Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 käynnistys ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Putkirytäri
    Newbiemmer
    • Sep 2018
    • 7
    • Suomi

    E39 käynnistys ongelma

    Elikkä yhtenä päivänä ajelin kaupungissa normaalisti, alko lämmöt nousee ja sammuili risteyksiin. Ajoin rauhassa kotiin ja sen jälkeen ei oo tapahtunu uusiks. Nyt on kuitenki senjälkee tullu ongelmaksi että ei taho lähteä helposti käyntiin, joutuu hetken pyörittää ja sitten lähtee yskien käyntiin. Mistä mahtais tämmönen johtua?
    Aavistuksen kylmänä ehkä alakierroksilla tukkosuutta mutta vedot yms tallella.
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Näillä tiedoilla onkin helppo sanoa kun ei tiedä onko kyseessä kenties 520d vai M5..
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • MarQu
      Moderator
      • Mar 2006
      • 5519
      • Vaasa

      #3
      Jos M52 koneella niin kampuran asentoanturi aika suurella todennäköisyydellä.
      sigpic

      Comment

      • Putkirytäri
        Newbiemmer
        • Sep 2018
        • 7
        • Suomi

        #4
        Sori unohtu laittaa auton tiedot my bad mutta kyseessä siis - 98 vuoden 523i

        Comment

        • Putkirytäri
          Newbiemmer
          • Sep 2018
          • 7
          • Suomi

          #5
          Edelleen samaa vikaa, osaisko kukaan jeesiä? Kylmänä nyt lähtee hyvin käytiin, sitten sammuu ja alkaa taas yskiminen käynnistäessä. Lähtee kaikilla pytyillä kyllä käyntiin ja käy hyvin.

          Comment

          • Scitso
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 2816
            • Kuusankoski

            #6
            Vikakoodien luku ekaks.
            E34 525i Touring -96 "Iris"
            E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
            E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
            E46 328ia Sedan -98 "HOI"
            E61 530d Touring -04

            ex. E39 520ia Touring -98
            ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
            ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
            ex. E28 520i -82

            Comment

            • Starck
              Bimmer Rookie
              • Sep 2012
              • 119
              • Ulvila

              #7
              Vikakoodeja vaan lukemaan kuten suositeltu.
              Mullakin lähtee kylmänä hyvin käyntiin, lämpimänä ei tahdo lähteä millään saa sahata jonkun aikaa sit röpeltää hetken ennen kuin käynti tasaantuu.
              Kampiakselin tunnistin multa rikki, vikakoodit luettu, korjausta tulossa tänään/huomenna.

              Comment

              • Putkirytäri
                Newbiemmer
                • Sep 2018
                • 7
                • Suomi

                #8
                Noni vikakoodit luettu ja kampiakselin asento tunnistin vaihdettu. Nyt lähtee taas käyntiin kun unelma, mutta lämmöt nousee taas hetken ajon jälkeen. Auc-anturista tuli kans vikakoodi, eli sisäilman kierto tms. Voiko tästä johtua lämpöjen nousu?

                Comment

                • Yyz
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2009
                  • 151
                  • Pirkkala

                  #9
                  Ei johdu auc anturista lämmönnousu, vaikuttaa vaan ilman tuloon joko ulkoa tai sisältä.
                  Sulla on ehkä vuoto jossain ja nyt liian vähän nestettä koneessa, tai jos hitaassa ajossa vaan nousee lämmöt niin flektin viskokytkin rikki, tai vesipumppu hajonnut jos vanha muovisiipinen...

                  Pahin vuotopaikka on yleensä muovinen termostaattikotelohässäkkä, seuraavana tulevat paisuntasäiliö ja jäähdyttimen päädyt. Joskus hajoaa lämpömittarin anturikin yleensä näyttää silloin liian pieniä arvoja tai viisari nykii, mutta on mahdollista tämäkin.
                  Itse lähtisin vuotoja etsimään kun tuo asentoanturikin oli hajonnut, valuttaa yleensä nesteet just sen päälle.

                  Comment

                  • Putkirytäri
                    Newbiemmer
                    • Sep 2018
                    • 7
                    • Suomi

                    #10
                    Eioo nesteet vähentyny nimeksikään yli kuukauteen. Muutama päivä sitten lämmöt rupes nousemaan, ajoin tien sivuun ja annoin jäähtyä hetken. Ei lähteny enää millään käyntiin vaikka kuin sahas. Sitte 20min kiroilun ja potkimisen jälkeen kun hinausapu saapua paikalle niin melkein ykkösellä käyntiin. Mikä tässä voi olla vikana?

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16361
                      • Leppävirta

                      #11
                      Olikos se kampuran anturi orkkis vai tarvikeosa mikä vaihtui sinne? Siinä ei pitäisi säästää.
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎