Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 nykiminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • korkeet
    Newbiemmer
    • Apr 2004
    • 2
    • Pirkkala

    e39 nykiminen

    Mikähän vikana kun e39/520 (-97) nykäisee joskus terävästi? Nykimistä esiintyi aluksi pitemmän ajon jälkeen, mutta tänä aamuna nykäisi töihin tullessa 5min lähdöstä. Nykimistä esiintynyt muutaman kerran 2 viikon aikana ei aina vaikka ajaisi pitempäänkin, auto saattaa nykäistä vain kerran ja sitten taas toimii ok. Nykimisen jälkeen tuntunut tehotkin hukkuvan, ainakin muutaman kerran on siltä tuntunut? Auto ollut vasta kuukauden, joten se on edelleen edellisen omistajan huoltojen varassa.
    tk
  • esorvist
    Bimmer Rookie
    • Jun 2003
    • 133
    • Oulu

    #2
    Autossasi on moottorin ohjauksessa sen verta paljon elektroniikkaa että tuommoinen ongelma voi johtua miljoonasta asiasta. Ajele nyt vähän aikaa ja seuraile tilannetta. Jos e tokene niin vie auto merkkihuoltoon testerille. Testeri kertoo (mahdollisesti) mikä pytty pätkii tai mikä anturi on antaa / on antanut väärää signaalia jne...
    -Espen-

    Comment

    • jartsa02
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 1131
      • Helsinki

      #3
      Re: e39 nykiminen

      Originally posted by korkeet
      Mikähän vikana kun e39/520 (-97) nykäisee joskus terävästi? Nykimistä esiintyi aluksi pitemmän ajon jälkeen, mutta tänä aamuna nykäisi töihin tullessa 5min lähdöstä. Nykimistä esiintynyt muutaman kerran 2 viikon aikana ei aina vaikka ajaisi pitempäänkin, auto saattaa nykäistä vain kerran ja sitten taas toimii ok. Nykimisen jälkeen tuntunut tehotkin hukkuvan, ainakin muutaman kerran on siltä tuntunut? Auto ollut vasta kuukauden, joten se on edelleen edellisen omistajan huoltojen varassa.
      Mulla teki tota aivan samaa viime keväänä, se vielä lopuksi paheni siihen että peli sammui joskus kesken ajon :shock: Syynä oli viallinen kampiakselintunnistin .. mutta kannattaa käyttää se vehje vikakoodin tsekkauksessa, koska tosta vehkeestä löytyy myös pari muuta anturia johon toi sama oireilu sopii ..
      BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

      Comment

      • luxor
        Bimmer Rookie
        • Aug 2003
        • 96
        • Hämeenlinna

        #4
        Voisitko jartsa vihjata mistä löytyy toi mainitsemasi kampiakselintunnistin ja onko vaikea vaihtaa?Kysyn asiaa mielenkiinnosta ainakin OPEL merkisissä autoissa toi taitaa olla melki tyyppivika...
        -kaunis nainen on ilo silmälle-

        Comment

        • jartsa02
          BTCF Member
          • Jun 2003
          • 1131
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by luxor
          Voisitko jartsa vihjata mistä löytyy toi mainitsemasi kampiakselintunnistin ja onko vaikea vaihtaa?Kysyn asiaa mielenkiinnosta ainakin OPEL merkisissä autoissa toi taitaa olla melki tyyppivika...
          Se löytyy moottorin etupäästä kampiakselin hihnapyörän viereltä, se on vähän ton alavesiletkun alla piilossa. Vaihto ei sillee oo paha, se on yhdellä kuusiokoloruuvilla kiinni, se ei oo ongelma vaan se että sen johdon liitin on imusarjan alla jotakuinkin keskellä sitä ja sinne ei tahdo saada kättä mahtumaan millään ja sinne ei edes näe kunnolla .. mut kyl mä sen sain ite silloin vaihdettua kun aikani sen liittimen kanssa tappelin ..
          BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

          Comment

          • S.P.R
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 1009
            • Oulu area

            #6
            damn

            Voisitko jartsa vihjata mistä löytyy toi mainitsemasi kampiakselintunnistin ja onko vaikea vaihtaa?Kysyn asiaa mielenkiinnosta ainakin OPEL merkisissä autoissa toi taitaa olla melki tyyppivika...
            Valitettavasti tuo kampiakselintunnistimen hajoaminen on tyyppivika myös bmw-merkkisissä autoissa... :( "Vaaravyöhykkeellä ovat ainakin M52 ja M62 masiinat.

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Uudemmissa M52 moottoreissa(9/98-) ei ole tätä "ongelmatunnistinta", joten eipä yleistetä.

              Comment

              • S.P.R
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2003
                • 1009
                • Oulu area

                #8
                yleistystä

                Uudemmissa M52 moottoreissa(9/98-) ei ole tätä "ongelmatunnistinta", joten eipä yleistetä.
                Uudempi M52 onkin M52TU, joten en yleistänyt.... :wink:

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Sori...

                  Comment

                  • luxor
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2003
                    • 96
                    • Hämeenlinna

                    #10
                    Mä vaihdoin kans autooni ton kampiakselin asento tunnisimen autoni on 97vm-528 ajettu 110 tuhatta.
                    Itselläni oli ennen tälläisiä oireita.
                    -Terävä nykäisy vaikka ajoi tasakaasulla ja samassa yhteydessä tuntui et osa tehoista myös hukkui ja mikä ihmeellisintä tehot tuli takas kun sammutti auton ja käynnisti uudelleen :roll: .
                    -Välillä auto toimi hyvin vaikka viikon ei mitään ongelmia.
                    -Sit joskus oli kans sellainen oire että auto meinas melkein sammua liikennevaloissa tyhjäkäynnillä.
                    -Kaikki nää oireet loppui ton anturin vaihdon yhteydessä ja osa kannattaa ostaa kl-varaosasta tais olla 40 euroa hinnassa ero laakkoseen!
                    En käynyt missään bmw:llä lukemas vika koodeja vihdoin osan ihan sen perusteella mitä täältä olen lukenut juttuja.
                    Toivottavasti nämä ohjeet auttaa muitakin meinaan luulen että en tule olemaan ainoa...
                    -kaunis nainen on ilo silmälle-

                    Comment

                    • BCN
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2003
                      • 313
                      • Tampere

                      #11
                      Sama vika tällää. Viime talvena jouduin vaihdatuttaan. Olis ollu vittumainen projekti kun se toinen pää on siellä imusarjan alla niin kuin aikaisemmin tuli ilmi. Huolto makso osineen Tampereen Metro-Autossa muistaakseni 250 egee tai jotain sellasta. Ite osa tais olla 110 euroo.

                      Comment

                      • Hane74
                        Newbiemmer
                        • Mar 2005
                        • 5

                        #12
                        On aikaa tuosta viimeisestä vastauksesta, mutta laitetaan silti kokemukset tänne näkyville. Jos sattuisi olemaan jollekin tästä apua.

                        Samantyyppinen vika oli mun autossa (12/98 520iA Touring). Ilmeni varsinkin silloin, kun kone oli vielä lämmin. Sadekelillä kun lähti ajamaan, sama vaikka oli kylmä, niin sammui joka kerta. Liikennevaloissa sai jännittää, sammuuko vai jatkuuko matka. Lähti onneksi aina uudelleen käyntiin, vaikka sammui. Tuntui vaan että suurin osa tehoista hävisi tuon sammumisen jälkeen käynnistettäessä. Kaasu pohjassa kun ajeli, niin aina eteenpäin pääsi.

                        Oulussa Stockmann autossa (ent. Jyrvakainen) käytin autoa testissä. Vika löytyi, mutta anturia ei ollut sattumoisin varastossa. Vikakoodi oli tarkalleen imupuolen nokka-akselin anturi. Ei kai siinä sitten auttanut kun alkaa uutta huoltoaikaa varaamaan! On kuulemma niin harvinainen vika tässä mallissa, ettei osaa siksi pidetä varastossa. Vika on nyt korjattu, maksoi 180 egee yhteensä. Testaus 30, osa 105 ja työ 45 egee.

                        Auto tuntuu taas toimivan ja mies viihtyy!
                        - Hane -

                        Comment

                        • MissInPuimuri
                          Newbiemmer
                          • Dec 2010
                          • 7
                          • Finland

                          #13
                          Miulla bemari jätti tielle tässä yks päivä, täydestä vauhdista vaan sammua tussahti. Tästä kertoilinkin jossain toisessa ketjussa.

                          Noh, vikakoodinlukija näytti että nokka-akselin asennontunnistin on entinen.

                          Vaihettiin se sitte eilen.

                          Auto toimii nyt muuten ihan normaalisti, ja keskikulutus matka-ajossakin tippui 8.7 tuonne 7.5 l/100km, MUTTA tänään koulumatkalla (70km) auto nykäisi juurikin tuolleen rajusti kerran, ja sitten ei mitään, kulki ihan normaalisti.

                          Kotimatkalla sama juttu. Ylämäkeen kun vähän vedätin enemmän niin nykäs kerran kunnolla ja taas ei loppumatkalla mitään.

                          Testiajolla nokka-anturin vaihdon jälkeen 10km:n matkalla ees taas ei ollu ilmenny mitään tuommoista, tai muutakaan.

                          Mistäs tässä sitte on kyse?

                          Nytkö menee kampiakselinasennontunnari vaihtoon...?
                          BMW e36 318i Touring -96


                          ~ex BMW e39 520 -96~

                          ~ Tärkeintä ei ole se, mitä tiedät, vaan se, mikä juolahtaa päähäsi juuri väärällä hetkellä ~

                          Comment

                          • MissInPuimuri
                            Newbiemmer
                            • Dec 2010
                            • 7
                            • Finland

                            #14
                            ... ja vikalista jatkuu.

                            Aikasemmin tuohon puimuriin vaihettiin laturin jännitteensäädin, kun poltti latauksen merkkivaloa ja sammuili.

                            Vika korjaantui sillä.

                            Tänään tuossa sitte yhessä risteyksessä matka-ajon päätteeks puimuri otti ja sammui, lähti käyntiin tosin heikonlaisesti, ja latauksen merkkivalo paloi koko seuraavalle välietapille.

                            Siellä sammutin, tutkin konepellin alusen, käynnistin, lähti kolmannella yrittämällä käyntiin, mutta latauksen valo ei palanu enää, eikä kotimatkan 18km:n aikanakaan...

                            Että mitähän sitä nytte saapi osia ostella...
                            BMW e36 318i Touring -96


                            ~ex BMW e39 520 -96~

                            ~ Tärkeintä ei ole se, mitä tiedät, vaan se, mikä juolahtaa päähäsi juuri väärällä hetkellä ~

                            Comment

                            • ^niGo
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2007
                              • 36
                              • Mikkeli

                              #15
                              e39 540 nykii

                              Osaisiko joku arvailla vikaa. Auto toimii muuten moitteettomasti, mutta ajaessa tasakaasullan n.70-100km/h välillä pientä nykimistä ja sit kun kiihdyttää rajummin lakkaa nykimästä. Autoon vaihdettu tulpat, bensapumppu ja suodatin. Millään ei ollut vaikutusta asiaan. Vikakoodeista ei viime lukukerralla löyytynyt mitn, vaikka vika ilmeni silloinkin. Voisko olla nokka tai kampiakselin tunnistimessa vikaa vaikki koodia anna?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎