Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 540 zf 5h24

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • olli_ne
    Bimmer Rookie
    • Mar 2016
    • 39
    • finland, Pohjois-Karjala

    e39 540 zf 5h24

    hola
    Nyt tarvittaisiin viisaampia sanomaan mikä kyseistä laatikkoa vaivaa.
    pakki temppuillu jo pidemmän aikaa siten, että liikkumaan lähtee vasta kun kierroksia reilusti(1200-2000)
    kylmänä toimi huonommin ja lämpimänä paremmin. pari päivää sitten teki myös lisänä hidastaessa vaihteelta 2--->1 "jysähtämällä ns töksäyttämällä. heitti 5 vaihteelle ja eikä pykältänyt pienempää. (tämä siis taajama vauhdeissa) hetken kun oli sammuksissa niin vaihteet pelasi muuten normaalisti,mutta pakki temppuili. Tänään ei enää pakki pelannutkaan ollenkaan vaikka kierrosta laittoi? Eteenpäin toimii kaikki niin kuin pitääkin. vikakoodit inpalla katoin laatikolta eikä mitään koodia antanut... öljyä oli oikea määrä. laatikon ö- pohjan avasin eikä sieltä mitään erikoista löytyny.
    Mitä keinoja voisi yrittää? öljyn vaihto huuhtelemalla? puhdistus (mistä ja millä)
    Pystyykö inpalla testaamaan solenoidien kunnon tai tms?

    potilas e39 540 vm 00 ja laatikkona toimii (toimi) zf 5hp24 ajettu noin reilu 300000km
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Ei taida enään öljyjen huuhtelu / vaihtelu auttaa.

    Comment

    • olli_ne
      Bimmer Rookie
      • Mar 2016
      • 39
      • finland, Pohjois-Karjala

      #3
      Ei varmaankaan, lontoon kielisellä foorumilla jollain tismalleen samat oireet. Oli paljastunut että paskaahan siellä ja se esti pakkipaineen. Itse epäilen manuaalista vikaa,mutta auto pitää siirtää joten tulee kokeiltua yöljyjen vaihtoa jokatapauksessa.

      Comment

      • olli_ne
        Bimmer Rookie
        • Mar 2016
        • 39
        • finland, Pohjois-Karjala

        #4
        Herää kysymys voiko inpalla selvitellä asiaa jollain konstilla?

        Comment

        • Scitso
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 2816
          • Kuusankoski

          #5
          Onkohan siellä katsottu öljyn taso milloin. Inpa kyllä kertoo jos siellä vikakoodeja on. Itselläni 340tkm mittarissa 540i.ssä ja vaihdoin laatikkoöljyt reiluvuosi sitten, pelasi kyllä ennen sitäkin ja pelaa vieläkin oikein. Öljyä itselläni oli 2l liian vähän ja se oli aivan mustaa mönjää.
          Laatikko tuntuu kestävän vähän huonompaakin huoltoa kohtuu hyvin, mutta liian vähäinen öljy ja paskainen öljy kyllä vaikuttaa toimivuuteen.

          Ekaksi suosittelisin tarkistamaan öljyn määrän ja inpalla vikakoodien luku.
          E34 525i Touring -96 "Iris"
          E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
          E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
          E46 328ia Sedan -98 "HOI"
          E61 530d Touring -04

          ex. E39 520ia Touring -98
          ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
          ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
          ex. E28 520i -82

          Comment

          • olli_ne
            Bimmer Rookie
            • Mar 2016
            • 39
            • finland, Pohjois-Karjala

            #6
            Tänään huuhtelemalla öljyt sisään ja inpalla koodien tarkistus. Illalla tietää kuinka äijän käy.

            Comment

            • olli_ne
              Bimmer Rookie
              • Mar 2016
              • 39
              • finland, Pohjois-Karjala

              #7
              Eipä sitä kerittykään vaihtelemaan Jäi suunnitelun asteelle. Mitenkä nuo lauhduttimen pikaliittimet kuuluisi aukaista,että saisi huuhdottua sieltä öljyt?

              Comment

              • MOH85
                Bimmer Fanatic
                • May 2009
                • 241
                • Rauma

                #8
                Originally posted by olli_ne View Post
                Eipä sitä kerittykään vaihtelemaan Jäi suunnitelun asteelle. Mitenkä nuo lauhduttimen pikaliittimet kuuluisi aukaista,että saisi huuhdottua sieltä öljyt?
                Ite kun meni laatikko vaihtoon niin "huuhdeltiin" paikat niin, että laatikon päästä öljyn paluuletku irti ja uutta laatikkoon tilalle sitä mukaan kun vanhaa tulee ulos (auto siis käynnissä). Sit kun paluupuolelta (eli jo kiertänyt jäähdyttimen kautta) tulee puhdasta öljyä niin pakettiin ja öljytaso kuntoon.. Tässä tietysti tarvitaan kahta tekemään. Ite en uskaltanut noita lauhduttimen liittimiä edes kokeilla, koska saattaa vanhuuttaan pettää liitos (pikaliitin) / tiiviste vuotaa tai ainakin ne o-renkaat uusia jos availee ja kun tosiaan itellä ei niitä ollut ostettuna. Tietty kyseessä on GM laatikko mutta luulen että samalla tavalla tää homma toimii..

                edit:

                Pikaliitin aukeaa puristamalla harmaata holkkia letkua kohti.
                Sisällä on 14 x 3mm O rengas tiivisteenä 2 kpl teflon renkaan välissä. Kohtalaisen haastava kaivaa ehjänä ulos tuo O- rengas vaihtoa varten JOS sattuu särkymään. Ei yleensä tarvitse vaihtaa O - rengasta kun putsaa pikaliittimen jarru kliinerillä ja paineilmalla ennen avausta.
                Last edited by MOH85; 28-04-2018, 01:47.
                e39 530dA 1999.

                Comment

                • olli_ne
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2016
                  • 39
                  • finland, Pohjois-Karjala

                  #9
                  Jeps taidan itsekkin jättää pikaliittimet rauhaan, meikäläisen tuurilla hajoovat. Jos sitä viikonloppuna pääsisi auton kimppuun.

                  Comment

                  • olli_ne
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2016
                    • 39
                    • finland, Pohjois-Karjala

                    #10
                    Eipä auttanut öljyn vaihto, eikä vikakoodeja tullut vaikka reilun lenkin kävin ajamassa. Siekkiselle suunnitelmissa viiä. Onko kellään kokemusta kyseisestä firmasta eli konehuolto siekkinen?

                    Comment

                    • holisti72
                      BTCF Member
                      • Aug 2012
                      • 336
                      • Siilinjärvi

                      #11
                      Originally posted by olli_ne View Post
                      Eipä auttanut öljyn vaihto, eikä vikakoodeja tullut vaikka reilun lenkin kävin ajamassa. Siekkiselle suunnitelmissa viiä. Onko kellään kokemusta kyseisestä firmasta eli konehuolto siekkinen?
                      Eiköhän tuo lie yksi suomen parhaimpia nuissa asioissa, mitä oon juttua kuullut.., suattaa vaan olla pikkusen ruuhkaa tällähetkellä, mut kannattaa kysästä.
                      - Pena -

                      BMW E39 528iA -99 orientblau
                      ex BMW e34 525 tds -92

                      Comment

                      • kawis
                        BTCF Member
                        • Sep 2009
                        • 187
                        • Kokkola

                        #12
                        Originally posted by holisti72 View Post
                        Eiköhän tuo lie yksi suomen parhaimpia nuissa asioissa, mitä oon juttua kuullut.., suattaa vaan olla pikkusen ruuhkaa tällähetkellä, mut kannattaa kysästä.
                        Oman 4.4 X5 laatikon huollatin Siekkisellä viime vuoden lopulla. Taitaa olla sama 5h24 loota. Asiallinen kaveri ja osaaminen on kyllä hyvää.

                        Itellä samat oireet kun sulla niin vaihdettiin venttilikoneiston lohko kun oli murtuma, koneistoon uudet tiiisteet ja venttiilit sekä muutama laakeri ja pari hiukan kärsinyttä ratasta sekä uusi turbiini.

                        Hinta tasan 2000e kaikkineen. Ruuhkaan kannattaa varautua. Muutoin vahva suositus.

                        -Kaitsu-
                        Sähkörimpula

                        Ex
                        BMW e30 M3 tech., BMW e39 540iA, BMW e46 330xi
                        BMW e53 X5 4.4, BMW e39 530iA, BMW f10 530xd
                        BMW e91 335d, BMW e71 X6 35d , BMW f30 330e, F10 M550d

                        Comment

                        • buksin-1
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2003
                          • 4592
                          • Keski-Pohjanmaa

                          #13
                          Oletko kysynyt tuolta:
                          We provide automatic transmission repair and restoration services at Recro. Find a range of restoration services online. Visit our site for more info.
                          Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                          Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                          SISUSTAT modaukset

                          Comment

                          • kawis
                            BTCF Member
                            • Sep 2009
                            • 187
                            • Kokkola

                            #14
                            Originally posted by kawis View Post
                            Oman 4.4 X5 laatikon huollatin Siekkisellä viime vuoden lopulla. Taitaa olla sama 5h24 loota. Asiallinen kaveri ja osaaminen on kyllä hyvää.

                            Itellä samat oireet kun sulla niin vaihdettiin venttilikoneiston lohko kun oli murtuma, koneistoon uudet tiiisteet ja venttiilit sekä muutama laakeri ja pari hiukan kärsinyttä ratasta sekä uusi turbiini.

                            Hinta tasan 2000e kaikkineen. Ruuhkaan kannattaa varautua. Muutoin vahva suositus.

                            -Kaitsu-
                            Jaa sulla oli pakki ongelmia näköjään myös..olikos niin et a-rumpu yleensä antautuu noista niin sillon toimii vaan pakki ja 5. vaihde??

                            Eli toi mun 2000e hinta saattaa jäädä tässä tapauksessa alakanttiin.

                            -Kaitsu-
                            Sähkörimpula

                            Ex
                            BMW e30 M3 tech., BMW e39 540iA, BMW e46 330xi
                            BMW e53 X5 4.4, BMW e39 530iA, BMW f10 530xd
                            BMW e91 335d, BMW e71 X6 35d , BMW f30 330e, F10 M550d

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14353
                              • Oulu

                              #15
                              Joo, tuo venttiilipöydän halkeaminen vie kyllä pakin. Ei mikään älytön rasti vaihtaa itsekkään. A-rumpu kun menee, niin vikatilassa kyllä liikkuu.
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎