m54 lambdan jännite 0.000V

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samulieronen
    Newbiemmer
    • Feb 2019
    • 6
    • Vantaa

    m54 lambdan jännite 0.000V

    Noniin julkistetaas päänvaiva.

    Potilaana e39 525i, M54B25

    Vaihdoin (bank1 sensor 1) lambdan koska näytti lukijalla 0.000V ja stft oli +27%. Lambdan vaihdon jälkeen toimi ensimmäisen käynnistyksen hyvin, kunnes käynnistin uudelleen ja taas 0.000V ja stft +27%.

    Bank 2 lambda toimi amatöörin silmään hyvin. (heitteli kyllä aika rajusti -1.8%–12% alueella)

    Lambdojen johdot näyttivät pintapuolisesti hyvältä, ei ongelmaa.

    Vikakoodeina P0171 (Bank1 laihalla) ja P0131 (o2 sensor voltage low bank 1 sensor 1)

    Käykö bank 1 vaan niin maan perkuleen laihalla että menee jännite nollille vai onko vika johdoissa?
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10946
    • Joensuu

    #2
    Mittaisin, että johdot varmasti ehjät. Eihän liittimessä ollut vihreää?
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • samulieronen
      Newbiemmer
      • Feb 2019
      • 6
      • Vantaa

      #3
      Originally posted by HTK12 View Post
      Mittaisin, että johdot varmasti ehjät. Eihän liittimessä ollut vihreää?
      Joo johdot mittaan seuraavaksi. Pitääkö ettiä ecun pinneistä oikea johtoja seuraamalla vai löytyykö jostain joku näppärä kuva?
      Liittimissä ei näyttänyt olevan hapettumaa mutta kaipa niitä vois samaan syssyyn hieroa.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10946
        • Joensuu

        #4
        Originally posted by samulieronen View Post
        Joo johdot mittaan seuraavaksi. Pitääkö ettiä ecun pinneistä oikea johtoja seuraamalla vai löytyykö jostain joku näppärä kuva?
        Liittimissä ei näyttänyt olevan hapettumaa mutta kaipa niitä vois samaan syssyyn hieroa.
        Löytyyhän ne esim. BMW WDS.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • samulieronen
          Newbiemmer
          • Feb 2019
          • 6
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by HTK12 View Post
          Mittaisin, että johdot varmasti ehjät. Eihän liittimessä ollut vihreää?
          Johdot mitattu, ei hapettumaa ja resistanssit ok.
          Voiko se bank 1 käydä niin laihalla että menis nollille tuo jännite? Vai onko ihan absurdi kysymys... Iteltä rupee loppumaan motivaatio ja osaaminen

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10946
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by samulieronen View Post
            Johdot mitattu, ei hapettumaa ja resistanssit ok.
            Voiko se bank 1 käydä niin laihalla että menis nollille tuo jännite? Vai onko ihan absurdi kysymys... Iteltä rupee loppumaan motivaatio ja osaaminen
            Seuraavaksi mittaamaan mikä se todellinen jännite on kun auto on käynnissä ja live-data näyttää 0v.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • samulieronen
              Newbiemmer
              • Feb 2019
              • 6
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by HTK12 View Post
              Seuraavaksi mittaamaan mikä se todellinen jännite on kun auto on käynnissä ja live-data näyttää 0v.
              Syöttöä vaan 0.3V parhaimmillaan. Syöttääkö ecu jos todennut lambdan rikki ja mennyt "Open loop fault" -tilaan että ei enää lue lambdaa?

              Comment

              • samulieronen
                Newbiemmer
                • Feb 2019
                • 6
                • Vantaa

                #8
                Palataas tähän vielä.

                -Imusarja katottu, vaihdettu kaikki tiivisteet imusarjaan, huohotin ja letkut, mittatikun o-renkaat sun muut tilpehöörit, imuputket ja tulpat. ( Vanhat tulpat kaikki mustia kuin olis noella pesty)

                Kun käynnistää, jännite jotain 0.450V luokkaa ja alkaa siitä sitten laskemaan alaspäin 0.030V paikkeille. Eli pirskatin laihalla käy, mutta ei heti käynnistäessä? :think Kaasua kun antaa niin kyseinen prosessi nopeutuu.

                Korkeilta kierroksilta palatessa parit tulee parit misfiret (bank1) ja käynti tasaantuu sitten.

                Olisko katti menossa vai otetaanko vanhalta rouvalta hattu pois
                Sitä kuuluisaa rotten egg tuoksua en kyllä ite erota pakokaasusta. Joku jossain ehdotti että lämpömittarilla ku kattoo niin jos tukossa niin katin sisäänmeno kuumempi kuin ulostulo. Pitääkö paikkaansa?

                Mietteitä?
                Last edited by samulieronen; 15-03-2019, 22:17.

                Comment

                • samulieronen
                  Newbiemmer
                  • Feb 2019
                  • 6
                  • Vantaa

                  #9
                  Lähemmän tutkailun jälkeen löytyi venttiilikopasta murtuma josta vuotaa öljyä. Voisko tuo "osittainen" laihalla käynti johtua tuosta? Ja onko vaan parempi ostaa uusi koppa vai yrittää korjata vanhaa jollain sikaflexillä

                  Comment

                  Working...
                  X