Announcement

Collapse
No announcement yet.

Liimaventtiili(kö)?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ts18056
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2010
    • 276
    • Joroinen

    #16
    Joo, maailmalla ei puhuta liimaventtiileistä, vaan ilmiöstä nimellä "fuel wash". Eli kun kylmästartissa auto hyytyy, sylinterit jäävät bensasta märäksi, ja tuo ylimääräinen bensa pesee myös männänrenkaat puhtaiksi, kastellen tulpat ja pudottaen puristukset. Juurikin tällaiseen voi kuvitella tuon öljyn tippakannussa auttavan, ei mihinkään auki oleviin venttiileihin.
    E39 525i -01
    ex 750iL -96

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      #17
      Jos kyseessä olisi puristuspaineen vuotaminen männänrenkaiden kautta bensan huuhdeltua öljyn pois niin eikö tuo pitäisi onnistua myös mekaanisilla nostimilla olevalla moottorilla?

      Tuo liimaventtiili on kyllä niin typerä nimi ko.ominaisuudelle.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • ts18056
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2010
        • 276
        • Joroinen

        #18
        Jaa-a, tuon kun tietäis. Ei ole mulla 45 vuoteen ollut tällaisia käynnistysvaikeuksia millään laitteella. Jotain Sitikkaa (kaikki hydraulilla) sai sahata vähän pidempään kertaalleen, kun sen jäähtyneenä siirsi viikonlopuksi kaverin halliin (sen 15 metriä), vietti viikonlopun mökillä, ja sunnuntai-iltana laittoi autoa käyntiin.
        Ja toinen oli takatuuppari-sokota, joka edelleen käsittämättömästä syystä tyhjäsi kohokammion, ja päivän seisomisen jälkeen sahautti, kunnes mekaaninen pumppu sai taas bensapinnan oikealle tasolle. Tuo ratkesi sähköpumpulla, oli sen jälkeen laakin peli.
        Noh, taitaa Kuusakoski kutsua, ei tätä uskalla mökkirantaan viedä seisomaan, ainakaan jos sieltä haluaa poiskin tulla
        E39 525i -01
        ex 750iL -96

        Comment

        • Scitso
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 2816
          • Kuusankoski

          #19
          Useampikin hydraulisilla nostimilla oleva auto (toyota,nissan,bmw jne.) ollut itsellä mikä tekee "liima venttiilin" kun autoa on siirretty lyhyt matka kylmänä. Jokainen on lähtenyt käyntiin kun kaasupohjassa starttaa riittävän ajan. Ongelman välttää kun käyttää sen verran että lämpömittari nousee sinisen alarajaan.
          Uskoo jos tahtoo tai sit ei usko.
          E34 525i Touring -96 "Iris"
          E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
          E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
          E46 328ia Sedan -98 "HOI"
          E61 530d Touring -04

          ex. E39 520ia Touring -98
          ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
          ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
          ex. E28 520i -82

          Comment

          • Dalglish
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2009
            • 468
            • Ylöjärvi

            #20
            Originally posted by Scitso View Post
            Useampikin hydraulisilla nostimilla oleva auto (toyota,nissan,bmw jne.) ollut itsellä mikä tekee "liima venttiilin" kun autoa on siirretty lyhyt matka kylmänä. Jokainen on lähtenyt käyntiin kun kaasupohjassa starttaa riittävän ajan. Ongelman välttää kun käyttää sen verran että lämpömittari nousee sinisen alarajaan.
            Uskoo jos tahtoo tai sit ei usko.
            Näinhän se on.

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              #21
              Fuel flush on tietääkseni eri vaiva kuin tuo "liimaventtiili" joka taas on ilmeisesti nostajan ylitäyttymistä.

              523 ei lähtenyt sen jälkeen kun oli siirretty talvella pihalla muutama metri ja sammutettu. Ei lähtenyt tuolla tipalla öljyä sylinteriin ja pyöri startilla kuin ilman tulppia. Vetämällä käyntiin ja ei oireita jälkeenpäin.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎