Announcement

Collapse
No announcement yet.

523i turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pärämpää
    Newbiemmer
    • Jan 2019
    • 2
    • helsinki

    523i turbo

    Morjesta! olisiko tuossa mitään ideaa kun on kone purettuna että alkasi turbottamaan tuota m52b25 tuohon e39 koppaan joka tulisi kevennettyä täysin kyllä mutta mietin että mitä kaikkea tarvitsee leimaamiseen tänä päivänä tuommoisessa projektissa? ja koppa oli 523 sedan.
    kaikki mahdollinen info olisi tarpeeseen (jarru puoli penkitykset yms) Kiitokset etukäteen.
    Last edited by pärämpää; 17-01-2019, 02:02.
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Ei mitään järkeä, jos ei nyt harrastamisen takia halua alkaa tekemään. Paljon järkevämpi laittaa nykyinen nippuun ja auto vaihtoon vaikka 530i/540i.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Wildchild
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2016
      • 262
      • Päijät-Häme

      #3
      VVT:llä käynnin vaatii koska kaikki E39 bensat ollut Euro 3/4 joten ei oo helppo leimattava.

      Maailmalla on kuitenkin mm tyyppihyväsyttyjä remmiahdinpaketteja jotka on ilmeisesti paljon helpompi leimata kun omavalmistemoottori.
      Bmw 525iA -02

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11120
        • Oulu

        #4
        Originally posted by Wildchild View Post
        VVT:llä käynnin vaatii koska kaikki E39 bensat ollut Euro 3/4 joten ei oo helppo leimattava.

        Maailmalla on kuitenkin mm tyyppihyväsyttyjä remmiahdinpaketteja jotka on ilmeisesti paljon helpompi leimata kun omavalmistemoottori.
        Miten niin. Sinkkuvanos m52:t on euro 2 ja myös joynut m52tu koneisetkin. Kasikoneisiakin bensoja on varmasti euro 2:sia.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #5
          Originally posted by Pazi88 View Post
          Miten niin. Sinkkuvanos m52:t on euro 2 ja myös joynut m52tu koneisetkin. Kasikoneisiakin bensoja on varmasti euro 2:sia.
          Samaa mieltä. Onkohan yksikään E39 euro 4?

          Comment

          • JiiVee92
            BTCF Member
            • Mar 2017
            • 929
            • Kouvola/Myllykoski

            #6
            Originally posted by Muurahainen View Post
            Samaa mieltä. Onkohan yksikään E39 euro 4?
            Ainakin tuossa sigun käyttistoukassa on varustelistassa

            S167A EU4 Exhaust Emissions Standard

            Että lienee se joku euro nelonen on.
            EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
            NYT: E61 530xd -08 käyttis
            Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

            Comment

            • Wildchild
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2016
              • 262
              • Päijät-Häme

              #7
              Originally posted by Pazi88 View Post
              Miten niin. Sinkkuvanos m52:t on euro 2 ja myös joynut m52tu koneisetkin. Kasikoneisiakin bensoja on varmasti euro 2:sia.
              Mutta ei E39 keulalta löytyvistä yksikään. https://fi.wikipedia.org/wiki/Euro-p...%B6luokitukset
              Vaikka E39 tuli jo 95 niin mottorit oli jo aikaansa edellä tuolloin ja luokiteltiin euro 3 luokkaan. Mun pitää yrittää kaivaa se stoori jossa tämä ilmenee koska innoistuin silloin Trafin muutoksesta niin paljon että olin valmis raahaamaan jostain ihan alkupään E39 ihan turboprojektia varten.

              Originally posted by Muurahainen View Post
              Samaa mieltä. Onkohan yksikään E39 euro 4?
              Oma M54 on Euro3/4 Euroopassa ja jenkeissä Euro 4.

              EDIT: Vedän vähän sanoja takas koska autokohtasia eroja on paljon, mm E46 -99 voi olla vielä euro 2. https://www.btcf.fi/forum/showpost.p...83&postcount=7
              Last edited by Wildchild; 17-01-2019, 22:02.
              Bmw 525iA -02

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11120
                • Oulu

                #8
                Originally posted by Wildchild View Post
                Mutta ei E39 keulalta löytyvistä yksikään. https://fi.wikipedia.org/wiki/Euro-p...%B6luokitukset
                Vaikka E39 tuli jo 95 niin mottorit oli jo aikaansa edellä tuolloin ja luokiteltiin euro 3 luokkaan. Mun pitää yrittää kaivaa se stoori jossa tämä ilmenee koska innoistuin silloin Trafin muutoksesta niin paljon että olin valmis raahaamaan jostain ihan alkupään E39 ihan turboprojektia varten.



                Oma M54 on Euro3/4 Euroopassa ja jenkeissä Euro 4.

                EDIT: Vedän vähän sanoja takas koska autokohtasia eroja on paljon, mm E46 -99 voi olla vielä euro 2. https://www.btcf.fi/forum/showpost.p...83&postcount=7
                Jep on aika autokohtaista. -99 ja alle on lähtökohtaisesti yleensä euro 2, mutta esim. moni saksanjälkituonti voikin olla euro 3, koska siellä euroluokkaa on voinu korottaa ja sillä saatu verollista etua. Mut euro kakkosia on kyllä e39 ja e46 koreissa ja niitä on hyväksytysti katsastettu turbolle ilman vtt mittauksia vaikka kuinka monia.

                Sinkkuvanos m52:sia en oo nähny kuin euro 2 luokassa. Lisäilmapumpulla olevat obd2 versiot voi ollakkin euro 3, mut näitä on tosi vähän. M52tu on rajatapaus, et voi olla euro 2 tai 3. Moni on euro 3. M54 on järkiään euro 3 tai 4.
                Last edited by Pazi88; 17-01-2019, 22:14.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • Purni
                  BTCF Member
                  • May 2007
                  • 915
                  • Vantaa

                  #9
                  Wildchild, nyt menee höpö höpö jutuksi, mulla on -99 M5 joka on leimattu remmilla. Itse siis muutoskatsastin, ja näitä on muutama kpl suomessa.


                  Eli auto on euro2.
                  Kesämiina: E39 M5 S/C
                  Talvimiina: E70 X5 530sd

                  Comment

                  • Wildchild
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2016
                    • 262
                    • Päijät-Häme

                    #10
                    Originally posted by Purni View Post
                    Wildchild, nyt menee höpö höpö jutuksi, mulla on -99 M5 joka on leimattu remmilla. Itse siis muutoskatsastin, ja näitä on muutama kpl suomessa.


                    Eli auto on euro2.
                    Joo täältä nousee molemmat kädet pystyyn virheen merkiksi.
                    Bmw 525iA -02

                    Comment

                    • -kalevi-
                      BTCF Member
                      • Aug 2012
                      • 507
                      • Tuusula

                      #11
                      Riippuu tehotavotteesta, onko järkevää. Jos 300hp riittää, niin järkevämpää laittaa auto vakiona nippuun ja vaihtaa 540i. Jos enemmän hakusessa, niin turboa kylkeen vaan.
                      Mikäli auto on euro2, niin jarrut 540i, dynolaput 340hp ja päästöt kuntoon, niin leima irtoaa.
                      E87 118d
                      E70 3.0d
                      Ex: E36 M3
                      Ex: E36 cabriolet m60b40
                      Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
                      Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎