Announcement

Collapse
No announcement yet.

525D e39 sammuu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hannus
    Newbiemmer
    • Jul 2005
    • 3

    525D e39 sammuu

    Mikä näissä Bemareissa on yleensä vikana kun jättävät tien reunaan. Kaasuläpän tunnistin anturi vai mikä näistä menee. Onko kellään kokemuksia mistä päin vikaa alkaisi tutkimaan.
    Auto ei ole oma vaan naapurista.
    Jos on tunnistin anturi niin onko joku mitannut ohjejännitearvoja/pulssisuhteita
    viallinen/kunnossa olevasta anturista?
    Onko BMW:ssä ns. ylijänniterelettä, kuten merssussa?
    kilometrejä taitaa olla jotain alle 200tkm joten sisäänajettu vasta..Ja anturi on vaihdettu jo ainakin kerran. Samoin tankin polttoainepumppu. Polttoainetta tulee ainakin filtterille asti joten täällä kertaa ei pitäisi olla pumppu.

    Onko peliin saatavissa sähkökaaviota/ räjäytyskuvia.

    t. Naapurin reiska
  • Sickness
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 1923
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by Hannus
    Mikä näissä Bemareissa on yleensä vikana kun jättävät tien reunaan. Kaasuläpän tunnistin anturi vai mikä näistä menee. Onko kellään kokemuksia mistä päin vikaa alkaisi tutkimaan.
    Auto ei ole oma vaan naapurista.
    Jos on tunnistin anturi niin onko joku mitannut ohjejännitearvoja/pulssisuhteita
    viallinen/kunnossa olevasta anturista?
    Onko BMW:ssä ns. ylijänniterelettä, kuten merssussa?
    kilometrejä taitaa olla jotain alle 200tkm joten sisäänajettu vasta..Ja anturi on vaihdettu jo ainakin kerran. Samoin tankin polttoainepumppu. Polttoainetta tulee ainakin filtterille asti joten täällä kertaa ei pitäisi olla pumppu.

    Onko peliin saatavissa sähkökaaviota/ räjäytyskuvia.

    t. Naapurin reiska
    Terve reiska

    Tuossa alla jotain kytkiksiä E39:n kopioituna jostain Lekan aiemmasta viestistä. Kampiakselin asentotunnistin on useammassa E39:ssä aiheuttanut käynnistyshäiriöitä ja tien päälle jäämisiä, mutta itselläni ei oikein sen enempää ole tarjota ratkaisuja tähän ongelmaan. Onko auto käytetty jo testerissä?

    Ne kytkikset:
    http://www.baso.no/load.asp?id=85
    E39 520iA -02

    Comment

    • Hannus
      Newbiemmer
      • Jul 2005
      • 3

      #3
      525d

      Kiitoksia linkistä. Minä en tosin löytänyt sieltä kuin audio ja navigaattorityyppisiä tekstejä, mutta lisää on tulossa.


      Onko asentotunnistin jotenkin heikkoa rakennetta kun se menee usein rikki?
      Vai onko se liian kuumassa paikassa ja hyytyy liiaan korkeassa lämpötilassa.
      Voisiko sen korvata jostakin uudemmasta mallista tai eri valmistajan osalla?

      Auto ei ole vielä käynyt testerissä . Toimiikohan siihen VAG-com?
      Onko porukoilla jaossa EPC CD:tä tai jossakin ftp serverillä kopioita.

      Comment

      • bavaria:39
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2004
        • 323
        • Kotka

        #4


        Siihen vaan klikkailet mallin ja vuosimallin...



        Siinä diagnostiikkakaapelista, loppujen lopuksi helppo rakentaa itse ja ohjelmistot netissä jaossa.
        Last edited by bavaria:39; 13-07-2005, 07:58.

        Comment

        • Hannus
          Newbiemmer
          • Jul 2005
          • 3

          #5
          525D ongelma

          Hei kiitoksia vaan kovasti linkeistä. Sieltähän löytyikin ihan asiallisia mekaniikkakuvia.

          Onko BMW:hin E39 saatavana sellasta ETKA (VAG autot) EPC (Merssut ja mm. Toyota) Tyyppistä CD:tä josa olisi myös sähkökytkentäkaaviot.

          Naapurilla on myös polttoainemittari rikki ja paikallinen huolto ei suostu tekemään muuta kuin vaihtamaan koko mittariston. Hintaan tuhat ekeä kiitoss...elämä on....

          Laita vaikka yv:tä jos joku tietää mistä saa. Mulla on vain tuota mersu ja volkkaritietoa antaa "vaihdossa" mutta kunhan pääsen bemarin kimppuun niin eiköhän tietoa kerry remontin edistyessä kun on digikamera....

          Comment

          • Guest's Avatar

            #6
            bemarin valtuutetut huoltoliikkeet ei suostu kuin vaihtamaan aina jonkun isomman kokonaisuuden ja sehän maksaa. mittari paloiksi vaan ja ite vaihtamaan.


            kaasuläppäähän ei sulla edes ole mikäli kyseessä on todellakin dieselmoottori.

            Comment

            • LASSI-S
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 4918
              • hattula/hämeenlinna.

              #7
              Originally posted by yrmy
              bemarin valtuutetut huoltoliikkeet ei suostu kuin vaihtamaan aina jonkun isomman kokonaisuuden ja sehän maksaa. mittari paloiksi vaan ja ite vaihtamaan.


              kaasuläppäähän ei sulla edes ole mikäli kyseessä on todellakin dieselmoottori.
              äh, väärällä nicillä kirjoitin vahingossa
              E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎