Sigun E39 nukkuu talviunta lämpimässä hallissa. Ilmastointia on käytelty n. kerran kuussa samalla kun kone lämpimäksi. Nyt kuitenkaan ei enää ilmastointi käynnistynyt.
INPA:n kautta löytyi vikakoodi sähköflektistä "125 E-fan KS-->VB/Ground or open circuit". Nollaantui eikä tullut takaisin. Siivet pyörivät käsin kevyesti, mutta muuten tuota ei saa aktivoitua DIS:llä eikä INPA:lla. Menee siis vaihtoon. Kerkesin ajatella että sehän estää ilmastoinnin käynnistymisen, mutta katsoin seuraavaksi paineanturin jännitettä. Se oli vain 0,4v. Normaalin täyden järjestelmän lukema pitäisi olla 1,4-2,4v? Ilmastointihuolto tehty viimeksi 2016 ja silloin korjattiin edellisen omistajan aikana tehty ylitäyttö 1200g->750g. Sen jälkeen missään vaiheessa en ole havainnut mitään tehon hiipumista vaan jäätävän kylmää on tullut heti käynnistyksen jälkeen tyhjäkäynnillä.
Kompuran magneettikytkin toimi normaalisti DIS-testissä ja pyöritti kompuraa, mutta hiutalenapista tuo kylmästöinti ei sano mitään. Hajoaako nuo paineanturit ikinä, vai onko yleensä syynä vuoto järjestelmässä? Meniskö hajonneella anturilla jännite suoraan nollaan? Diagnosointia vaikeuttaa tuo talviseisonta, kun ei saa ajettua ilmastointihuoltoon. Sanovat kyllä että ei sillä huollon alipainetestillä löydä kuin suuret vuodot? Kaikki ilmastointiin ja sähköflektiin liittyvät sulakkeet (7, 9, 20, 22 ja 75) olivat ehjiä.
Saisko tuolle nyt tehtyä mitään ennen ajoon ottamista ja ilmastointihuoltoon ajamista? Sähköflektin vaihdan lähiviikkoina, mutta jos paine näyttää noin matalalta niin eikai se mihinkään käynnisty.
INPA:n kautta löytyi vikakoodi sähköflektistä "125 E-fan KS-->VB/Ground or open circuit". Nollaantui eikä tullut takaisin. Siivet pyörivät käsin kevyesti, mutta muuten tuota ei saa aktivoitua DIS:llä eikä INPA:lla. Menee siis vaihtoon. Kerkesin ajatella että sehän estää ilmastoinnin käynnistymisen, mutta katsoin seuraavaksi paineanturin jännitettä. Se oli vain 0,4v. Normaalin täyden järjestelmän lukema pitäisi olla 1,4-2,4v? Ilmastointihuolto tehty viimeksi 2016 ja silloin korjattiin edellisen omistajan aikana tehty ylitäyttö 1200g->750g. Sen jälkeen missään vaiheessa en ole havainnut mitään tehon hiipumista vaan jäätävän kylmää on tullut heti käynnistyksen jälkeen tyhjäkäynnillä.
Kompuran magneettikytkin toimi normaalisti DIS-testissä ja pyöritti kompuraa, mutta hiutalenapista tuo kylmästöinti ei sano mitään. Hajoaako nuo paineanturit ikinä, vai onko yleensä syynä vuoto järjestelmässä? Meniskö hajonneella anturilla jännite suoraan nollaan? Diagnosointia vaikeuttaa tuo talviseisonta, kun ei saa ajettua ilmastointihuoltoon. Sanovat kyllä että ei sillä huollon alipainetestillä löydä kuin suuret vuodot? Kaikki ilmastointiin ja sähköflektiin liittyvät sulakkeet (7, 9, 20, 22 ja 75) olivat ehjiä.
Saisko tuolle nyt tehtyä mitään ennen ajoon ottamista ja ilmastointihuoltoon ajamista? Sähköflektin vaihdan lähiviikkoina, mutta jos paine näyttää noin matalalta niin eikai se mihinkään käynnisty.
Comment