Moro 97 e39 jäi katsastuksessa päästöistä. Kone remppa tehty rikki menneen kiertokangen ja männän takia mikä auttoi vähän päästöihin ja sai savutuksen loppumaan. Koneena m52b20.
Ennen remppaa
CO% 0,83 kierroksilla 0,73
CO2 12,20 kierroksilla 11,50
HC ppm 700 kierroksilla 500
O2 2,30 kierroksilla 2,00
Lambda 1,090
remontin jälkeen
CO% 0,46 kierroksilla 0,62
CO2 13,50 kierroksilla 13,20
HC ppm 330 kierroksilla 170
O2 1,80 kierroksilla 1,80
Lambda 1,060
Kävin lukemassa koodit ja huolto mies ehdotti vaihtamaan MAF sensorin josta jäi vika koodi nollausken jälkeen. Anturi myös näytti ilman lämpötilaksi +150c eli vikaa myös on.
Lisäksi auton pakokaasu haisee rikkaalle ja savuttihieman vaaleaa savua. Nämä korjaantuivat irottamalla MAF sensorin johto, jolloin auto menee seosten suhteen oletus arvoille?
Osaako ammattilaiset sanoa tuon perusteella mitään. Varsinkin nuoden päästö arvojen perusteella.
Ennen remppaa
CO% 0,83 kierroksilla 0,73
CO2 12,20 kierroksilla 11,50
HC ppm 700 kierroksilla 500
O2 2,30 kierroksilla 2,00
Lambda 1,090
remontin jälkeen
CO% 0,46 kierroksilla 0,62
CO2 13,50 kierroksilla 13,20
HC ppm 330 kierroksilla 170
O2 1,80 kierroksilla 1,80
Lambda 1,060
Kävin lukemassa koodit ja huolto mies ehdotti vaihtamaan MAF sensorin josta jäi vika koodi nollausken jälkeen. Anturi myös näytti ilman lämpötilaksi +150c eli vikaa myös on.
Lisäksi auton pakokaasu haisee rikkaalle ja savuttihieman vaaleaa savua. Nämä korjaantuivat irottamalla MAF sensorin johto, jolloin auto menee seosten suhteen oletus arvoille?
Osaako ammattilaiset sanoa tuon perusteella mitään. Varsinkin nuoden päästö arvojen perusteella.
Comment