Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 m5 vm 99 vanosremppa

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • boosti
    Newbiemmer
    • Aug 2011
    • 19
    • Kouvola

E39 m5 vm 99 vanosremppa

Elikkäs kuka tämä vantaan mies on kuka näitä tekee? Tai jos tietoa muista harrastajista/mekaanikoista, lähellä kouvolaa olisin kiitollinen yhteystiedoista/vinkeistä
  • Tonton
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 9101
    • Raisio

kyllä kai noita kaikki korjaamot tekee.
    tilaa beisanilta tiivisteet ja työkalut
    sigpic
    M-B Vito -22
    Transit Custom -18
    Yamaha vx ho cruiser -22
    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
    [email protected]

Comment

• duuk
      Moderator
      • Dec 2006
      • 10501
      • Saaressa

Originally posted by boosti View Post
      Elikkäs kuka tämä vantaan mies on kuka näitä tekee? Tai jos tietoa muista harrastajista/mekaanikoista, lähellä kouvolaa olisin kiitollinen yhteystiedoista/vinkeistä
      Itse teetätin vanosrempan + jakopään + kellarin Nick E34Touring :lla eli Vkv-Service peräseinäjoki

duke's garage:
      Suzuki R50
      E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
      M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
      S38 S54 S62

instagram: _duuk

Comment

• lj123
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2015
        • 1215
        • Lohja

Jos on aikaa ja paikka niin ei ole paha tehdä itsekään Beisanin ohjeilla. Jopa ilman suurempaa kokemusta moottoreista.
        E39 M5 -99
        F11 530d Xdrive -14

Comment

• boosti
          Newbiemmer
          • Aug 2011
          • 19
          • Kouvola

Originally posted by lj123 View Post
          Jos on aikaa ja paikka niin ei ole paha tehdä itsekään Beisanin ohjeilla. Jopa ilman suurempaa kokemusta moottoreista.
          Perkele taidan kokeilla hommaa itse,paljon vaan on peloteltu että tuohon moottoriin ei harrastajan kannata itse kajota

Comment

• Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

Originally posted by boosti View Post
            Perkele taidan kokeilla hommaa itse,paljon vaan on peloteltu että tuohon moottoriin ei harrastajan kannata itse kajota
            No eikös se moottoreiden ropaaminen ole juuri harraste mukavaa toimintaa?
            Moottori siinä kuin muutkin.

Comment

• lj123
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2015
              • 1215
              • Lohja

Originally posted by Muurahainen View Post
              No eikös se moottoreiden ropaaminen ole juuri harraste mukavaa toimintaa?
              Moottori siinä kuin muutkin.
              No aika kaukana minäkin kyllä olen vielä vanosten takaisin kokoamisesta Että siinä mielessä vähän ennakkoon huudeltu.

Mutta ihan eri tavalla niiden toiminnan tajusi itsekin, kun ne purki. Ja vielä jos ei vanoksia ja jakopäätä pidemmälle mene ja ohjeita noudattaa, niin ei siinä ainakaan minun mielestäni isoa riskiä ole mokata.

Tässä vielä boostille näyte mitä tämä allekirjoittanut 100 prosenttisesti aloittelija-tasoinen harrastaja koneelleen on juuri tehnyt

E39 M5 -99
              F11 530d Xdrive -14

Comment

• lj123
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2015
                • 1215
                • Lohja

Mulla kävi muuten niin, että auto on 3/99, mutta kummankin puolen vanokset vaihdettu jossain välissä facelift-mallin vanoksiin. En ollut asiaan edes huomiota kiinnittänyt, vaikka solenoidien kansistakin olisi voinut asiaa jo epäillä.

Otin MJ-Produkten tiivistesetin niin siinä oli tuurilla mukana sekä faceliftin että aiemman version vanos-mäntien tiivisteet, vaikka myyvät erikseen fl ja pre-fl settiä. Tai eihän niissä eroa ole kuin kummankin männän yhdellä o-renkaalla ja sen päälle tulevalla teflon-renkaalla.
                E39 M5 -99
                F11 530d Xdrive -14

Comment

• lj123
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2015
                  • 1215
                  • Lohja

Jakopään tekeminen tuohon vanosten lisäksi olisi ehkä järkevää samalla. Teettää sitten remontin toisella tai tekee itse. Itsekin aikanaan kyseenalaistin, että onko kaikki osat pakko uusia ja voisiko tehdä osissa nuo eri remontit, mutta nyt ymmärrrän hyvin miksi kannattaa laittaa mahdollisimman paljon samaan konkurssiin.

Ja osalistathan löytyy täältä foorumiltakin.

Osille itse suosittelen liettualaista jälleenmyyjää bmwautoparts.net. Kokonaisuudessaan osat tulivat sieltä halvemmaksi kuin esim Saksasta. Pelkkien vanoten osalta ei välttämättä esim Schmiedmann jää hinnassa kauas.

Mutta mitä laajemmasta määrästä puhutaan niin ollaan jo kymmenissä prosenteissa hintaerossa. Ja isommasta osamäärästä olen ainakin itse jo saanut lisäalennustakin, kun on erikseen tarjouksen pyytänyt.
                  E39 M5 -99
                  F11 530d Xdrive -14

Comment

Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎