Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39:n käsijarrun kiristäminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • exodus
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 774
    • Oulu

    e39:n käsijarrun kiristäminen

    eli mitenkäs otsikon mukainen homma hoituu? Onko käsijarruvivun luona säätö?
    Käkkäri kyllä pitää, mutta vivun liike on liian pitkä ja osuu aina kyynärnojaan.
  • huoppa81
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 638
    • Villähde, Finland

    #2
    On säätö kahvalla, ku otat sen nahkapussin irti, lähtee etureunasta vetämällä.
    Garage:

    E21 323i -79
    E21 323i -82
    E30 325i Cabriolet -91
    E30 316i -89
    E39 520i -01
    Kadett C 1,2 -76

    Lynx Rave RE 600 -08

    Comment

    • vexu524tdic
      BTCF Member
      • Jan 2004
      • 776
      • Gallia = Kinnula

      #3
      Elä koske siihen kahvan säätöön!
      Pitää säätää ensin käsijarrukenkien etäisyys pyöränpultin reijästä.
      e70 X5 3.0sd -08
      f30 320i xdrive -16
      e30 325i Cabriolet -88 M52b28
      e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
      e30 316 -88 2,2TIC M10
      e21 323i -81 ruostekasa...

      Comment

      • exodus
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2003
        • 774
        • Oulu

        #4
        Originally posted by vexu524tdic
        Elä koske siihen kahvan säätöön!
        Pitää säätää ensin käsijarrukenkien etäisyys pyöränpultin reijästä.
        onkos tuohon ohjeistusta?

        Comment

        • S.P.R
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2003
          • 1009
          • Oulu area

          #5
          jotain

          Täs jotain ohjetta, toivottavasti on edes sinnepäin...

          1. Löysää käkkärin kahvan luota vaijerit löysälle.
          2. Ota renkaasta pultti pois tai koko rengas pois ja ota käkkärin säätöruuvi
          hollille.
          3. Kiristä ruuvi siten että pyörä ei enää pyöri
          4. Sitten löysäät sitä 12 pykälää / juuri sen verran että jarrut ei enää laahaa
          5. Vaijerin kiristys
          6. Käkkäri vipu 2 pykälään ja kiristelet vaijerin silleen et siinä alkaa hiukan
          jarrut ottaa, 0 asennossa ei tietenkään saa laahaata. Jollain 5-6 pykälällä
          pitäis olla sit jo max tehot
          7. Ite testailin jarrujen tasapainoa "käsidynolla", vetäsin käkkärin esim. 3
          pykälään ja sit vaan käsin pyörittelemään renkaita. Jos jompikumpi tuntui
          raskaammalta niin sit vaan sitä puolta löysemmälle... Katsastuksessa oli
          jarrut melkolailla tasapainossa!

          Comment

          • huoppa81
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 638
            • Villähde, Finland

            #6
            Originally posted by vexu524tdic
            Elä koske siihen kahvan säätöön!
            Pitää säätää ensin käsijarrukenkien etäisyys pyöränpultin reijästä.
            Ei tarvi, pultin reiästä suoritetaan vaa lähelle säätö. Ja tollasessa tilanteessa voi aivan hyvin säätää vaijerilta, koska on paljon pienempi homma ja ajaa aivan saman asian.
            Garage:

            E21 323i -79
            E21 323i -82
            E30 325i Cabriolet -91
            E30 316i -89
            E39 520i -01
            Kadett C 1,2 -76

            Lynx Rave RE 600 -08

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎