E39 530d m57 mysteeri käynnistymättömyys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ElCa79
    Bimmer Rookie
    • Nov 2008
    • 55
    • Punkalaidun Pirkanmaa

    E39 530d m57 mysteeri käynnistymättömyys

    Morjensta. Elikkä 00 vuoden 530d ei yritäkkään käynnistyä. Ostin auton viallisena eikä historiasta tarkempaa tietua muuta kun se että lopettanut käyntiin lähtemisen ja osia vaihdeltu turhaan. Autocomilla valitti dde eeprom 1640 koodia ja vaihdoin toimivat dde boksin, ajonesto boksin ja virtalukon samasta autosta ja niiden valitus loppui. Seuraavaksi vaihdoin korkiapainepumpun toimivasta autosta koska kiskon paine pysyi nollana startatessa ja nyt sekin on kunnossa eikä yritäkkään hajua tulla pakoputken päästä. Elikkä mukavan haasteellinen olis löytää vika.
    Tässä siis yhteenveto.
    - kiskonpaine startatessa 330~340 bar
    - esisyöttöpaine {siirto} 3~3.5 bar startatessa
    - nokka-akselin asentotunnistinta kokeilin toimivasta
    - autocomilla startatessa pyörintänopeus 250~400rpm
    - vikakoodeja ei ilmesty autocomilla ainakaan.

    Heikki
  • JiiVee92
    BTCF Member
    • Mar 2017
    • 961
    • Kouvola/Myllykoski

    #2
    Taisi olla 350 bar se raja missä ruiskutus alkaa toimia. Ihan pieni suhaus pilottia, jos lähtee, niin lienee suutinjumppaa tiedossa.
    EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
    NYT: E61 530xd -08 käyttis
    Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

    Comment

    • ElCa79
      Bimmer Rookie
      • Nov 2008
      • 55
      • Punkalaidun Pirkanmaa

      #3
      Originally posted by JiiVee92 View Post
      Taisi olla 350 bar se raja missä ruiskutus alkaa toimia. Ihan pieni suhaus pilottia, jos lähtee, niin lienee suutinjumppaa tiedossa.
      Aijaa se on niin korkia no täytyypä vielä kattua tarkemmin lukemat ja paluu määrää. Ja kattua vertailun vuoksi 330d ajoautosta mitä siinä kiskonpaineet startatessa ku se sahauttaa kuumana tosi pitkään ja antaa kyllä vikakoodia siitä että kiskonpaine alhainen startatessa. Eikö e39 osais valittaa samaa

      Comment

      • schwarze
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 2016
        • Kangasala

        #4
        Originally posted by ElCa79 View Post
        Aijaa se on niin korkia no täytyypä vielä kattua tarkemmin lukemat ja paluu määrää. Ja kattua vertailun vuoksi 330d ajoautosta mitä siinä kiskonpaineet startatessa ku se sahauttaa kuumana tosi pitkään ja antaa kyllä vikakoodia siitä että kiskonpaine alhainen startatessa. Eikö e39 osais valittaa samaa
        Osaa E39 valittaa siitä myös, jos sitä ei joku ole esimerkiksi pipeltänyt sieltä koodeista pois. Jiiveen linjoilla olen kyllä muuten, eli suuttimien ohivuotomittaus sinulla on edessä näemmä molempiin vehkeisiin.
        Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
        Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10946
          • Joensuu

          #5
          Itse kokeilisin myös käynnistää pilotilla. Helppo ja nopea testi. Koodeja ei aina tule, jos joku on käynyt moottorinohjausta räpeltämässä, kuten tuossa edellä todettiin. Näitä on tullut vastaan.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • ElCa79
            Bimmer Rookie
            • Nov 2008
            • 55
            • Punkalaidun Pirkanmaa

            #6
            Oon koittanu cleanerilla eikä jää käyntiin. Just kattelin paineet autocomilla niin 338 kiskonpaine startatessa pysyy ja tuossa 330d ajoautossa joka lähtee käyntiin pitkä pitkällä startilla on vaan noin 150 baria sillä hetkellä ku käynnistyy ja tyhjäkäynnillä 350 baria vaan. Ajattelin kokeilla kampiakselin asentotunnistinta vaihtaa vielä kun kierroslukumittari ei nouse startatessa ja tuossa toimivassa kuitenki nousee. Autocomi näyttää kierroksia mutta ei ehkä kovin tasasesti ja tuohon näyttäs olevsn joku jo vaihtanu uudet tarvike anturit rikkinäisen korkiapainepumpun aikana

            Comment

            • ElCa79
              Bimmer Rookie
              • Nov 2008
              • 55
              • Punkalaidun Pirkanmaa

              #7
              Vähä ahtaassa välissä vaan näyttää olevan lainata tuosta e46 koppasesta anturia. Okikohan tuolle kampiakselin tunnistimelle varmaa testaus kikkaa muulla tavalla tämmösissä?

              Comment

              • -Markus-
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2005
                • 1463
                • Ihan Savossa

                #8
                Kyllä tollanen kiskon paine on jo oikeen hyvä startatessa. Varmaan kannattas INPA:lla kaivaa mahdolliset vikakoodit esiin. Mutta ehjällä kampuran tunnistimella kannattaa kyllä testata.

                Ford Mondeo Mk3 STW
                VW E-Golf 2015
                BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                Comment

                • ElCa79
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2008
                  • 55
                  • Punkalaidun Pirkanmaa

                  #9
                  Pitäs saaha aikaseksi hommattua se inpa vihdoinki. Kävin vielä hakemassa puhasta dieseliäki 40 litraa että vaihan ne tankkiin ku haisee jotenki nii oudolle nuo mitä aikasemmat sahaajat laittanu tankkiin. Suutinten läpi ei näyttäs tulevan juurikaan mitään pikkustarttauksella mutta korkiapainepumpulta päin tuli paluusta pikkusen:think

                  Comment

                  • ElCa79
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2008
                    • 55
                    • Punkalaidun Pirkanmaa

                    #10
                    Nonii nyt on varmuudella puhasta palavaa dieseliä tankissa ja kampiakselin asentotunnistinki vaihettu ja pilotilla käytelty vaa ei yritäkkää käyntiin jäähä. Pilotilla ku käytteli pitempään nii sai kerran tulemaan 1e25 vikakoodin moottorin kierrosten ohjaus viitteitä kait.

                    Comment

                    • Clavurion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 9159
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by ElCa79 View Post
                      Nonii nyt on varmuudella puhasta palavaa dieseliä tankissa ja kampiakselin asentotunnistinki vaihettu ja pilotilla käytelty vaa ei yritäkkää käyntiin jäähä. Pilotilla ku käytteli pitempään nii sai kerran tulemaan 1e25 vikakoodin moottorin kierrosten ohjaus viitteitä kait.
                      Kammen ja nokkien suhdetieto hukassa. Eli kampi- tai nokkatunnistin ei toimi. Jos diagnostiikalla pyörintänopeus näkyy normaalisti, niin nokkatunnistin vaihtoon.

                      Easiest and most complete version of BMW dealer level and factory level diagnostic system. Checkout the pss-autosoft
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • ElCa79
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2008
                        • 55
                        • Punkalaidun Pirkanmaa

                        #12
                        Molemmat anturit oon kokeillu jo. Toimivasta autosta otin ja testasin vielä tuonki anturit toimivaan autoon. Täytyy hommata se inpa että saa mielenrauhan vaikka ei tuolla autolla oo etes mitään merkitystä kuhan vaan haluan vian löytää ja päästä testaan konetta ja laatikkua

                        Comment

                        • ElCa79
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2008
                          • 55
                          • Punkalaidun Pirkanmaa

                          #13
                          Aijaa oulusta olisit ku martinniemessä autua raplailen.

                          Comment

                          • ElCa79
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2008
                            • 55
                            • Punkalaidun Pirkanmaa

                            #14
                            Nonii nyt on inpat ja koitin päästä tutkimaan mutta tulee vaan error#19 ifh-0009 no response from controlunit api job error or no such result! Elikkä autossa ei ole obd2 pistoketta ja joudun käyttään 20pin adapteria. Testasin inpaa e46 ja siinä toimii. Ja kokeilin autoon eri dde ja ews boksia ja sama error tulee. Olisko apuja mistä lähtis yhteyksiä etsimään? 🙄🤔

                            Comment

                            • ElCa79
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2008
                              • 55
                              • Punkalaidun Pirkanmaa

                              #15
                              Elikkä moottorinohjaukseen ei pääse mutta ainakin vaihdelaatikkoon ja abseihin näyttäs pääsevän.

                              Comment

                              Working...
                              X