Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ohjaus kankea

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BCN
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 313
    • Tampere

    E39 ohjaus kankea

    Omassa E39:ssä on paljon jäykempi ohjaus kuin appiukon samanmoisessa. Autot ovat samanikäiset ja juuri täytin ATF:ää säiliöön. Missä voisi olla vika? Onko ohjauksen herkkyyttä mahdollista säätää? Vaikuttaako renkaat ja renkaiden kulmat jotenkin ohjaustehostimella varustettuun autoon?
  • juster
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 624

    #2
    Jos omassasi tehostin toimii, eli ohjaus kevenee moottorin käydessä, eikä pidä ääntä, niin syy on appiukkosi autossa. Syyhän on nimeltään servotronic...

    Comment

    • Keimo
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2032
      • Kekkoslovakia

      #3
      Servotronic on loistava

      Comment

      • Sievälä
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2004
        • 529
        • Mänttä

        #4
        Ja tietenki renkaitten leveys vaikuttaa paljon. Leveemmillä renkailla raskaampi kääntää. Servotronic on kyllä hyvä keksintö
        G11 740e msport-17
        G21 320D xdrive msport -19 TAXI

        www.taksisakarisievala.com

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #5
          Käykää kuntosalilla, Servotronic on ihan turha keksintö...
          Ei vaan, olen miettinyt vaatiiko tuo runkomodulin ohjelmointia (Servotronic ei ole jälkikäteen asennettavaksi tarkoitettu lisävaruste joten se ei onnistu normaalikeinoilla) vai riittääkö ohjaustehostimen vaihto ja kahden johdon veto... Täytyisi mitata antaako runkomoduli tuon ohjaussignaalit jo nyt.
          E39 528iA

          Comment

          • Keimo
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2032
            • Kekkoslovakia

            #6
            Originally posted by TJJ
            Käykää kuntosalilla, Servotronic on ihan turha keksintö...
            Ei vaan, olen miettinyt vaatiiko tuo runkomodulin ohjelmointia (Servotronic ei ole jälkikäteen asennettavaksi tarkoitettu lisävaruste joten se ei onnistu normaalikeinoilla) vai riittääkö ohjaustehostimen vaihto ja kahden johdon veto... Täytyisi mitata antaako runkomoduli tuon ohjaussignaalit jo nyt.
            Ei voi, tulee lihakset kipeäksi. Aika fakiiri olet, jos tuonkin laitat itse. Toisaalta Hemihän on jo velkaa ne sumpit, joten ehkäpä saat tuonkin laitettua.

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by Keimo
              Ei voi, tulee lihakset kipeäksi. Aika fakiiri olet, jos tuonkin laitat itse. Toisaalta Hemihän on jo velkaa ne sumpit, joten ehkäpä saat tuonkin laitettua.
              Kyllä minä uskon, että tuon saisi laitettua mutta tuollaiset suuremmat purkamiset jotka (jos TIS:iä oikein luin) vaatii moottorin
              nostoa kiinnikkeiltään ja auton alla työskentelyä ei kyllä minulta kotioloissa suju joten homma luultavasti jää teoria-asteelle. Signaalit voisi kyllä mitata samalla kun vedän yhden piuhan runkomodulille.
              E39 528iA

              Comment

              • BCN
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 313
                • Tampere

                #8
                Juu kyllä omassa tehostin toimii jos meinaat, että ratti on kevyempi koneen käydessä kuin kone sammutettuna. Tietääkseni appiukolla ei ole servotronicia, mutta tarviipa tarkastaa. Eli mitään säätömahdollisuuksia ei ole?

                Comment

                • RiiQuu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 1367

                  #9
                  540iA -98

                  Tehostusta ei ole auton seisoessa paikallaan.. Antaa vähän kierroksia niin johan tulee tehostusta. Missä vika?

                  EDIT.

                  Eli kun vääntää rattia auton seisoessa paikallaan saa todella vääntää, mutta antaa vähän kierroksia niin tehostus tulee mukaan.

                  Ja lisäyksenä se että ATF:ää lisäsin, säiliössä oli vaan vähän pohjalla ( ), mutta nyt normaalilla nestemäärällä ei muutosta tapahtunut mihinkään suuntaan.. Pitääkö se ilmata jotenkin, vai onko se nyt vaan ottanu itteensä?
                  Last edited by RiiQuu; 07-09-2005, 21:02. Reason: Lisäystä
                  "Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
                  - - -
                  E30 325i Cabrio M-Technic I 1990
                  Cäbi©

                  E36 M3 Coupé 1996
                  G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

                  Comment

                  • Mr. Z
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2003
                    • 943
                    • Manse

                    #10
                    Originally posted by RiiQuu
                    Tehostusta ei ole auton seisoessa paikallaan.. Antaa vähän kierroksia niin johan tulee tehostusta. Missä vika?

                    EDIT.

                    Eli kun vääntää rattia auton seisoessa paikallaan saa todella vääntää, mutta antaa vähän kierroksia niin tehostus tulee mukaan.

                    Ja lisäyksenä se että ATF:ää lisäsin, säiliössä oli vaan vähän pohjalla ( ), mutta nyt normaalilla nestemäärällä ei muutosta tapahtunut mihinkään suuntaan.. Pitääkö se ilmata jotenkin, vai onko se nyt vaan ottanu itteensä?
                    Jotain paskaa öljyä järjestelmässä tai sitten pumppu ihan sohlo.
                    Mulla on sama vika kuin sulla ja johtuu siitä että pumppu on ihan paskana.
                    Ääntääkö pumppu kääntäessä rattia?
                    E38 740ia
                    E39 530 dAT
                    ex. E34 520i sedan
                    ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
                    ex. E36 325i sedan
                    ex. E36 328i touring
                    ex. E36 318 iS qp
                    ex. E36 325i qp -R.I.P-
                    ex. E21 320i sedan
                    ex. E30 318i sedan
                    ex. E3 2500 sedan

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Jostainhan systeemi on nesteensä ulos kussut? Tämä varmasti pitäisi selvittää heti ensiksi, koska samalla voi löytyä se kohta mistä systeemi saa vedettyä ilmaa kiertoon.

                      Comment

                      • RiiQuu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 1367

                        #12
                        Originally posted by Mr. Z
                        Jotain paskaa öljyä järjestelmässä tai sitten pumppu ihan sohlo.
                        Mulla on sama vika kuin sulla ja johtuu siitä että pumppu on ihan paskana.
                        Ääntääkö pumppu kääntäessä rattia?
                        Ääntää, mutta ei nyt välttämättä enemmän kuin muutkaan ohjaustehostimet. (Vai pitäiskö tuon olla täysin hiljaa?) Ääripäässä kun väkisin pitää (mitä ei tietenkään normaalisti pidä harrastaa) niin tulee sellainen tyyppillinen surina, mutta se pitäisi olla normaalia.

                        Originally posted by Hemi
                        Jostainhan systeemi on nesteensä ulos kussut? Tämä varmasti pitäisi selvittää heti ensiksi, koska samalla voi löytyä se kohta mistä systeemi saa vedettyä ilmaa kiertoon.
                        Melkein kaikissa letkujen liittimissä, mitkä ovat näkyvillä konehuoneessa, näkyy hikoilua, mutta mistään niistä ei suoranaisesti vuoda. Konehuoneen alla oli se keskimmäinen suoja kostea öljystä, sen enempää ei vielä tullut tutkittua.

                        Eli jos vähän voitte vääntää rautalangasta (spekuloida) niin aiheuttaako nimenomaan tuo ilma sen ettei ilman kierroksien nostoa jaksa tehostaa, vai onko se syy/seuraus-yhdistelmä pumpun rikkoutumiseen, jonka syystä ei nyt toimi oikein.

                        Eihän toi nyt kovin paljon häiritse, mutta ennemmin tai myöhemmin menee sitten pumppu/muu osa vaihtoon. Ellei tuosta ole muuta haittaa muille ohjauksen komponenteille.
                        "Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
                        - - -
                        E30 325i Cabrio M-Technic I 1990
                        Cäbi©

                        E36 M3 Coupé 1996
                        G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Jos ilmaa on kierrossa/öljyssä, ei paineentuotto ole tyhjkäynnillä riittävä vaan yleensä vaatii hieman kierroksia jotta systeemi herää(ilma kokoonpuristuvaa). Tyypillinen oire siis vuotavaan systeemiin.
                          Pahin skenaariohan tässä on se että ohjausvaihde/hammastanko vuotaa nesteensä raidetangon haitarikumin sisään ja vetää sitä kautta ilmaa kiertoon.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎