e39 535 M62 1998 ABS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DarkWarder65
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2013
    • 279
    • Helsinki

    e39 535 M62 1998 ABS

    Mikä on kyseisen auton abs ja kehän välinen rako, ja miten sinne pääsee mittaamaan sen?
    Rakotulkillahan sitä ei kaiketi pysty mittaamaan kun on metallia, ymmärtääkseni mitään metallista ei saa laittaa kehän lähelle, vai olenko ihan väärässä?
    Last edited by DarkWarder65; 23-07-2019, 10:42.
    E39 535i M62 1998
  • Muurahainen
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Miksi ei saa laittaa metallia?. Johan se olisi vakavaa kuin kaikki auton muutkin osat siinä ympärillä ovat metallia.

    Comment

    • DarkWarder65
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2013
      • 279
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by Muurahainen View Post
      Miksi ei saa laittaa metallia?. Johan se olisi vakavaa kuin kaikki auton muutkin osat siinä ympärillä ovat metallia.
      no näin olen kuullut monen sanottavan että kehän lähelle ei saa laittaa mitään metallista kun on jokin mangneetti homma siinä ja sen takia.
      Ja tarkotin anturin ja kehän väliin että saisi mitattua sen raon.
      E39 535i M62 1998

      Comment

      • Muurahainen
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #4
        No ei sinne pysyvästi mitään metallia ehkä kannata laitta mutta jos jotain kautta sen pääset mittaamaan rakotulkilla niin ei se siihen hajoa.

        Helpoin ja varmin varmaan vaihtaa ehjät palat paikoilleen niin rako on silloin oikea.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10946
          • Joensuu

          #5
          Sinitarran avulla voi tuo raon myös selvittää. Rakotulkillakin onnistunee, jos ottaa liuskan irti ja taivuttaa sen vaadittuun muotoon.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • DarkWarder65
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2013
            • 279
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by HTK12 View Post
            Sinitarran avulla voi tuo raon myös selvittää. Rakotulkillakin onnistunee, jos ottaa liuskan irti ja taivuttaa sen vaadittuun muotoon.
            Mikä on tuo oikea raon mitta se pitäs tietää, joku mulle facessa sano että 1.6 mm. Kun mulla on syöpynyt montulle se paikka mihin toi anturi tulee kiinni niin menee liian syvälle nyt, oli ottanut entinen anturi kiinni ja otti myös tuo uusi anturi kehään kiinni.
            E39 535i M62 1998

            Comment

            • DarkWarder65
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2013
              • 279
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by Muurahainen View Post
              No ei sinne pysyvästi mitään metallia ehkä kannata laitta mutta jos jotain kautta sen pääset mittaamaan rakotulkilla niin ei se siihen hajoa.

              Helpoin ja varmin varmaan vaihtaa ehjät palat paikoilleen niin rako on silloin oikea.
              Mitä tarkoitat että vaihtaa ehjät palat paikoilleen siis minne vaihtaa palat?
              E39 535i M62 1998

              Comment

              • Muurahainen
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                #8
                Originally posted by DarkWarder65 View Post
                Mitä tarkoitat että vaihtaa ehjät palat paikoilleen siis minne vaihtaa palat?
                Siis tarkoitan tuota napaa mihin anturi tulee kiinni ja ehjää anturia.

                Ei välttämättä ole enään hirveän hyvässä terässä jos tuosta on kadonnut niin paljon tavaraa että anturi ei mene oikeaan syvyyteensä. Itse ainakin alkaisin miettiä että mistä muualta puuttuu ainevahvuutta, kuinka paljon ja repsahtaako sopivasti kuopasta ajettaessa?

                Oliko niin että anturi ottaa kiinni abs-kehään? Onkohan kehäkin saanut kipeää tuossa?

                Comment

                • DarkWarder65
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2013
                  • 279
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Siis tarkoitan tuota napaa mihin anturi tulee kiinni ja ehjää anturia.

                  Ei välttämättä ole enään hirveän hyvässä terässä jos tuosta on kadonnut niin paljon tavaraa että anturi ei mene oikeaan syvyyteensä. Itse ainakin alkaisin miettiä että mistä muualta puuttuu ainevahvuutta, kuinka paljon ja repsahtaako sopivasti kuopasta ajettaessa?

                  Oliko niin että anturi ottaa kiinni abs-kehään? Onkohan kehäkin saanut kipeää tuossa?
                  Joo se on tilauksessa, mutta näyttää taas kestävän että saa sen, vaikka saksasta tuleekin.
                  Ja olen vaihtanut uuden laakerin sinne ja uusi anturikin on, mutta anturi ei vielä kiinni, kunhan saan tuon olka-akselin esin kiinni.
                  E39 535i M62 1998

                  Comment

                  Working...
                  X