Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 etuiskarin vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juhani87
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 95
    • Lohtaja city!

    E39 etuiskarin vaihto

    Alettiin vaihtaan tuohon E39 etuiskaria ja jotenki se sieltä pois mahtui tulemaan mutta taikaisin ei kyllä mahdu millään. Eli oletteko puristaneet jousen kasaan ennenkuin alatte laittamaan sitä paikalleen? Ja mitä tukivarsia ootte ottanu irti? Nyt kun laittaa alapään paikalleen niin "paketti" on ainakin 10cm liian pitkä mahtuakseen kaaren sisään.
    Olen kyllä yrittänyt etsiä haulla mutta ei oiken tullu selväks.
    BMW F11 520da -12

    EX: BMW E91 320da -06
    EX: BMW E46 330dt -02
    EX: BMW E36 325I -92
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Jousi on e39:ssä puristettava täysin kasaan jotta paketin saa niputettua.
    Eli kyseessä on ns."negatiivinen kaasuiskari" joka vetää itsensä pohjaan, jolloin jousi on puristettava aivan nippuun jotta mutterin saa kierrettyä uuteen iskariin. Tarkkuutta/varovaisuutta sitten...

    Comment

    • juhani87
      Bimmer Rookie
      • Nov 2004
      • 95
      • Lohtaja city!

      #3
      Saatiin kyllä laitettua mutteri kiinni mutta iskari ei tuumaa mahtua nyt kaaren sisään. Mutta ilmeisesti tarkoititkin sitä että puristimet avataan vasta kun iskari/jousi on takaisin paikallaan kaaren sisällä vai?
      Mutta kiitos kuitenkin avusta.
      BMW F11 520da -12

      EX: BMW E91 320da -06
      EX: BMW E46 330dt -02
      EX: BMW E36 325I -92

      Comment

      • habaracing
        BTCF Member
        • Dec 2002
        • 1043
        • Vantaa

        #4
        Originally posted by juhani87
        Saatiin kyllä laitettua mutteri kiinni mutta iskari ei tuumaa mahtua nyt kaaren sisään. Mutta ilmeisesti tarkoititkin sitä että puristimet avataan vasta kun iskari/jousi on takaisin paikallaan kaaren sisällä vai?
        Mutta kiitos kuitenkin avusta.
        alatukivarren ja työntö(reaktio)-tangon pultit löysäämällä saat koko pakan liikkumaan alspäin, jolloin iskari menee suht heittämällä paikalleen.
        EX Bimmers: e30 318, e30 316i, e36 325i coupe,
        e30 325i Touring, e30 316i bavaria, e30 316i, e30 318i, e30 320i, e34 520i, e36 M3, e36 325i Xtreme, e36 325i "xtreme"/jäärata, e91 325d, f31 320d msport

        https://www.facebook.com/carbonracingteam/

        Comment

        • takahiki
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 203
          • home

          #5
          Originally posted by Hemi
          Jousi on e39:ssä puristettava täysin kasaan jotta paketin saa niputettua.
          Eli kyseessä on ns."negatiivinen kaasuiskari" joka vetää itsensä pohjaan, jolloin jousi on puristettava aivan nippuun jotta mutterin saa kierrettyä uuteen iskariin. Tarkkuutta/varovaisuutta sitten...
          tuota hommaa pystyy vähän helpottamaan kun laittaa sisässä olevan vaimentimen päälle jousen ja vetää vaimentimen varren ulos, pehmustetuilla pihteillä nappaa vaimentimen männänvarren alapäästä kiinni ettei mäntä pääse painumaan sisään, sitten lautanen päähän ja mutteri kiinni.on tietysti varottava tekemästä mäntään naarmuakaan.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎