Announcement

Collapse
No announcement yet.

525d ei lähde käyntiin.. helppiä!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 25d2003
    Newbiemmer
    • Dec 2018
    • 3
    • finland

    525d ei lähde käyntiin.. helppiä!!

    Bmw 525d -03, Auto on seissyt n.2kk ulkona. Hehkut vaihdettu viime talvena, Akussa potkua. Starttaa hyvin mutta ei edes lupaa.. mistä kannattaisi aloittaa..
    Löyty kesällä otettuja testejä..
    Vikakoodit: DTC
    09F6
    1613
    0235
    Auto teki kuulemma kesällä, että välillä sai sahata käyntiin.. käynnissä toimi hyvin.

    Sit löyty vielä: OBD TESTI.
    7. Määrien vertailu
    Korjausmäärä sylinterille 1. -2 mm3
    2. 3 mm3
    3. -1 mm3
    4. -1 mm3
    5. 1 mm3
    6. -0 mm3

    Kokeilin että diesel tulee suodattimelle.. kesälaatua puoltankkii.. ois uus naftafilsu tos, jos sen eka vaihtaa..
  • -Markus-
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1463
    • Ihan Savossa

    #2
    Talvilaatua tankki täyteen ja pa-suodatin vaihtoon nyt varmaan ainakin alkuun. Sit inpalla kattomaan mihin nousee railipaine jos ei vielä lähe käyntiin. Ja kannattaa testata vetämälläkin käyntiin jos manuaali ja mahdollista vetää.

    Ford Mondeo Mk3 STW
    VW E-Golf 2015
    BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

    Comment

    • 25d2003
      Newbiemmer
      • Dec 2018
      • 3
      • finland

      #3
      B

      Mitä mieltä, että laittaa startti sprayta vähä ilman putsariin.. kuulin jostain ettei tohon common rail koneeseen kandes suihkasta..??

      Comment

      • Janzki
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 4947
        • Lohja

        #4
        Jos vaikka kurkkaisi ihan kunnollisella testerillä eikä millään autocom tms. höpöhöpöllä.

        Vuotava suutin sekä viallinen siirtopumppu saa näppärästi aikaan sen että sahata saa kunnes käynnistyy..Siirtopumppu jos hajoaa kokonaan ei varmasti käynnisty.
        Sähköposti.
        IG: janzki_

        Comment

        • -Markus-
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2005
          • 1463
          • Ihan Savossa

          #5
          Kyllä mä omaan vehkeeseen uskaltaisin varovasti suihkia hyvää startpilottia, eli sellasta joka tulee kunnon sumulla.

          Että voisin sitä koittaa vikojen poissulkemiseksi/vian löytämiseksi. Luonnollisesti omalla vastuulla.

          Ford Mondeo Mk3 STW
          VW E-Golf 2015
          BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9157
            • Oulu

            #6
            Suhaus jarrukliineriä imusarjaan (ahtoputki EGR:ltä irti). Ei eetteriä sisältävää pilottia.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Janzki
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 4947
              • Lohja

              #7
              Originally posted by -Markus- View Post
              Kyllä mä omaan vehkeeseen uskaltaisin varovasti suihkia hyvää startpilottia, eli sellasta joka tulee kunnon sumulla.

              Että voisin sitä koittaa vikojen poissulkemiseksi/vian löytämiseksi. Luonnollisesti omalla vastuulla.
              Originally posted by Clavurion View Post
              Suhaus jarrukliineriä imusarjaan (ahtoputki EGR:ltä irti). Ei eetteriä sisältävää pilottia.
              Mitä tällä saavutetaan? jos se kone ei ole ihan loso niin kai se hetken tärähtää?
              Ei se nyt mitenkään ihmeellisesti saa suuttimia toimimaan, polttoainetta tulemaan tankista tms.

              Mielestäni turha riski ottaa siitä että saa koneen pärähtämään ja mahdollisesti vaurioitumaan lisää. Mekaaninen käynti kun on ihan eri verrattuna hallittuun starttiin oikealle syöttömäärällä.
              Sähköposti.
              IG: janzki_

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by Janzki View Post
                Mitä tällä saavutetaan?
                Jos siellä yksi tai useampi suutin vuotaa niin paljon, ettei rail-paineet nouse riittävästi kun pyöritetään startilla. Koneen käydessä rail-pumpun tuotto on niin paljon suurempi, että käy kun vaan saa sen hörähtämään. Ei ole mitenkään harvinainen tilanne dieselin kanssa. Sahaaminen aiemmin myös vähän viittaisi tähän.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Hezman
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2012
                  • 708
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Originally posted by Janzki View Post
                  Mitä tällä saavutetaan? jos se kone ei ole ihan loso niin kai se hetken tärähtää?
                  Ei se nyt mitenkään ihmeellisesti saa suuttimia toimimaan, polttoainetta tulemaan tankista tms.

                  Mielestäni turha riski ottaa siitä että saa koneen pärähtämään ja mahdollisesti vaurioitumaan lisää. Mekaaninen käynti kun on ihan eri verrattuna hallittuun starttiin oikealle syöttömäärällä.
                  Jos siirtopaineet normaalissa tasossa (3-4 bar) niin uskaltaa huoletta suihkasta pilottia koneeseen. Cliineri nostaa hetkellisesti kierroksia starttauksen yhteydessä, jolloin rail-paine nousee myös, ehkä käynnistymisen edellyttävälle tasolle. Jos näin saa koneen käymään niin vika löytyy hyvin suurella todennäköisyydellä liikaa ohivuotavista suuttimista.

                  Mutta ensimmäisenä kannattaa varmistua siittä että siirtopumppu oikeasti toimii, ja pyörii virtojen kytkettyä. Muutoin ihan turha pyörittää konetta yhtään.

                  Comment

                  • Hezman
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2012
                    • 708
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Toiseksi, noin yksinkertaiset diagnostiset toimenpiteet voi yhtälailla tehdä Autocomilla.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎