Announcement

Collapse
No announcement yet.

M5 E39 "Mikä aiheuttaa näissä 400hv konetyypeissä pienen kalkatuksen/nakutuksen" ???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemukkaZ3
    Newbiemmer
    • Oct 2004
    • 6

    M5 E39 "Mikä aiheuttaa näissä 400hv konetyypeissä pienen kalkatuksen/nakutuksen" ???

    Olisin hyvin kiitollinen,jos joku asian todella tunteva/tietävä kertoisi,että mistä johtuu tämän konetyypin S62B50 "E39 M5" pieni kalkatus/nakutus,joka kuuluu koneesta?

    Olen koeajanut jo 3 samanlaista autoa,joilla on ajettu 80-140tkm,ja luulin sen olevan VIKA,mutta pikemminkin ominaisuus,joka vaihtelee autojen kesken,mutta jokaisesta kuuluu jonkinlainen sivuääni,joka korahtaa korvaan!!!

    Eli ääni kuuluu sieltä etupäästä,jossa nokkaketju/ketjut kiertää,ja tietty venttiilit,ja tuplavanokset hyörii samalla suunnalla...mutta pystyykö sitä ääntä mitenkään rauhottamaan,ja jos pystyy ni miten,missä,ja kuinka paljon tulee kuluja???

    Kiitoksia hyvin paljon etukäteen asiantunteville,ja odotan innolla vastauksia

    Terkuin,Tottunut esim.normaaliin bemun rivikutoseen vuosilta -91-02,ja kaikki on niin hiljaisia,mutta eipä ole tälläisistä ns. V8 motorsportmalleista tietoa/kokemusta...
  • S.P.R
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1009
    • Oulu area

    #2
    juu

    Tuo S62 konehan kuulostaa kylmänä muutenkin ihan dieseliltä! Joten voipi olla (tod.näk.), että lämpöisen koneen pitämät "kalinatkin" kuuluvat asiaan. Sitä en kyllä tiedä mikä ne äänet aiheuttaa...

    Comment

    • exodus
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2003
      • 774
      • Oulu

      #3
      Originally posted by Wackot
      Tuo S62 konehan kuulostaa kylmänä muutenkin ihan dieseliltä! Joten voipi olla (tod.näk.), että lämpöisen koneen pitämät "kalinatkin" kuuluvat asiaan. Sitä en kyllä tiedä mikä ne äänet aiheuttaa...
      minä olen ymmärtänyt että se todellakin dieseliä muistuttuva tyhjäkäyntiääni johtuu vanoksista. Ne pitää ääntä vaikka niissä ei vikaa olisikaan. Tehoputkisto olisi oiva lääke tuohon, pakoäänet peittäisivät nuo koneen kilkatukset.

      Comment

      • ART
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2003
        • 305

        #4
        Veikkaanpa että aika vähän löytyy vielä suomesta harrastajia, jotka olisivat E39 M5:ttä ropanneet, joten lienee viisainta kysellä ja tonkia asiaa ulkomaisilta harrastajapalstoilta. Itsekään en ole tainnut kovin läheltä ko.konemallia kuulla, joten ei ole minkäänlaista kokemusperäistä tietoa mistä heittää, mutta liekkö sitten noissa V8-motorsport-koneissa samaa ongelmaa kuin '01-> R6-motorsport-koneissa olen lukenut olleen, eli vanokset kilkattelee, joidenkin jenkkien ämmäläiset ovat päästelleet jopa viimeisiä kilahduksiaankin ihan muutamankyt tuhatta mailia ajettuna..

        Comment

        • Bullitt
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 2786
          • Turku

          #5
          Oliskohan käytössä olevalla öljyllä vaikutusta asiaan? Monessa korjaamossa varmaan pistetään öljyhuollon yhteydessä jotain perus Mobilia, eikä siinä muuten mitään vikaa olisikaan, mutta kun M5:ssä pitäis just nimenomaan käyttää 10W-60 öljyä, esim. Castrol TWS.

          Syynä tähän on se, että ihan joka korjaamolla ei mitään TWS:ää hyllyssä ole, ja se sentään maksaakin melkeen tuplasti perusöljyyn verrattuna, eli moni asiakaskin ottaa mieluummin sen halvemman vaihtoehdon, kun on perse jo muutenkin auki auton oston jälkeen.

          Eli jos moottorista kuuluu jotain mekaanista pikkuääntä, niin kannattaa koittaa kaivella vaikka huoltokirjasta, että onko siellä mitään merkintää huollossa käytetystä öljystä.


          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎