elikkäs oon hieman lukenu ja etsinyt vikaa elikkäs kun about 15L dieseliä jäljellä ni saattaa sammua vaan puhtaasti yms, saa käynnistettyä kummiski vielä että pääsee tankille ajamaan yms. Polttoainepumppu tankin oikealta vissiin tiensä päässä, vaihettu e60 isompi turbo ja sit ohjelmalla 250/600 ni mietin vain että onko väliä siirtomäärällä ja paineella yms! Kertokaa mistä ootte tilannut halvalla yms!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530d 15L naftaa ja sammuilee
Collapse
X
-
Originally posted by santeribro View Postelikkäs oon hieman lukenu ja etsinyt vikaa elikkäs kun about 15L dieseliä jäljellä ni saattaa sammua vaan puhtaasti yms, saa käynnistettyä kummiski vielä että pääsee tankille ajamaan yms. Polttoainepumppu tankin oikealta vissiin tiensä päässä, vaihettu e60 isompi turbo ja sit ohjelmalla 250/600 ni mietin vain että onko väliä siirtomäärällä ja paineella yms! Kertokaa mistä ootte tilannut halvalla yms!
Eikö tää oo klassinen tankin pumppu kaput? Tai lähellä kaput.. Meinaa jos ongelmia ainoastaan kun ainetta ton verran. Voihan sitä tarkkailla salavalikon kautta miten aineet liikkuu tankissa. Kun/jos sammuu niin onko aineet väärällä puolella -> tankin pumppu entinen. Saattaa se pumppu herätä virtoja uudelleen laittaessa aina ja välillä. Siirto yms paineet kyllä vaikuttaisi koko ajan riippumatta polttoaineen määrästä joten en usko että siinä vika.
Kauheesti ei kannata autoa starttailla jos ei aine liiku. Ei tykkää siirto- ja korkeapainepumppu pyöriä kuivana..e39 530dA 1999.
Comment
-
-
Täällä alkoi eilen penkin alla oleva siirtopumppu huutamaan ajossa heti tankkauksen jälkeen, pistin tankin aivan piripintaan jonka jälkeen ääni alkoi.
Aikaisemmin ääntä ei ole hyttiin kuulunut muuten kuin virrat päälle laittamalla, voiko nyt olla kumminkin vika tankin pumpussa?, muita oireita ei nyt tullut esille kuin tuo ääni...
Comment
-
-
Siirtopumppu ääntää toisinaan, toisinaan ei. Jos siirtopumpussa olisi vika ei auto a) käynnisty, b) tehoissa hukkaa eli ei jaksa pitää siirtopainetta tarpeeksi esimerkiksi kenkää antaessa, c) auto ei kierrä kuin maks 3000 rpm. Liian matalasta siirtopaineesta tulee koodi toisin kuin tankin pumpusta.
Varsinkin talvisin olen itse lisännyt pari desilitraa dieselin joukkoon 2T öljyä esim Teboilin tuhkautumaton Outdoor 2T on hyvää. Voitelee niin suuttimia, kp pumppua kuin siirtopumppua. Omassa tuo siirtopumppu toisinaan huutanut, toisinaan ei. Voi olla että alkaa olemaan kulunut. Tolla 2T voi kokeilla josko se sieltä hiljenee, omassa tuo 2T on auttanut suuttimien korjausarvoissa kuin myös siirtopumpn äänessä..
Sitten kun pitää koputella sitä siirtopumppua hereille niin vaihdon aika. E nyt tuosta äänestä huolestuisi jos se ei oikeasti jo HUUDA.
Tankin pumppu vaikuttaa vasta kun ainetta on alta 15l (tms.) eli silloin jos ei käynnisty auto, kupia polttoainelinjassa jne. Eli jos tankki täysi tuskin sillä tankin pumpulla on mitään tekemistä äänen kanssa..Last edited by MOH85; 18-12-2018, 18:36.e39 530dA 1999.
Comment
-
-
Originally posted by MOH85 View PostSiirtopumppu ääntää toisinaan, toisinaan ei. Jos siirtopumpussa olisi vika ei auto a) käynnisty, b) tehoissa hukkaa eli ei jaksa pitää siirtopainetta tarpeeksi esimerkiksi kenkää antaessa, c) auto ei kierrä kuin maks 3000 rpm. Liian matalasta siirtopaineesta tulee koodi toisin kuin tankin pumpusta.
Varsinkin talvisin olen itse lisännyt pari desilitraa dieselin joukkoon 2T öljyä esim Teboilin tuhkautumaton Outdoor 2T on hyvää. Voitelee niin suuttimia, kp pumppua kuin siirtopumppua. Omassa tuo siirtopumppu toisinaan huutanut, toisinaan ei. Voi olla että alkaa olemaan kulunut. Tolla 2T voi kokeilla josko se sieltä hiljenee, omassa tuo 2T on auttanut suuttimien korjausarvoissa kuin myös siirtopumpn äänessä..
Sitten kun pitää koputella sitä siirtopumppua hereille niin vaihdon aika. E nyt tuosta äänestä huolestuisi jos se ei oikeasti jo HUUDA.
Tankin pumppu vaikuttaa vasta kun ainetta on alta 15l (tms.) eli silloin jos ei käynnisty auto, kupia polttoainelinjassa jne. Eli jos tankki täysi tuskin sillä tankin pumpulla on mitään tekemistä äänen kanssa..
Nyt tulikin paljo tietoa, kerkesin jo tilaamaan siirtopumpun.., toisaalta, en halua tilannetta että joutuisin koputtelemaan siirtopumppua, jonka sijainnistakaan ei ole tarkkaa tietoa...
Comment
-
Comment