Tuossa keväällä kun vaihtelin kesärenkaita alle niin huomasin että kuskinpuolen eturangas heiluu melko reippaasti. Huomasin että alatukivarsin oli väljä siltä moottorinpuolipäästä missä se on kiinnitetty pultilla niiden kahden korvakkeen väliin. Laitoin renkaan paikoilleen ja tilasin Saksasta uuden tukivarren.
Eilen aloin vaihtooperaation ja huomasin että tuo vanha pultti on huomattavan kulunut siitä keskiosasta, eli juuri siitä mikä pitää tuota puslaa kohdillaan. Todennäköisesti ainakin osa tästä väljyydestä johtui nimenomaan tuosta pultista. Pultti näytti olevan M12 kokoa, mutta kierre ei ollut ihan "normi" vaan hieman tiheämpi. Epäilen että kyseessä taitaa olla M12x1,5 pultti joka on noin 100mm pitkä.
Kysymys kuuluukin että voinko heittää tuohon tilalle normaalin 8.8 M12 pultin ja nylock mutterin? Vai pitääkö alkaa metsästää jostain tuo Bemarin oma pultti?:think
Tässä vielä googlen kuvahaun löytämä linkki tuohon osaan josta on kyse. Tuo kuvan keltainen nuoli osoittaa siihen pulttiin mistä puhun.
Eilen aloin vaihtooperaation ja huomasin että tuo vanha pultti on huomattavan kulunut siitä keskiosasta, eli juuri siitä mikä pitää tuota puslaa kohdillaan. Todennäköisesti ainakin osa tästä väljyydestä johtui nimenomaan tuosta pultista. Pultti näytti olevan M12 kokoa, mutta kierre ei ollut ihan "normi" vaan hieman tiheämpi. Epäilen että kyseessä taitaa olla M12x1,5 pultti joka on noin 100mm pitkä.
Kysymys kuuluukin että voinko heittää tuohon tilalle normaalin 8.8 M12 pultin ja nylock mutterin? Vai pitääkö alkaa metsästää jostain tuo Bemarin oma pultti?:think
Tässä vielä googlen kuvahaun löytämä linkki tuohon osaan josta on kyse. Tuo kuvan keltainen nuoli osoittaa siihen pulttiin mistä puhun.
Comment