Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 turbotus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sarvijärvi
    Bimmer Rookie
    • Aug 2011
    • 49
    • tampere

    E39 turbotus?

    Talveksi täytyis löytää joku projekti ja e39:siä tekisi mieli. Osaisko joku valaista minkä ikäisen saa vielä ahtaa luvallisesti? 00 asti taisi saada mutta näissä tuntuu olevan aina jotain pykäliä iän kanssa. Tiedossa olisi 528 manuaali käyttöönotto 29.8.1996:think
  • Muurahainen
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Originally posted by sarvijärvi View Post
    Talveksi täytyis löytää joku projekti ja e39:siä tekisi mieli. Osaisko joku valaista minkä ikäisen saa vielä ahtaa luvallisesti? 00 asti taisi saada mutta näissä tuntuu olevan aina jotain pykäliä iän kanssa. Tiedossa olisi 528 manuaali käyttöönotto 29.8.1996:think
    Tuo ei varsinaisesti mene ihan suoraan iän mukaan. Tuohon vaikuttaa siis mitä päästöluokkaa auto on.

    Tuo 528 on hyvinkin varmasti euro2 mikä on hyvä tuon turbotuksen kannalta.

    Comment

    • 320i
      Bimmer Rookie
      • Apr 2013
      • 71
      • Suomi

      #3
      Ekat euro3 luokan autot taisi tulla vasta 1997, joten vanhempien ahtaminen onnistuu lain puitteissa varmasti.

      Jos auto on 97 tai uudempi, kannattaa tarkistaa konttorilta minkä päästönormin mukaan se on hyväksytty.

      528i on siinä mielessä hyvä valinta ahtokäyttöön, että siinä on jo tehtaan jäljiltä iso zf. Sama kuin E36 m3 ja 328 malleissa.

      Mitä meinasit tehdä abs yksikön kanssa? Se tulee aika pahasti tielle jos "Top mount" turboa käyttää.

      Comment

      • sotaherra
        Newbiemmer
        • Jul 2018
        • 6
        • tampere

        #4
        e39 ahtaminen itelläkin mielessä mutta ongelmana vetarit. nyt sain jo molemmat poikki vaparina sateella. mitä kannattaa laittaa tilalle.
        edit. autona siis 523i

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11186
          • Oulu

          #5
          Originally posted by sotaherra View Post
          e39 ahtaminen itelläkin mielessä mutta ongelmana vetarit. nyt sain jo molemmat poikki vaparina sateella. mitä kannattaa laittaa tilalle.
          edit. autona siis 523i
          Miten Onkai noita e39:jä ahdettuna täällä päin montakin eikä yhdestäkään ole orggis vetarit antanu periksi.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • sotaherra
            Newbiemmer
            • Jul 2018
            • 6
            • tampere

            #6
            sateella kesken pyörityksen loppu veto. 3 viikkoo ja 3 paria renkaita kesti alkuperäset. koitetaan jos seuraavat kestäis pidempään. ja meni siis kesken pyörityksen eikä kytkinpommia antaessa. kemppiperä kun ei vielä ollu rahaa laittaa oikeeseen lukkoon.

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11186
              • Oulu

              #7
              Niin eli ongelma ei nyt ole heikot vetarit, vaan se kemppiperä

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • ///THe
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2009
                • 842
                • Espoo

                #8
                Originally posted by sotaherra View Post
                sateella kesken pyörityksen loppu veto. 3 viikkoo ja 3 paria renkaita kesti alkuperäset. koitetaan jos seuraavat kestäis pidempään. ja meni siis kesken pyörityksen eikä kytkinpommia antaessa. kemppiperä kun ei vielä ollu rahaa laittaa oikeeseen lukkoon.
                Pitkät on ollut sateet... Taitaa katketa siihen rykimiseen, kun ei oo voimaa ja joutuu pommia antamaan.
                X5 F15 ///Msport
                CRX 2gen +25psi

                Comment

                • sotaherra
                  Newbiemmer
                  • Jul 2018
                  • 6
                  • tampere

                  #9
                  sitten voikin kysyä onko tonne muita vaihtoehtoja lukoksi kun quaife. hiukan pistää miettiin toi hinta. jos noi vakio osat kestää sillä niin voi harkita.

                  Comment

                  • 320i
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2013
                    • 71
                    • Suomi

                    #10
                    Ostat e39 m5 perän takakannen ja e38 typ210 perän (löytyy ekoista e38 malleista) vetarin tumpit saattaa joutua vaihtamaan. Ite löysin sopivat e32 typ210 perästä.
                    Sitten ostat e39 540/530d vetarit ja lyhennät kardaania parisen senttiä.

                    Näin sulla on melkosen vahva perä, johon sopii typ210 lukkoyksiköt.

                    Comment

                    • sotaherra
                      Newbiemmer
                      • Jul 2018
                      • 6
                      • tampere

                      #11
                      Originally posted by 320i View Post
                      Ostat e39 m5 perän takakannen ja e38 typ210 perän (löytyy ekoista e38 malleista) vetarin tumpit saattaa joutua vaihtamaan. Ite löysin sopivat e32 typ210 perästä.
                      Sitten ostat e39 540/530d vetarit ja lyhennät kardaania parisen senttiä.

                      Näin sulla on melkosen vahva perä, johon sopii typ210 lukkoyksiköt.
                      Jotain tälläistä toivoinkin. Kiitokset tiedosta.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎