Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38/E39 Kickdown ei oikeen pelitä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaki
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 2978
    • Uusimaa

    #16
    Originally posted by Wackot
    Pystyyköhän tuohon lootaan ajaan uutta ohjelmaa huollossa?
    E39 pre 99 malleihin EI voi. Softa on prommilla, ja päivityssellaisia ei kai ole. Sen jälkeisissä pitäisi onnistua letkun kautta. E38 ei tietoa.
    Itsellä ollut molemmat, siis 97 ja 99 ja laatikothan (kuten tällä palstalla kirjoitettu 100 kertaa) toimivat hyvin erilailla, 99-jälkeen eduksi.
    Joku putiikki Saksassa kaupitteli (saitti tietysti hukassa) päivitysprommia juuri noihin 6-koneisiin E38-malleihin laatikoihin. Paas googlettaen.
    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

    Comment

    • KFZ-Koenig
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 2900

      #17
      Originally posted by jaki
      E39 pre 99 malleihin EI voi. Softa on prommilla, ja päivityssellaisia ei kai ole. Sen jälkeisissä pitäisi onnistua letkun kautta. E38 ei tietoa.
      Itsellä ollut molemmat, siis 97 ja 99 ja laatikothan (kuten tällä palstalla kirjoitettu 100 kertaa) toimivat hyvin erilailla, 99-jälkeen eduksi.
      Joku putiikki Saksassa kaupitteli (saitti tietysti hukassa) päivitysprommia juuri noihin 6-koneisiin E38-malleihin laatikoihin. Paas googlettaen.
      Muistatko kenties mitä kivaa tuo uus prommi tuo E38:aan ja miten nuo sun ajamat 97 ja 99 laatikot eroaa käytökseltään [ei ole topicceja meikäläiselle vastaan tullut tosta asiasta ]?
      Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

      Comment

      • jaki
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 2978
        • Uusimaa

        #18
        Originally posted by KFZ-Koenig
        Muistatko kenties mitä kivaa tuo uus prommi tuo E38:aan ja miten nuo sun ajamat 97 ja 99 laatikot eroaa käytökseltään [ei ole topicceja meikäläiselle vastaan tullut tosta asiasta ]?
        Uusi prommi:
        Paha kysymys, koska iitä on melkein vuosi. Muistelisin, että pehmensi vaihtoja 2-3 välillä ja vaihtoi 5.lle jo jossakin 60:n hujakoilla. Itsellä vakio vaihtoi vasta n 85 km/h. Oli siinä muutakin, mutta, koska se tosiaan oli E38.lle, otaksuin, että se ei olisi toiminut E39:sä muutenkaan, siksi sitä en sen kummemmin tutkinut ja linkkiä tallettanut..

        Siis nämä uudemmat:
        1. vaihtaa huomattavasti pehmeämmin
        2. on ilmeisesti oikeesti "itse oppiva softa", eli vaihtoehtoisia ohjelmia on runsaasti, eikä vain 4 kpl niin kuin vanhoissa
        3. keskustelee Ecun kanssa (tämä on vain oma tuntuma) eli sekä moottori & laatikko ovat "yhtä pakettia" = muuttuvat selvemmin riippuen ajotyylistä
        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

        Comment

        • KFZ-Koenig
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 2900

          #19
          Jaki

          En löytänyt googlella muuta, kuin jonkun saksalaisen kertomuksen siitä, että heidän bmw-pajalle on tilattu useamman kerran zf:n miehet korjaamaan softavikoja tapauskohtaisesti läppärillä

          Jos tuossa vanhassa lootassa on vain 4 ohjelmaa, joista loota valitsee, niin tarkoittaako tuo sitä, että jos ajelen kaasu pohjassa ja revittäen tietyn ajan, niin sinne muistiin tallettuu tietty "hätäsempi" ohjelma ja se sama ohjelma pysyy sitten siellä esim. kuukausia? Kuinkahan pitkään pitäis sitten revitellä, eli missä ajassa tuo ohjelma muistiin valitaan?

          Pitää paneutua koko asiaan enemmän mm. TJJ:n ehdottama kickdownkytkimen toiminta pitää tsekata jne. jahka angiina alkaa paranemaan
          Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

          Comment

          • jaki
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2978
            • Uusimaa

            #20
            Originally posted by KFZ-Koenig
            Jaki

            En löytänyt googlella muuta, kuin jonkun saksalaisen kertomuksen siitä, että heidän bmw-pajalle on tilattu useamman kerran zf:n miehet korjaamaan softavikoja tapauskohtaisesti läppärillä

            Jos tuossa vanhassa lootassa on vain 4 ohjelmaa, joista loota valitsee, niin tarkoittaako tuo sitä, että jos ajelen kaasu pohjassa ja revittäen tietyn ajan, niin sinne muistiin tallettuu tietty "hätäsempi" ohjelma ja se sama ohjelma pysyy sitten siellä esim. kuukausia? Kuinkahan pitkään pitäis sitten revitellä, eli missä ajassa tuo ohjelma muistiin valitaan?

            Pitää paneutua koko asiaan enemmän mm. TJJ:n ehdottama kickdownkytkimen toiminta pitää tsekata jne. jahka angiina alkaa paranemaan
            Angiinaan auttaa joskus wiskillä kurlaus. En kylläkään ole lääkäri...

            Tein itsekin pikagooglen softista, ilman tulosta. Muistan ainoastaan, että putiikki oli Saksalainen. no, ei paljon auta.
            Joku enemmän asiaa tutkinut voisi kommentoida tuota laatikon "oppimista", mutta näin minulle BMW-Suomestakin kerrottiin, että noissa vanhemmissa on vain 4-ohjelmaa (eco, norm, sport, winter), ja laatikko palaa pian "revityksen" tai muun toiminnon jälkeen tuohon norm-tilaan.
            Näissä uudemmissa tuntuisi softa olevan jotenkin fiksumpi ja esim (tämä nyt on todella epätieteellinen) ajellessani yksi ilta tuolla keski-Ranskassa mutkaisia asfalttiteitä toistuvasti ripeästi kiihdyttäen ja reippaasti jarruttaen, olisi sekä laatikko, että ecu menneet (pienen ajelun jälkeen) todella kiivaaseen ohjelmaan. Aivan kun olisi ajanut eri (tehokkaampaa) autoa. Esim kaasun vaste oli todella ärhäkkä. Palasi kyllä hyvin nopeasti tavalliseksi. Samaa en huomannut noissa vanhemmissa.
            Samoin Autobahn:lla tietyn tilanteen jälkeen "juuttui" vitoselle ja tuntui kun momentinmuunninkin olisi ollut kiinni, vaikka kiihdytteli tai ajoi tasaista. Tosin reipasta vauhtia. Vanhempi latoi tuossakin aina pienempää sisään. Siis lähemmäs kahdensadankin vauhdissa. Mielenkiintoista.
            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎