525 pukkasi öljyt pihalle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Baijerilainen525
    Bimmer Rookie
    • Nov 2017
    • 109
    • Lieksa

    525 pukkasi öljyt pihalle

    Elikkäs eilen aamulla bemmi päätti pukata työmatkalla öjyt pihalle. Hirvee savutus ja katku alkoi kun matkaa oli työpaikalle enää 500metriä.
    Työmatka 27km suuntaansa ja ei mahdollista laittaa lämmitykseen kun saksantuonti auto. Ei ole asennettu moottorinlämmitintä.
    Viime talvena vaihettu talvimallin huohotinpaketti.
    Eli onko nyt käynyt niin että huohotin on mennyt jäähän ja siks pukkasi öljyt mäkeen?
    Miten tämän voi jatkossa välttää? Kokemuksia kiitos.
  • Baijerilainen525
    Bimmer Rookie
    • Nov 2017
    • 109
    • Lieksa

    #2
    Nii ja pakkasta oli noin 7 astetta.
    Öljyä tuli ulos pakopuolelta ventiilinkopantiivisteen välistä. Koneeseen jäi vielä öljyä sen verran että tikun pää kastui. En ole uskaltanut käynnistää. Auto jäi korjaamolle ihmeteltäväksi.

    Comment

    • jonip86
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2014
      • 579
      • lieksa

      #3
      onko mikä 525:nen, :think
      Nyk:e34 m50b28 sedan - 91 tiC -- 545hv 713nm


      ex:e39 523iA sedan -97
      ex:e39 523 sedan -98
      ex:e34 535 sedan -88
      ex:e39 523 sedan -97
      ex:e36 325 (taxi) -95
      ex:e36 325 coupe -93
      ex:e34 525 m50 -90
      ex:e34 520 m50 -90
      ex:e34 520 m20 -89

      Comment

      • A^A
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 2168
        • Seinäjoki

        #4
        M54 jos on niin kyllä sielä huohotin on aika varmasti jäässä.

        Tätä pystyy välttämään antamalla välillä kunnolla monoa tai pidempää ajamista että lähtee majoneesit liikkeelle. Munuaisiin kannattaa talveksi laittaa peitelevyt / viimasuojat.
        EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

        Comment

        • Baijerilainen525
          Bimmer Rookie
          • Nov 2017
          • 109
          • Lieksa

          #5
          Joo m54 kyseessä 525i -03
          Ajettu 270 tuhatta.
          Luulis riittävän tuo 54 km päivään ajelu. Tuleehan tuota liikennevaloista kiihyteltyä rajummin

          Comment

          • 316bemi
            BTCF Member
            • Oct 2010
            • 227
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by Baijerilainen525 View Post
            Joo m54 kyseessä 525i -03
            Ajettu 270 tuhatta.
            Luulis riittävän tuo 54 km päivään ajelu. Tuleehan tuota liikennevaloista kiihyteltyä rajummin
            Öljytikun haara separaattorille kannattaa myös puhdistaa,jos jäänyt huohottimen vaihdossa tekemättä.

            Comment

            • TseiPii
              BTCF Member
              • Apr 2012
              • 188
              • Keskellä Suomea

              #7
              Ittellä teki aikoonansa samanlaisen tempun. Huohotin veti tukkoon ja öljyä pakoputken kautte pihalle. Aikamoinen savutus kesti kohtuu pitkään vaikka kenkää antoi välillä. Muistaakseni pari lambdaa meni huohottimen lisäksi vaihtoon.
              E30 318i -85

              E30 320i -87 ex
              E36 316i -91 ex
              E36 325i -94 ex
              E46 325i -03 ex
              E46 316i -02 ex
              E61 525i -06 ex
              E46 320d -03

              E70 3.0d - 09


              E39 M5 pyhänä

              Comment

              • Wespa
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2016
                • 1878
                • Karjaa

                #8
                Originally posted by 316bemi View Post
                Öljytikun haara separaattorille kannattaa myös puhdistaa,jos jäänyt huohottimen vaihdossa tekemättä.
                Niin tai se öljytikun "putki" kannattaa mieluummin vaihtaa päivitettyyn, huomattavasti avarampaan versioon, ainakin E46 M54:seen on sellaista osaa Bemarilta saatavissa. Omaani laitoin huohotinrempan yhteydessä, ja onhan niissä aika iso ero. Googlaamalla löytyy vertailukuvia orkkis vs. uudempi osaversio.
                E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                Porsche 944 -86 (DE)
                Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                Comment

                • Baijerilainen525
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2017
                  • 109
                  • Lieksa

                  #9
                  Mistäs nuita avarampia putkia saa? Osanumero?

                  Comment

                  • Wespa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2016
                    • 1878
                    • Karjaa

                    #10
                    Näköjään E39:iin sama osa kuin E46, eli 11437565437. Eiköhän noita jopa marmoritiskikin saa tuolla osanumerolla tilattua. Ihan halpa se ei tainnut Saksastakaan tilattuna olla, mutta kai nyt kuitenkin alle satasen jos en ihan väärin muista, n. 80 euroa? :think
                    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                    Porsche 944 -86 (DE)
                    Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                    Comment

                    • Baijerilainen525
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2017
                      • 109
                      • Lieksa

                      #11
                      No kannattaa kaivaa kuvetta senverran jos sillä välttyisi jatkossa tältä hommalta😁
                      Niin ja kiitti vinkistä👍

                      Comment

                      • Clavurion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 9159
                        • Oulu

                        #12
                        Tuossa se ero öljytikun putkessa näkyy. Vanhassa mallissa huohotuksen öljy valuu öljypohjaan vain tuota ulkovaippaa pitkin. Uudessa versiossa yhteys suoraan yhtenäiseen putkeen.

                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • Roisto
                          BTCF Member
                          • Nov 2010
                          • 2546
                          • Kajaani

                          #13
                          Laita TT-Thermo, suosittelen näin parin viikon kokemuksella
                          2001 E39 525iA
                          1992 E34 "540i/5"

                          Comment

                          • Jape36
                            Newbiemmer
                            • Mar 2004
                            • 19
                            • Kajaani

                            #14
                            Originally posted by Wespa View Post
                            Näköjään E39:iin sama osa kuin E46, eli 11437565437. Eiköhän noita jopa marmoritiskikin saa tuolla osanumerolla tilattua. Ihan halpa se ei tainnut Saksastakaan tilattuna olla, mutta kai nyt kuitenkin alle satasen jos en ihan väärin muista, n. 80 euroa? :think
                            Tietääkö joku onko tuota päivittettyä öljyputkea tullut jossain vaiheessa ihan tehtaalta. Itsellä M54 vm 2005, cold climate versiona. Varmaan pitää alkaa uusimaan tuokin.
                            JapE36

                            Comment

                            • Wespa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2016
                              • 1878
                              • Karjaa

                              #15
                              Originally posted by Jape36 View Post
                              Tietääkö joku onko tuota päivittettyä öljyputkea tullut jossain vaiheessa ihan tehtaalta. Itsellä M54 vm 2005, cold climate versiona. Varmaan pitää alkaa uusimaan tuokin.
                              Muistelisin että ameriikanfoorumeilla ainakin väittivät että olisi sen verran uudempi osapäivitys että ei olisi noihin viimeisimpiinkään M54:siin valmiiksi tehtaalta ehtinyt, oli sitten cold country -pakettia tai ei. Voi toki olla sitä kuuluisaa paska_puhettakin. Äkkiähän tuon omastaan kyllä ottaa irti ja tsekkaa kumpi siellä on.
                              E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                              Porsche 944 -86 (DE)
                              Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                              Comment

                              Working...
                              X