Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ilmastointi/puhallin ongelma E39 vm. 98 523i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maatu
    Newbiemmer
    • Sep 2018
    • 15
    • Kuopio

    Ilmastointi/puhallin ongelma E39 vm. 98 523i

    Eli siis näitten pikku pakkasten tullessa oon havainnut semmosen ongelman että mikään puhallin ei puhalla yhtään ilmaa ennen kun on kone tarpeeks lämmin/kierrättää vähän pitemmälle. Lämmintä tai kylmää tulee kuten haluaa kunnes rupeaa toimimaan niin en uskoisi termari viaksikaan? :think Itse epäilin että puhallinmoottori voisi jäätyä sen verran että ei pyöri ennen kun lämpiää tarpeeks mutta mulle kerrottiin myös että jäähärien vähänen määrä tai liian vähänen pakkaskestävyys vois olla myös syynä. Pakkaskestävyys kuitenkin siinä -18 ja -20 lieppeillä. Jäähäriä kylläkin oli sen verran vähän että pakkaskestävyys mitalla ei meinannut saada imastua tarpeeks nestettä...
    Onko vielä jotain missä vika voisi olla?
  • JiiVee92
    BTCF Member
    • Mar 2017
    • 929
    • Kouvola/Myllykoski

    #2
    Jos on automaatti-ilmastoinnilla, niin ei sen kuulukkaan puhaltaa ihan kylmällä koneella kuin ihan pikkaisen.
    EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
    NYT: E61 530xd -08 käyttis
    Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

    Comment

    • Maatu
      Newbiemmer
      • Sep 2018
      • 15
      • Kuopio

      #3
      @Jiivee92 Tuntuu vaan siltä että ei puhalla ollenkaan, ei edes tuulilasin puhallus nappulasta vaikka olis jo aika lämmin kone yhtäkkiä vaan hyrähtää se puhallin päälle kun oottelee tarpeeks

      Comment

      • JiiVee92
        BTCF Member
        • Mar 2017
        • 929
        • Kouvola/Myllykoski

        #4
        No heitetään sitten arpa sille helpoimmalle ja vissiin myös edullisimmalle vaihtoehdolle eli puhaltimen siili.
        EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
        NYT: E61 530xd -08 käyttis
        Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #5
          Originally posted by JiiVee92 View Post
          No heitetään sitten arpa sille helpoimmalle ja vissiin myös edullisimmalle vaihtoehdolle eli puhaltimen siili.
          Minä taas voisin ehdottaa että puhaltimen moottorista hiilet loppu ja alkaa sopivasta kuopasta tms. taas pyörimään.

          Comment

          • Maatu
            Newbiemmer
            • Sep 2018
            • 15
            • Kuopio

            #6
            Se on sitten mukava purku homma eessä jos antautuu kokonaan tänä talvena tuo puhallin

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14439
              • Oulu

              #7
              Parissa tunnissa sen moottorin vaihtaa, ei ole paha rasti.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • Zetz
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 3233
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by zener View Post
                Parissa tunnissa sen moottorin vaihtaa, ei ole paha rasti.
                annatko ohjeet kuinka tämän homman parissa tunnissa tekee? kojelaudan purku, keskikonsolin purku,puhaltimen moottorin vaihto ja kaiken takasin kasaus? olis sama homma itsellä edessä
                puh/txt/whatsapp: 0452673541
                näillä mennään talvella:
                e39 523ia arctic silver
                e87 116i Japanrot
                ja näillä kesällä:
                e30 328i *Rot m50b28

                Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14439
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by Zetz View Post
                  annatko ohjeet kuinka tämän homman parissa tunnissa tekee? kojelaudan purku, keskikonsolin purku,puhaltimen moottorin vaihto ja kaiken takasin kasaus? olis sama homma itsellä edessä
                  Likimain samahan se on, entä E38. Keskikonsolia ei tarvitse purkaa.

                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • -Markus-
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2005
                    • 1463
                    • Ihan Savossa

                    #10
                    Pazin viideo E39:


                    Ford Mondeo Mk3 STW
                    VW E-Golf 2015
                    BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎