Announcement

Collapse
No announcement yet.

520 venttiilit sekoaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mike_sss
    Bimmer Rookie
    • Mar 2017
    • 47
    • suomi

    520 venttiilit sekoaa

    Mikähän mahtaa olla omassa vikana kun matalilla kierroksilla isolla vaihteella venttiilit kilkattaa?! Oisko ketjunkiristin tai ketju venynyt ?autolla alle 300tkm ajettu ni ei pitäs vielä lopussa olla..
  • Mike_sss
    Bimmer Rookie
    • Mar 2017
    • 47
    • suomi

    #2
    Originally posted by Mike_sss View Post
    Mikähän mahtaa olla omassa vikana kun matalilla kierroksilla isolla vaihteella venttiilit kilkattaa?! Oisko ketjunkiristin tai ketju venynyt ?autolla alle 300tkm ajettu ni ei pitäs vielä lopussa olla..
    Ei kellään ole ollut samoja oireita? Ei varmaan tarvi mitään lukitus työkaluja vaihtaakseen nokkien välissä olevan kiristimen?

    Comment

    • mcleod
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 60
      • Ruovesi

      #3
      Originally posted by Mike_sss View Post
      Ei kellään ole ollut samoja oireita? Ei varmaan tarvi mitään lukitus työkaluja vaihtaakseen nokkien välissä olevan kiristimen?
      Jotenkin tuntuisi että jokin muu kilkattaa kuin venttiilit tuolla kuvauksella. Alakerran laakerit?
      e39 540ia m-sport -01
      Opel Commodore gs -67
      Opel Rekord r6 -85
      Opel Senator 3.0 24v -89

      Comment

      • Mike_sss
        Bimmer Rookie
        • Mar 2017
        • 47
        • suomi

        #4
        Originally posted by mcleod View Post
        Jotenkin tuntuisi että jokin muu kilkattaa kuin venttiilit tuolla kuvauksella. Alakerran laakerit?
        Ei ne kyllä alakerran laakereilta kuulosta.Ei kilkata niin terävästi..

        Comment

        • Risto113
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 1204
          • GrassLake

          #5
          Tuleeko varmasti koneen sisältä?
          Jos saisit toistettua äänen ollessasi auton ulkopuolella ja kuuntelemalla eri puolilta, saattaisi valaista.
          Esim. kaveri rattiin, jalka tiukasti jarrulle ja D päällä kaasuttelee varovasti (tai jos manuaali, 1. silmään ja kytkintä nostaa hiukan...)?

          Tulee vaan mieleen oma 530, jossa pitkään metsästin metallista kilkatusta.
          Oli lämpösuoja osittain irti...

          Comment

          • Havis
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1838
            • Kotona/Poissa

            #6
            Originally posted by Mike_sss View Post
            Mikähän mahtaa olla omassa vikana kun matalilla kierroksilla isolla vaihteella venttiilit kilkattaa?! Oisko ketjunkiristin tai ketju venynyt ?autolla alle 300tkm ajettu ni ei pitäs vielä lopussa olla..
            Jotenkin kuulostaa että ollaan lähdössä tekemään helvetin isoo remonttia tietämättä varsinaisesti ongelman syytä. Ennustan suurta rahojen tuhlausta. Ei ole mitää takeita että ketjuremppa muuttaisi mitään.

            Oisko kyseessä ihan perinteistä kilinää (=karstaisen koneen hehkusytytystä)

            Ootko kattonut sytytystulpat? Jos kovin öljyiset/karstaiset, fiksaa ensin se ennenkuin kosketkaakn jakopäähän. Näissä jakopää on yleensä se viimene kohta joka pitää rempata.
            Last edited by Havis; 04-08-2018, 21:48.
            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

            E60 523iA -08

            Comment

            • Mike_sss
              Bimmer Rookie
              • Mar 2017
              • 47
              • suomi

              #7
              Originally posted by Havis View Post
              Jotenkin kuulostaa että ollaan lähdössä tekemään helvetin isoo remonttia tietämättä varsinaisesti ongelman syytä. Ennustan suurta rahojen tuhlausta. Ei ole mitää takeita että ketjuremppa muuttaisi mitään.

              Oisko kyseessä ihan perinteistä kilinää (=karstaisen koneen hehkusytytystä)

              Ootko kattonut sytytystulpat? Jos kovin öljyiset/karstaiset, fiksaa ensin se ennenkuin kosketkaakn jakopäähän. Näissä jakopää on yleensä se viimene kohta joka pitää rempata.
              Siis en ole lähdössä tekemään yhtään mitään remonttia tolle koneelle jos on tiedossa isompaa remonttia.kysyin vaan että onko näissä esim ketjunkiristimet kulutuskamaa niikun monessa muussa autossa.venttiileistä se kilinä tulee.voi olla karstaisuudesta johtuvaa? vaikka on sille happea tullu annettua aina välillä ja öljyt oonvaihtanu 10tkm välein (10w-40) ja tulpat joku 15tkm sitte NGK (mallia en muista )

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #8
                En kyllä keksi miten ketju/kiristimet voisi aiheuttaa venttiilien kilkatusta ilman, että olisi jo paljon suurempia ongelmia. Itse veikkaan kyllä äänen tulevan ihan jostain muualta kuin venttiileistä. Jos olet varma, että tulee venttiileistä, niin ota venttiilinkoppa irti ja vilkaise miltä näyttää.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎