Eli kylmänä käynnistäessä pöllähtää aina kohtuu iso pilvi auton taakse. Lämpimänä ja ajossa ei tule putkista mitään. Ainoastaan kylmänä.. Savu on 80% valkosta ja 20% sinistä. Mistä lähtis ettimää ku ei nyt ihan normaalia ole. 260tkm mittarissa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 540i Savutus Ongelma
Collapse
X
-
Kuluuko öljyä? Tai häviääkö jäähytin nestettä?
Jos savu sinistä niin voi tulla venttiilivarren kumeista tai männän renkaista. Tosin männän renkaat pitäs savuttaa myös lämpimänä.
Pakoputkiston sisään jäävä kosteus tulee käynnistyksen jälkeen harmaana hetken aikaa.E34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
-
-
Originally posted by Scitso View PostKuluuko öljyä? Tai häviääkö jäähytin nestettä?
Jos savu sinistä niin voi tulla venttiilivarren kumeista tai männän renkaista. Tosin männän renkaat pitäs savuttaa myös lämpimänä.
Pakoputkiston sisään jäävä kosteus tulee käynnistyksen jälkeen harmaana hetken aikaa.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostKyllähän nuo kylmänä höyryävät aika hienosti.
Jos nesteet eivät häviä itse ainakin jatkaisin ajelua rauhassa.
Jos lämpötila on ollut parin kymmenen asteen tienoilla ei höyryjä ole näkynyt ainakaan merkittävästi, vaikka auto olisi seissyt pidempään ennen käynnistämistä. Jos putkesta tulee savua lämpimälläkin kelillä, niin huohotin lienee yksi mahdollinen ja melko yleinen vikapaikka?
Comment
-
-
Höyryhän tulee vasta hetken käymisen jälkeen, eikä heti startissa.
Itselläkin auto pössäyttää välillä savut startissa ja hajusta päätellen on öljysavut. Mielenkiintoisen tästä tekee se, että savut tulevat satunnaisesti, mutta useammin jos auto on mäessä parkkeerattu keula ylös päin. Välillä voi mennä pitkän aikaa, ettei tule mitään ja välillä sitten melkein joka startissa. Jos öljynvaihdon yhteydessä tekee forte-käsittelyn, niin savutus on vähän pidempään poissa, mutta palaa kyllä. PCV on vaihdettu, joten ei olettaisi enää sen takia tulevan. Mistähän näin mystinen savutus voi johtua? :thinkE39 540iA -01
Comment
-
-
Originally posted by Hartzi View PostHöyryhän tulee vasta hetken käymisen jälkeen, eikä heti startissa.
Itselläkin auto pössäyttää välillä savut startissa ja hajusta päätellen on öljysavut. Mielenkiintoisen tästä tekee se, että savut tulevat satunnaisesti, mutta useammin jos auto on mäessä parkkeerattu keula ylös päin. Välillä voi mennä pitkän aikaa, ettei tule mitään ja välillä sitten melkein joka startissa. Jos öljynvaihdon yhteydessä tekee forte-käsittelyn, niin savutus on vähän pidempään poissa, mutta palaa kyllä. PCV on vaihdettu, joten ei olettaisi enää sen takia tulevan. Mistähän näin mystinen savutus voi johtua? :thinkJos taas yön yli seisoo niin ei tule juurikaan yhtään mitään. Mä en ymmärrä
Comment
-
-
Originally posted by JHapu View PostNyt tässä kun on seuraillu ongelmaa vähän pitempään, niin jos auto seisoo 2-3h niin savua tulee eniten ja oikeesti tulee paljonJos taas yön yli seisoo niin ei tule juurikaan yhtään mitään. Mä en ymmärrä
E39 540iA -01
Comment
-
-
Tarkastappa vaikka tunniin seisotuksen jälkeen tulpan reijistä ettei sylintereissä ole vettä. Joskus (tosin pienemmissä koneissa) kun kansipahvi oli mennyt vuoti se vettä sen verran että käynnistyksessä aiheutti melkoista vesihöyryä. Yksi mahdollisuus on myös mitata pakokaasujen määrä jäähdytin nesteestä.
Toki samalla tapaa se voi olla venttiilivarren kumit jotka päästää öljyä samaantapaan, savu vaan tällöin haisee öljylle.
Oletko haistellut höyryä?
Näillä keleillä oma 540i ei savuuta kyllä yhtään mitään.E34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
-
Originally posted by Scitso View PostTarkastappa vaikka tunniin seisotuksen jälkeen tulpan reijistä ettei sylintereissä ole vettä. Joskus (tosin pienemmissä koneissa) kun kansipahvi oli mennyt vuoti se vettä sen verran että käynnistyksessä aiheutti melkoista vesihöyryä. Yksi mahdollisuus on myös mitata pakokaasujen määrä jäähdytin nesteestä.
Toki samalla tapaa se voi olla venttiilivarren kumit jotka päästää öljyä samaantapaan, savu vaan tällöin haisee öljylle.
Oletko haistellut höyryä?
Näillä keleillä oma 540i ei savuuta kyllä yhtään mitään.E39 540iA -01
Comment
-
-
Originally posted by Hartzi View PostEikös vialliset venttiilivarren kumit aiheuttais savut joka startille?E34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
-
Saatto pölläyttää 15minsan jälkeen tai 2 tunnin jälkeen kun sit paheni vuoto ni pölläytti joka kerta.E34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
Comment