Mikähän vikana kun e39/520 (-97) nykäisee joskus terävästi? Nykimistä esiintyi aluksi pitemmän ajon jälkeen, mutta tänä aamuna nykäisi töihin tullessa 5min lähdöstä. Nykimistä esiintynyt muutaman kerran 2 viikon aikana ei aina vaikka ajaisi pitempäänkin, auto saattaa nykäistä vain kerran ja sitten taas toimii ok. Nykimisen jälkeen tuntunut tehotkin hukkuvan, ainakin muutaman kerran on siltä tuntunut? Auto ollut vasta kuukauden, joten se on edelleen edellisen omistajan huoltojen varassa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 nykiminen
Collapse
X
-
Autossasi on moottorin ohjauksessa sen verta paljon elektroniikkaa että tuommoinen ongelma voi johtua miljoonasta asiasta. Ajele nyt vähän aikaa ja seuraile tilannetta. Jos e tokene niin vie auto merkkihuoltoon testerille. Testeri kertoo (mahdollisesti) mikä pytty pätkii tai mikä anturi on antaa / on antanut väärää signaalia jne...-Espen-
-
-
Re: e39 nykiminen
Originally posted by korkeetMikähän vikana kun e39/520 (-97) nykäisee joskus terävästi? Nykimistä esiintyi aluksi pitemmän ajon jälkeen, mutta tänä aamuna nykäisi töihin tullessa 5min lähdöstä. Nykimistä esiintynyt muutaman kerran 2 viikon aikana ei aina vaikka ajaisi pitempäänkin, auto saattaa nykäistä vain kerran ja sitten taas toimii ok. Nykimisen jälkeen tuntunut tehotkin hukkuvan, ainakin muutaman kerran on siltä tuntunut? Auto ollut vasta kuukauden, joten se on edelleen edellisen omistajan huoltojen varassa.BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
-
Originally posted by luxorVoisitko jartsa vihjata mistä löytyy toi mainitsemasi kampiakselintunnistin ja onko vaikea vaihtaa?Kysyn asiaa mielenkiinnosta ainakin OPEL merkisissä autoissa toi taitaa olla melki tyyppivika...BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
-
damn
Voisitko jartsa vihjata mistä löytyy toi mainitsemasi kampiakselintunnistin ja onko vaikea vaihtaa?Kysyn asiaa mielenkiinnosta ainakin OPEL merkisissä autoissa toi taitaa olla melki tyyppivika...
Comment
-
-
Mä vaihdoin kans autooni ton kampiakselin asento tunnisimen autoni on 97vm-528 ajettu 110 tuhatta.
Itselläni oli ennen tälläisiä oireita.
-Terävä nykäisy vaikka ajoi tasakaasulla ja samassa yhteydessä tuntui et osa tehoista myös hukkui ja mikä ihmeellisintä tehot tuli takas kun sammutti auton ja käynnisti uudelleen :roll: .
-Välillä auto toimi hyvin vaikka viikon ei mitään ongelmia.
-Sit joskus oli kans sellainen oire että auto meinas melkein sammua liikennevaloissa tyhjäkäynnillä.
-Kaikki nää oireet loppui ton anturin vaihdon yhteydessä ja osa kannattaa ostaa kl-varaosasta tais olla 40 euroa hinnassa ero laakkoseen!
En käynyt missään bmw:llä lukemas vika koodeja vihdoin osan ihan sen perusteella mitä täältä olen lukenut juttuja.
Toivottavasti nämä ohjeet auttaa muitakin meinaan luulen että en tule olemaan ainoa...-kaunis nainen on ilo silmälle-
Comment
-
-
On aikaa tuosta viimeisestä vastauksesta, mutta laitetaan silti kokemukset tänne näkyville. Jos sattuisi olemaan jollekin tästä apua.
Samantyyppinen vika oli mun autossa (12/98 520iA Touring). Ilmeni varsinkin silloin, kun kone oli vielä lämmin. Sadekelillä kun lähti ajamaan, sama vaikka oli kylmä, niin sammui joka kerta. Liikennevaloissa sai jännittää, sammuuko vai jatkuuko matka. Lähti onneksi aina uudelleen käyntiin, vaikka sammui. Tuntui vaan että suurin osa tehoista hävisi tuon sammumisen jälkeen käynnistettäessä. Kaasu pohjassa kun ajeli, niin aina eteenpäin pääsi.
Oulussa Stockmann autossa (ent. Jyrvakainen) käytin autoa testissä. Vika löytyi, mutta anturia ei ollut sattumoisin varastossa. Vikakoodi oli tarkalleen imupuolen nokka-akselin anturi. Ei kai siinä sitten auttanut kun alkaa uutta huoltoaikaa varaamaan! On kuulemma niin harvinainen vika tässä mallissa, ettei osaa siksi pidetä varastossa. Vika on nyt korjattu, maksoi 180 egee yhteensä. Testaus 30, osa 105 ja työ 45 egee.
Auto tuntuu taas toimivan ja mies viihtyy!- Hane -
Comment
-
-
Miulla bemari jätti tielle tässä yks päivä, täydestä vauhdista vaan sammua tussahti. Tästä kertoilinkin jossain toisessa ketjussa.
Noh, vikakoodinlukija näytti että nokka-akselin asennontunnistin on entinen.
Vaihettiin se sitte eilen.
Auto toimii nyt muuten ihan normaalisti, ja keskikulutus matka-ajossakin tippui 8.7 tuonne 7.5 l/100km, MUTTA tänään koulumatkalla (70km) auto nykäisi juurikin tuolleen rajusti kerran, ja sitten ei mitään, kulki ihan normaalisti.
Kotimatkalla sama juttu. Ylämäkeen kun vähän vedätin enemmän niin nykäs kerran kunnolla ja taas ei loppumatkalla mitään.
Testiajolla nokka-anturin vaihdon jälkeen 10km:n matkalla ees taas ei ollu ilmenny mitään tuommoista, tai muutakaan.
Mistäs tässä sitte on kyse?
Nytkö menee kampiakselinasennontunnari vaihtoon...?BMW e36 318i Touring -96
~ex BMW e39 520 -96~
~ Tärkeintä ei ole se, mitä tiedät, vaan se, mikä juolahtaa päähäsi juuri väärällä hetkellä ~
Comment
-
-
... ja vikalista jatkuu.
Aikasemmin tuohon puimuriin vaihettiin laturin jännitteensäädin, kun poltti latauksen merkkivaloa ja sammuili.
Vika korjaantui sillä.
Tänään tuossa sitte yhessä risteyksessä matka-ajon päätteeks puimuri otti ja sammui, lähti käyntiin tosin heikonlaisesti, ja latauksen merkkivalo paloi koko seuraavalle välietapille.
Siellä sammutin, tutkin konepellin alusen, käynnistin, lähti kolmannella yrittämällä käyntiin, mutta latauksen valo ei palanu enää, eikä kotimatkan 18km:n aikanakaan...
Että mitähän sitä nytte saapi osia ostella...BMW e36 318i Touring -96
~ex BMW e39 520 -96~
~ Tärkeintä ei ole se, mitä tiedät, vaan se, mikä juolahtaa päähäsi juuri väärällä hetkellä ~
Comment
-
-
e39 540 nykii
Osaisiko joku arvailla vikaa. Auto toimii muuten moitteettomasti, mutta ajaessa tasakaasullan n.70-100km/h välillä pientä nykimistä ja sit kun kiihdyttää rajummin lakkaa nykimästä. Autoon vaihdettu tulpat, bensapumppu ja suodatin. Millään ei ollut vaikutusta asiaan. Vikakoodeista ei viime lukukerralla löyytynyt mitn, vaikka vika ilmeni silloinkin. Voisko olla nokka tai kampiakselin tunnistimessa vikaa vaikki koodia anna?
Comment
-
Comment