohlo.
Mulla on sama vika kuin sulla ja johtuu siitä että pumppu on ihan paskana.
Ääntääkö pumppu kääntäessä rattia?
Originally posted by HemiJostainhan systeemi on nesteensä ulos kussut? Tämä varmasti pitäisi selvittää heti ensiksi, koska samalla voi löytyä se kohta mistä systeemi saa vedettyä ilmaa kiertoon.
Eli jos vähän voitte vääntää rautalangasta (spekuloida) niin aiheuttaako nimenomaan tuo ilma sen ettei ilman kierroksien nostoa jaksa tehostaa, vai onko se syy/seuraus-yhdistelmä pumpun rikkoutumiseen, jonka syystä ei nyt toimi oikein.
Eihän toi nyt kovin paljon häiritse, mutta ennemmin tai myöhemmin menee sitten pumppu/muu osa vaihtoon. Ellei tuosta ole muuta haittaa muille ohjauksen komponenteille."Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
- - -
E30 325i Cabrio M-Technic I 1990 Cäbi©
E36 M3 Coupé 1996
G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen
Comment
-
-
Jos ilmaa on kierrossa/öljyssä, ei paineentuotto ole tyhjkäynnillä riittävä vaan yleensä vaatii hieman kierroksia jotta systeemi herää(ilma kokoonpuristuvaa). Tyypillinen oire siis vuotavaan systeemiin.
Pahin skenaariohan tässä on se että ohjausvaihde/hammastanko vuotaa nesteensä raidetangon haitarikumin sisään ja vetää sitä kautta ilmaa kiertoon.
Comment
-
Comment