Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 540ia Tekee alipainetta polttoainetankkiin.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miksu85
    Newbiemmer
    • Jul 2019
    • 4
    • Imatra

    Bmw 540ia Tekee alipainetta polttoainetankkiin.

    Moro!

    Mistä lähtisin etsimään vikaa vm-99 540ia kun tekee reilua alipainetta polttoainetankkiin. Jos on korkki kiinni ni välillä sammuu ajosta, välillä nykii aika reilusti muutaman sekunnin ajan. Ajon jälkeen tankki pitää pulputtavaa ääntä.
    Korkki auki ajellessa ei ole mitään edellä mainittuja ongelmia.



    Inpa ei anna vikakoodeja. Tukinut nyt aktiivihiilipöntön ja letkuja mut en niistä ole löytänyt vikaa. Huohotin venttiili mikä on konehuoneessa näyttäis olevan ehjä. Korkin tiiviste näyttää olevan myös ehjä.


    -Mika
  • yason
    Bimmer Rookie
    • Feb 2016
    • 181
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by Miksu85 View Post
    Inpa ei anna vikakoodeja. Tukinut nyt aktiivihiilipöntön ja letkuja mut en niistä ole löytänyt vikaa. Huohotin venttiili mikä on konehuoneessa näyttäis olevan ehjä. Korkin tiiviste näyttää olevan myös ehjä.-Mika

    Miten etsit vikaa?


    Tankin korkin kuuluukin olla tiivis, koska huohotus hoidetaan hallitusti kanisterin kautta. Suljetussa systeemissä pitää tulla korvausilmaa, kun bensaa pumpataan tankista pois tai syntyy juuri tätä alipainetta. Jos tankin huohotukselle on kanisterin jälkeen oma venttiili, se on jumittanut kiinni. Tai koko aktiivihiilikanisteri on tukossa eikä sen läpi kulje enää riittävästi ilmaa.



    Konehuoneen venttiili lienee se, joka päästää bensahuurut imusarjaan ja koneeseen poltettavaksi. Se ei oikein voi olla tässä tapauksessa syyllinen, koska sen kautta tulee korkeintaan lisää alipainetta tankkiin imusarjan puolelta.

    Comment

    • Miksu85
      Newbiemmer
      • Jul 2019
      • 4
      • Imatra

      #3
      Originally posted by yason View Post
      Miten etsit vikaa?


      Tankin korkin kuuluukin olla tiivis, koska huohotus hoidetaan hallitusti kanisterin kautta. Suljetussa systeemissä pitää tulla korvausilmaa, kun bensaa pumpataan tankista pois tai syntyy juuri tätä alipainetta. Jos tankin huohotukselle on kanisterin jälkeen oma venttiili, se on jumittanut kiinni. Tai koko aktiivihiilikanisteri on tukossa eikä sen läpi kulje enää riittävästi ilmaa.



      Konehuoneen venttiili lienee se, joka päästää bensahuurut imusarjaan ja koneeseen poltettavaksi. Se ei oikein voi olla tässä tapauksessa syyllinen, koska sen kautta tulee korkeintaan lisää alipainetta tankkiin imusarjan puolelta.

      Nyt oon vaan tutkinut että kaikki letkut on ehjänä ja etteivät oo litussa. Aktiivihiili kanisterin käytin irti ja puhaltelin kanisterin ni tuntuu ilma kiertävän läpi.

      Huohotin venttiilin mittasin yleismittarilla ja näytti 28 kohm vastusarvoa. Jonkun video pätkän mukaan sellaset arvot pitäiskin tulla.

      Comment

      • Janzki
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 4947
        • Lohja

        #4
        Kannu yleensä kaput / tukkeessa jos noin tekee..toki nuo on nii vanhoja vermeitä että linjatkin voinu autosta vaurioitua.
        Sähköposti.
        IG: janzki_

        Comment

        • Miksu85
          Newbiemmer
          • Jul 2019
          • 4
          • Imatra

          #5
          Meneeköhän tuo kottero miten sekasin jos otan letkut irti aktiivihiilipöntöstä?



          Niihin pöntön letkulähtöihin kun puhalti ni ilma kiertää kyllä läpi.

          Comment

          • yason
            Bimmer Rookie
            • Feb 2016
            • 181
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by Miksu85 View Post
            Huohotin venttiilin mittasin yleismittarilla ja näytti 28 kohm vastusarvoa. Jonkun video pätkän mukaan sellaset arvot pitäiskin tulla.

            Vastusarvo ei välttämättä kerro mitään. Lienee solenoidiventtiili? Kela voi luoda normaalin magneettikentän ja antaa ohjearvon mukaisen vastuksen, vaikka itse venttiili jumittaisi eikä liiku magneettikentästä huolimatta minnekään.


            Tuleeks venalle sähköä? Ja jos sitä tarjoaa venalle, niin kliksuuko auki ja kiinni?

            Comment

            • Miksu85
              Newbiemmer
              • Jul 2019
              • 4
              • Imatra

              #7
              Originally posted by yason View Post
              Vastusarvo ei välttämättä kerro mitään. Lienee solenoidiventtiili? Kela voi luoda normaalin magneettikentän ja antaa ohjearvon mukaisen vastuksen, vaikka itse venttiili jumittaisi eikä liiku magneettikentästä huolimatta minnekään.


              Tuleeks venalle sähköä? Ja jos sitä tarjoaa venalle, niin kliksuuko auki ja kiinni?



              Tuli virta liittimeen. Eikä tapahtunut mitään kun laitto liittimen takaisin kiinni.



              Eli pitääkö se olla auki kun on virrat päällä?

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎