e39 520i 1997 päästöt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jokunen1
    Newbiemmer
    • May 2018
    • 8
    • oulu

    e39 520i 1997 päästöt

    Moro 97 e39 jäi katsastuksessa päästöistä. Kone remppa tehty rikki menneen kiertokangen ja männän takia mikä auttoi vähän päästöihin ja sai savutuksen loppumaan. Koneena m52b20.


    Ennen remppaa

    CO% 0,83 kierroksilla 0,73
    CO2 12,20 kierroksilla 11,50
    HC ppm 700 kierroksilla 500
    O2 2,30 kierroksilla 2,00

    Lambda 1,090



    remontin jälkeen

    CO% 0,46 kierroksilla 0,62
    CO2 13,50 kierroksilla 13,20
    HC ppm 330 kierroksilla 170
    O2 1,80 kierroksilla 1,80

    Lambda 1,060






    Kävin lukemassa koodit ja huolto mies ehdotti vaihtamaan MAF sensorin josta jäi vika koodi nollausken jälkeen. Anturi myös näytti ilman lämpötilaksi +150c eli vikaa myös on.


    Lisäksi auton pakokaasu haisee rikkaalle ja savuttihieman vaaleaa savua. Nämä korjaantuivat irottamalla MAF sensorin johto, jolloin auto menee seosten suhteen oletus arvoille?



    Osaako ammattilaiset sanoa tuon perusteella mitään. Varsinkin nuoden päästö arvojen perusteella.
  • Tuukkaw
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2015
    • 745
    • Tre

    #2
    61 Ford
    79 HD

    Comment

    • Jokunen1
      Newbiemmer
      • May 2018
      • 8
      • oulu

      #3
      Päivitys

      Kaikki linkissä m52 koneen jutut katottu. Uus intake Air temp sensor vaihdettu maf varmaan vaihtoon. Ja sit mittaamaan päästöjä. Autossahan on myös vanos paskana tai väärin asennettu. Nyt johto irrotettuna että ei pitäisi menoon vaikuttaa? Huohotin oli kunnossa ja puhdas . Yksi teippi patentti löytyy mutta sitä on paranneltu ja haitari putkea tiivistetty paremmin jos siinä oli edes vuotoa.

      Comment

      Working...
      X