Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ei edes käynnisty P1619

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tonlampi
    Newbiemmer
    • Mar 2017
    • 6
    • Suomi

    E39 ei edes käynnisty P1619

    Morjesta elikkä nyt tarvis jeesiä kun auto ei käynnisty millään. Elikkä tämä vika alkoi yhtäkkiä (edellisiltana töistä tullessa toimi kuin unelma) eka rajusti nykien ja sitten alkoi sammumaan ja lopulta ei edes käynnistynyt ikään kuin olisi bensa loppunut ja kyllä on kaadettu yli 10litraa bensaa lisää. Satunnaisesti auto hörähtelee.
    Vaihdettua/testattua:
    -Tulpat
    -Bensansuodatin
    -Kampuran anturi
    -Kipinä tsekattu joka pytyltä ok
    -Bensapaineet ok mitä nyt bilteman mittarilla saa katottua
    -Purettu huohotin vaihettu sinne samalla kilkkeet ja katottu joka liitin kontaktisprayn kanssa

    Ainut vikakoodi on p1619 (Map Cooling Thermostat Control Circuit Signal Low)
    Elikkä meinaako toi nyt termarikoppaa (vaihdettu alle vuosi takaperin)

    Niin ja moottori oli m54
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9159
    • Oulu

    #2
    Tuolla termarin koodilla ei ole mitään yhteyttä auton ongelman kanssa. Kyllä tuo kuulostaa enemmän simahtaneelta bensapumpulta. Tarkistaisin bensapaineet vielä uudestaan jakotukilta startissa. Kampuran tunnistimen osalta varmistaisin myös diagnostiikalla, että näyttää startissa järkevää kierroslukua.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Tonlampi
      Newbiemmer
      • Mar 2017
      • 6
      • Suomi

      #3
      Originally posted by Clavurion View Post
      Tuolla termarin koodilla ei ole mitään yhteyttä auton ongelman kanssa. Kyllä tuo kuulostaa enemmän simahtaneelta bensapumpulta. Tarkistaisin bensapaineet vielä uudestaan jakotukilta startissa. Kampuran tunnistimen osalta varmistaisin myös diagnostiikalla, että näyttää startissa järkevää kierroslukua.
      Juuri mittasin kiskolta ja mittari näytti 3-3,5bar ja tosiaan itsellä ei ole kuin tommonen halpis obd laite etten pääse tarkemmin katsomaan mikä olis vikana.

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        #4
        Originally posted by Clavurion View Post
        Tuolla termarin koodilla ei ole mitään yhteyttä auton ongelman kanssa. Kyllä tuo kuulostaa enemmän simahtaneelta bensapumpulta. Tarkistaisin bensapaineet vielä uudestaan jakotukilta startissa. Kampuran tunnistimen osalta varmistaisin myös diagnostiikalla, että näyttää startissa järkevää kierroslukua.
        Eiks tossakin ole se sähköohjattu termari? Voihan ihan vitun huonolla tuurilla olla käynyt (M62 useimmin) esiintyvä vuoto ja siitä vedet eculle johtoa pitkin ja sitten voikin tulla vaikka mitä vikoja.
        Aprilia RSV4

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #5
          Originally posted by jannmann View Post
          Eiks tossakin ole se sähköohjattu termari? Voihan ihan vitun huonolla tuurilla olla käynyt (M62 useimmin) esiintyvä vuoto ja siitä vedet eculle johtoa pitkin ja sitten voikin tulla vaikka mitä vikoja.
          Niinpä: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=370975
          E39 528iA

          Comment

          • Tonlampi
            Newbiemmer
            • Mar 2017
            • 6
            • Suomi

            #6
            Originally posted by jannmann View Post
            Eiks tossakin ole se sähköohjattu termari? Voihan ihan vitun huonolla tuurilla olla käynyt (M62 useimmin) esiintyvä vuoto ja siitä vedet eculle johtoa pitkin ja sitten voikin tulla vaikka mitä vikoja.
            Juu on... join pari vitutus kaljaa ja kävin epätoivosesti koittaa sahaamas kun oli akku saanu ladata ja ei mennyt kun muutama minuutti veivaten ja heräsi henkiin ja ottaa nyt nätisti jengaa. Jäädään seuraamaan että jatkuuko sama linja.:think

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City

              #7
              Originally posted by Tonlampi View Post
              Juu on... join pari vitutus kaljaa ja kävin epätoivosesti koittaa sahaamas kun oli akku saanu ladata ja ei mennyt kun muutama minuutti veivaten ja heräsi henkiin ja ottaa nyt nätisti jengaa. Jäädään seuraamaan että jatkuuko sama linja.:think
              Kannattaa kurkata sinne ecun liittimiin. Se ei kuitenkaan maksa mitään.
              Jos sinne on tullut vettä, saattaa olla vielä pelastettavissa kuivaamalla ja puhdistamalla hapettumat ja uusimalla termari.
              Huonoimmillaan se on liitinkamman vaihtaminen tai uus/käytetty ecu.

              Aprilia RSV4

              Comment

              • Tonlampi
                Newbiemmer
                • Mar 2017
                • 6
                • Suomi

                #8
                Originally posted by jannmann View Post
                Kannattaa kurkata sinne ecun liittimiin. Se ei kuitenkaan maksa mitään.
                Jos sinne on tullut vettä, saattaa olla vielä pelastettavissa kuivaamalla ja puhdistamalla hapettumat ja uusimalla termari.
                Huonoimmillaan se on liitinkamman vaihtaminen tai uus/käytetty ecu.

                http://www.bimmerfest.com/forums/sho...46&postcount=8
                Juu ilman muuta termari on jo irti haen huomenna siihe uuden iha varmuuden vuoks kun ei oo ku paril pultil nii oo paha rasti. Täytyy kyl ne johdot kattoo kunnol en ollukkaa moisesta tyyppiviasta kuullut.

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by jannmann View Post
                  Eiks tossakin ole se sähköohjattu termari? Voihan ihan vitun huonolla tuurilla olla käynyt (M62 useimmin) esiintyvä vuoto ja siitä vedet eculle johtoa pitkin ja sitten voikin tulla vaikka mitä vikoja.
                  Juu, toki tällä mekanismilla tuo termarivika voi kyllä aiheuttaa muitankin ongelmia. Pelkästään tuo koodi ei kuitenkaan selitä ongelmaa, jos mitään muita koodeja ei tule.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Scitso
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 2817
                    • Kuusankoski

                    #10
                    Originally posted by jannmann View Post
                    Eiks tossakin ole se sähköohjattu termari? Voihan ihan vitun huonolla tuurilla olla käynyt (M62 useimmin) esiintyvä vuoto ja siitä vedet eculle johtoa pitkin ja sitten voikin tulla vaikka mitä vikoja.
                    Hmm mites se vesi sieltä termariilta kiipeis sinne ecu boxiin?? Sen olen kyllä nähnyt montakin kertaa että ecun boxi on rikottu tai huonosti kiinni ja sen takia ecu.n liitin ui vedestä.
                    E34 525i Touring -96 "Iris"
                    E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                    E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                    E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                    E61 530d Touring -04

                    ex. E39 520ia Touring -98
                    ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                    ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                    ex. E28 520i -82

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Originally posted by Scitso View Post
                      Hmm mites se vesi sieltä termariilta kiipeis sinne ecu boxiin?? Sen olen kyllä nähnyt montakin kertaa että ecun boxi on rikottu tai huonosti kiinni ja sen takia ecu.n liitin ui vedestä.
                      Se menee termarilta tulevan kahden piuhan sisällä, siis siellä kuparisäikeiden välissä. Termarin liitin on vesitiivis ja sinne pääsee termarin sisältä nestettä paineella ja ainoa tie ulos on vasta siellä ECU:n liittimessä 1,5 metrin päässä. Kaksi piuhaa, toinen menee ECU:lle, toinen maa-liitokseen. Uskomatonta, mutta totta. Tuli itse nähtyä omassa autossa.
                      E39 528iA

                      Comment

                      • Tonlampi
                        Newbiemmer
                        • Mar 2017
                        • 6
                        • Suomi

                        #12
                        Originally posted by TJJ View Post
                        Se menee termarilta tulevan kahden piuhan sisällä, siis siellä kuparisäikeiden välissä. Termarin liitin on vesitiivis ja sinne pääsee termarin sisältä nestettä paineella ja ainoa tie ulos on vasta siellä ECU:n liittimessä 1,5 metrin päässä. Kaksi piuhaa, toinen menee ECU:lle, toinen maa-liitokseen. Uskomatonta, mutta totta. Tuli itse nähtyä omassa autossa.
                        Tänää tuli tosissaan laitettua uus termaripaikalleen ja kasattua kaikki paikoilleen sekä tsekattua noi kaikki ecun piuhat jotka näytti onneks iha priima kuntoilta kävin sitten myös testi rundia heittämässä ja kyllä kaikki toimi niinkuin ennenkin... tämän ongelman kanssahan painittiin läpi talven eli ei ollut mikään parin päivän mykkäkoulu. Olisikohan vaan vikana voinut olla vanha kunnon liimantuneet venttiilit kun lukenut oon että sekin näissä on ilmeisesti vikana ollut. Epäilen mutta joku mystinen oli ongelmana toivotaan että toimii nyt Itsehän näistä en mitään tiedä kun tuokin on itselleni ensimmäinen bemari.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎