Ei ollu lukkosokkia ainakaan 750il kardaanissa, vain jollain prässillä painetut urat, jotka joutu pirralla hiomaan pois ennenku ristinivelen pystyi vaihtamaan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 530i kardaani kolisee.
Collapse
X
-
Kyllä ne on prässätty paikoilleen sekä e39: ssä ja e32:ssa, jos ei ole jälkikäteen tehty modifikaatiota.
Itsellä mystisen lehmänkellomaisen kilahduksen e39: ssä aiheutti tukilaakeri, vaikka ääni oli juuri samanlainen kuin väljässä ristikossae39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
e32 750 iA -88 DoubleSex.
Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.
Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
e32 735 1/18
e34 M5 1/18
e24 635 Csi 1/18
e9 3.0 CSi 1/18
e31 850 Csi
Comment
-
-
Komet hoiti homman nyt heinäkuussa. Vaihtoi ristinivelen ja korjasi vakionooeusnivelen. 300m päässä paja jonne auton vein. He irrotti kardaanin ja kiikutti Kometille. Hyvää toimintaa ja halvempaa kuin mitä puhelimessa arvioivat.e30 m3 1990
Ex.
e39 530ia Individual M-Sport Touring -03
e30 325i cabrio M-Tech II Last Edition -91
e46 320da Touring -04
e46 320ia Touring -02
Läjä ooppeleita......
Comment
-
-
Moro!
Taas olisi tarvetta osuvalle nettidiagnoosille
Miten kardaaniviat yleisesti oireilevat? Auto on E39 530da, ajettu noin 317 tkm. Laatikkoon on vaihdettu huuhtelemalla öljyt (ja suodatin) noin 136 tkm, 210 tkm ja 295 tkm kohdalla. Laatikko vaihtaa nätisti, turbiini lukkiutuu niillä kierroksilla kuin kuuluukin, eikä tuossa viimeisimmässäkään öljynvaihdossa ollut mitään huolestuttavaa öljyn seassa. Autoa ei ole ohjelmoitu. Perän öljyt on vaihdettu noin 180 tkm kohdalla.
Oireet ovat sellaiset, että tietyillä tasakierroksilla tuntuu tärinää hanuriin ja kuuluu matalan taajuuden jyrinää. Jos maantienopeudesta (80 - 100 km/h) antaa kevyesti lisää kaasua niin, ettei laatikko tiputa neloselle, ääni yltyy selvästi ja myös tärinä voimistuu kun ahtoa tulee lisää. Tietyissä tilanteissa kuuluu vaimea jymähdys ja tuntuu pieni nykäisy, kun nostaa kevyen kiihdytyksen jälkeen jalan kokonaan pois kaasulta ja auto rullaa. Mitään kolinoita ei ole kuulunut.
Nämä viat alkoivat ilmetä vähitellen viime kesän jälkeen, kun sattui pieni moka. Lähdettiin nimittäin kaverin kanssa 1400 kg venetraikku perässä lohestamaan ja kumpikin oletti toisen ottaneen traikun jarrun päältä pois. Ihmettelin hieman, kuinka paketti aiheutti niin paljon töitä autolle, että ylämäessä tiputti jopa kolmoselle. Sitä ei ollut tehnyt raskaampienkaan taakkojen kanssa. Noin 30 km tuli hinattua, ennen kuin tajusimme mennä tsekkaamaan. Tämä ei tietenkään ole ollut millekään voimansiirron osalle hyväksi.
Renkaat ovat kunnossa, pyöränlaakerit samoin. Alustassa on kaikki noin 110 tkm ajettua Lemförderiä. Itse en mihinkään tukivarsivikoihin tässä tapauksessa usko.
Eli voisiko se kumilimppu joka on kardaanin ja laatikon välissä ja / tai keskellä oleva tukilaakeri oireilla tällä tavalla?
Comment
-
Comment