Tullut pikkuhiljaa tällainen ongelma parin vuoden aikana, että E39 sedanin konepelti on mennyt yhä hankalemmaksi avata. Viimeksi katsastuksessa tuurilla katsuri sai auki. Osien rasvaaminen on tilapäisesti hieman auttanut, mutta konepeltiä on nyt lähes mahdoton avata yksin. Kaikki 3 kaapelia on vaihdettu BMW:n orkkis-osilla, eka vaijeri itse ja 2 muuta by Laakkonen. Ostin juuri konepeltiin uudet lukkoihin osuvat konepellin puolen jouset (upper part of hood lock) ja avauskahvan (bmw orkkisosat), ei apua niistäkään. Ajattelin, että uusista jousista olisi voinut olla apua, koska pelti aukeaa jos kaveri keventää sitä hieman toisen vetäessä kahvasta. Jos vetää vain kahvasta, usein vain toinen lukoista aukeaa, tai ei kumpikaan. Konepellin ollessa ylhäällä lukkoja tutkiessa molemmat aukeavat täysin kahvasta vetämällä. Olen yrittänyt säätää noiden jousien lukitustappien pituuksia ja asemointia laskemalla konepellin alas muutamia kertoja niiden kiinnityspulttien ollessa hieman löysänä, jolloin asemoituvat kohdalleen, samoin niitä kahta kumistopparia. Tuntuu, että jousissa vaan ei riitä voima ponnauttamaan peltiä ylös, mutta riittää jos kaveri keventää n. 5 kg verran.
Hankala googlettaa apua ongelmaan, kun joka threadissa on vain asiaa vaijerien vaihdosta ja lukittuneen konepellin avauksesta. Ehkä tämä on nyt joku säätöhomma, pitäisikö konepeltiä alkaa uudelleenasemoimaan? Onkos muut törmänneet johonkin tällaiseen ja selvisikö?
Hankala googlettaa apua ongelmaan, kun joka threadissa on vain asiaa vaijerien vaihdosta ja lukittuneen konepellin avauksesta. Ehkä tämä on nyt joku säätöhomma, pitäisikö konepeltiä alkaa uudelleenasemoimaan? Onkos muut törmänneet johonkin tällaiseen ja selvisikö?
Comment