Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koodausongelma (DME+EWS)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • clemin
    Newbiemmer
    • Oct 2018
    • 1
    • Vantaa

    Koodausongelma (DME+EWS)

    Terve! Kyselisin viisaammilta apuva:
    Hollantilaistaustaista E39 523iA:ta (09/99) ihmetellessä kävi ilmi, että DME+EWS ovat ilmeisesti kyseiseen autoon vaihdettu ja koodaus jäänyt puoltiehen/tehty väärin.
    INPA ja ISTA+D tunnistavat auton brittiläiseksi E46 323iA Coupeksi eli DME:n ja EWS:n VIN-koodi ei täsmää auton runkoon raapustetun kanssa tai muihin moduuleihin.

    Oireita(?):
    - Moottorin adaptaatioarvot eivät muutu vaan pysyvät nollassa.
    - Ilmapumpun (SAP) releestä ja solenoidista virhekoodia.
    - ASC-virhekoodi 23 "ASC Varianten Kodierung" ja vaihteistonkoodi 130 "CAN-Time-Out ASC"
    - Virhekoodit mm. sadetunnistimesta ja muistipenkeistä, koska nykyisessä niitä ei ole


    Kuinka tätä Frankesteinia lähtisi eheyttämään? Käytössä INPA sekä ISTA+D/P
  • Muurahainen
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Itse varmaankin poistaisin ews:n käytöstä ja kirjoittaisin autoon 523ia:n softan.

    Tarvitset tuohon tosin toiset softat mutta ne eivät paljon kustanna. Toki voit myös teettää tuon jollain kenellä softat löytyvät.

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11185
      • Oulu

      #3
      Joo tuohon moottorinohjaukseen pitäisi laittaa oikeat softat tai muokata nykyisiä. EWS:ää ei tarvitse siinä poistaa, mutta sillä ecun saa ainakin pelaamaan oikein. Mutta noilla sun työkaluilla se ei onnistu. Ja veikkaisin että myöskään vakkarin valo ei syty mittaristoon, koska e39:ssä on e46:n ecu?

      Jos auton mittaristo on alkuperäinen, niin siitä pitäisi pystyä kopioimaan koodaukset ews:lle ja moottorinohjaukselle. Mikä poistaisi sitten turhat vikakoodit vääristä varusteista. Mutta se ei taida onnistua edes NCS expertillä, koska se muistaakseni vetää pelin seis, koska auton boksit on eri autoista. Mutta bmw scanner 1.4:lla saattaisi onnistua. Se myös osaa ainakin ews:lle kopsata oikean runkonumeron mittaristolta esim. Ecu:n runkonumeron jos haluaa mätsäämään auton kanssa, niin silloin koko moottorinohjauksen softa pitää kirjoittaa uusiksi virgin tilaan ja tehdä ews synkkaus inpa:lla. Mutta tämä alkaa mennä jo aika hiposteluksi, koska ainoa mihin ecun runkonumerolla on käytännön vaikutusta on mittariston tamper dot.
      Last edited by Pazi88; 12-10-2018, 08:47.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎