eli mitenkäs otsikon mukainen homma hoituu? Onko käsijarruvivun luona säätö?
Käkkäri kyllä pitää, mutta vivun liike on liian pitkä ja osuu aina kyynärnojaan.
Täs jotain ohjetta, toivottavasti on edes sinnepäin...
1. Löysää käkkärin kahvan luota vaijerit löysälle.
2. Ota renkaasta pultti pois tai koko rengas pois ja ota käkkärin säätöruuvi
hollille.
3. Kiristä ruuvi siten että pyörä ei enää pyöri
4. Sitten löysäät sitä 12 pykälää / juuri sen verran että jarrut ei enää laahaa
5. Vaijerin kiristys
6. Käkkäri vipu 2 pykälään ja kiristelet vaijerin silleen et siinä alkaa hiukan
jarrut ottaa, 0 asennossa ei tietenkään saa laahaata. Jollain 5-6 pykälällä
pitäis olla sit jo max tehot
7. Ite testailin jarrujen tasapainoa "käsidynolla", vetäsin käkkärin esim. 3
pykälään ja sit vaan käsin pyörittelemään renkaita. Jos jompikumpi tuntui
raskaammalta niin sit vaan sitä puolta löysemmälle... Katsastuksessa oli
jarrut melkolailla tasapainossa!
Elä koske siihen kahvan säätöön!
Pitää säätää ensin käsijarrukenkien etäisyys pyöränpultin reijästä.
Ei tarvi, pultin reiästä suoritetaan vaa lähelle säätö. Ja tollasessa tilanteessa voi aivan hyvin säätää vaijerilta, koska on paljon pienempi homma ja ajaa aivan saman asian.
Comment