Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turboprojekti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mofe
    Bimmer Rookie
    • Aug 2019
    • 72
    • ylöjärvi

    Turboprojekti

    Morjesta!

    Niille jotka olette aikaisemmin E39 mallisia suorakutosia turbottanut niin oleteko saaneet putket vedettyä jotenkin siten että ABS järjestelmän olemassaolo ei ole häirinnyt turbon asentamista. Itselläni on huolia siitä, etä kuinka tuon pakopuolen suunnittelisi niin että

    1. turbo mahtuu konetilaan eikä osu ABS pumppuun

    2. Turbon läsnäolo ei aiheuta pumpun tai jarrunesteen ylikuumenemista

    Auto siis 523i E39 M52B25 koneella. OBD1 mallia
    Last edited by Mofe; 26-08-2019, 12:09.
  • _Rontti
    BTCF Member
    • Sep 2008
    • 1192
    • Raahe

    #2
    Siirtää abs pumpun toisaalle, ja tekee uudet putket sille?
    -Raahe connection-
    E39 LeMans BlueM5
    E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
    E39 523i Montrealblau
    E34 DiamantSchwartz 535i
    Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      #3
      Itse harkitsisin sen ABS siirtämistä sinne kuskin puolelle, niin ei olisi siinä kuuman turbon ja pakosarjan vieressä. Uusien putkien tekeminen CuNi:stä nyt ei ole kumma homma.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Mofe
        Bimmer Rookie
        • Aug 2019
        • 72
        • ylöjärvi

        #4
        Originally posted by HTK12 View Post
        Itse harkitsisin sen ABS siirtämistä sinne kuskin puolelle, niin ei olisi siinä kuuman turbon ja pakosarjan vieressä. Uusien putkien tekeminen CuNi:stä nyt ei ole kumma homma.

        Niin elikkä kyhäisin uudet ja liittäisin jo olemassaoleviin linjoihin sopivasta kohtaa ruuvattavilla liittimillä. Ehdottomasti paras vaihtoehto niin tilan kuin toimivuuden kannalta mutta tuo johtosarjalta tuleva liitin ei taida ihan tuollaisenaan toiselle puolelle ylttää. Tarvitsisi siihenkin patentoida vaikka rosvoliittimillä joku härvellys.

        muutenhan varmaan aika yksiselitteinen homma. Niin kauan kun ABS vain toimii niin ei varmaan leimasetäkään valita?

        Sitten toisena kyhäiltävänä olisi jonkinlainen kiinnityskohta

        Comment

        • BMW525Xda
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 8681
          • Xxxxxx

          #5
          Originally posted by Mofe View Post
          Niin elikkä kyhäisin uudet ja liittäisin jo olemassaoleviin linjoihin sopivasta kohtaa ruuvattavilla liittimillä. Ehdottomasti paras vaihtoehto niin tilan kuin toimivuuden kannalta mutta tuo johtosarjalta tuleva liitin ei taida ihan tuollaisenaan toiselle puolelle ylttää. Tarvitsisi siihenkin patentoida vaikka rosvoliittimillä joku härvellys.

          muutenhan varmaan aika yksiselitteinen homma. Niin kauan kun ABS vain toimii niin ei varmaan leimasetäkään valita?

          Sitten toisena kyhäiltävänä olisi jonkinlainen kiinnityskohta
          Abs sähköjohdoista ei katsastaja taida välittää mutta jarruputket pitää olla yhtenäisiä boxilta satulan letkun liittimeen asti. Tässä on pakko olla joku poikkeus koska E6x jarruputkissa on takapenkin alla liitokset alkuperäisissä putkissa. Tuttu teki jatkoksen Audin etujarruputkeen ja hylky tuli katsastuksessa.

          Comment

          • Krynx
            BTCF Member
            • Sep 2006
            • 908
            • á la Temmes

            #6
            E39 jarruputkissa on liitoksia jo tehtaalta lähtiessä monta. Ainakin taakse. On kovaa putkea, letkua pätkä ja taas kovalla vänkärin pelin kohdille, jossa liitos.

            Itellä ois talven aikana tarkoitus laittaa hyrskytin alas. Nii ei tarvitse siirtää ajan murkulaa. Ja pitää myös ilmastointi käytössä. Saa nähdä miten käy
            E39 525d -00
            E39 523i-96
            E30 316 -86

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              #7
              Tehdastekoiset jatkot saavat olla mutta itse niitä ei saa lisäillä.

              Comment

              • Mofe
                Bimmer Rookie
                • Aug 2019
                • 72
                • ylöjärvi

                #8
                Originally posted by Krynx View Post
                E39 jarruputkissa on liitoksia jo tehtaalta lähtiessä monta. Ainakin taakse. On kovaa putkea, letkua pätkä ja taas kovalla vänkärin pelin kohdille, jossa liitos.

                Itellä ois talven aikana tarkoitus laittaa hyrskytin alas. Nii ei tarvitse siirtää ajan murkulaa. Ja pitää myös ilmastointi käytössä. Saa nähdä miten käy

                Tätä olen myös harkinnut ja itsellänikin olisi tavoitteena pitää ilmastointi

                vielä tähänmennessä yksikään netistä löytämäni pakosarja ei anna ainakaan silmämääräisesti mahduttaa tälläistä HX40 kokoista turboa koneen kainaloon. Toisaalta en ole vielä tehnyt tarkkoja mittoja eikä pakosarjoista juuri olekaan silmän mittaa parempaa tietoa. olen kuvista yrittänyt laipan läpimitan ja turbon ahdinpuolen halkaisijan avulla mittailla. Rungosta en ole sahaamassa tilaa, varsinkin kun siellä koneen vieressä alla tiellä on varmaan koko keulan tärkein tukirakenne

                Pakosarjat pitänee varmaan kyhäillä sitten itse tai palkata joku täältä foorumeilta hitsailemaan. Saa ilmiantaa osaajia

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  #9
                  Originally posted by Mofe View Post
                  Niin elikkä kyhäisin uudet ja liittäisin jo olemassaoleviin linjoihin sopivasta kohtaa ruuvattavilla liittimillä. Ehdottomasti paras vaihtoehto niin tilan kuin toimivuuden kannalta mutta tuo johtosarjalta tuleva liitin ei taida ihan tuollaisenaan toiselle puolelle ylttää. Tarvitsisi siihenkin patentoida vaikka rosvoliittimillä joku härvellys.

                  muutenhan varmaan aika yksiselitteinen homma. Niin kauan kun ABS vain toimii niin ei varmaan leimasetäkään valita?

                  Sitten toisena kyhäiltävänä olisi jonkinlainen kiinnityskohta
                  Tehtaan liitoksesta teet uudet pätkät CuNi putkea. Tehtaalta jo useampi liitos, niin ei tarvitse olla yhtenäinen putki satulalta. Ei mitään rosvoliittimiä, vaan joko juotat ja kutistesukkaa, kutessukka jossa liima ja juote valmiiksi (nämä vain kuumennetaan) tai sitten KUNNON liittimillä niihin tarkoitetuilla pihdellä liittimien puristus.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Krynx
                    BTCF Member
                    • Sep 2006
                    • 908
                    • á la Temmes

                    #10
                    Originally posted by Mofe View Post
                    Tätä olen myös harkinnut ja itsellänikin olisi tavoitteena pitää ilmastointi

                    vielä tähänmennessä yksikään netistä löytämäni pakosarja ei anna ainakaan silmämääräisesti mahduttaa tälläistä HX40 kokoista turboa koneen kainaloon. Toisaalta en ole vielä tehnyt tarkkoja mittoja eikä pakosarjoista juuri olekaan silmän mittaa parempaa tietoa. olen kuvista yrittänyt laipan läpimitan ja turbon ahdinpuolen halkaisijan avulla mittailla. Rungosta en ole sahaamassa tilaa, varsinkin kun siellä koneen vieressä alla tiellä on varmaan koko keulan tärkein tukirakenne

                    Pakosarjat pitänee varmaan kyhäillä sitten itse tai palkata joku täältä foorumeilta hitsailemaan. Saa ilmiantaa osaajia
                    Minä satuin löytämään käytettynä ppf lowmount pakosarja. Tuolla mahtuu ainakin e36 hx40, mutta on tuossa 39 jotenkin ahdasta joka puolella.:think
                    E39 525d -00
                    E39 523i-96
                    E30 316 -86

                    Comment

                    • Mofe
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2019
                      • 72
                      • ylöjärvi

                      #11
                      Originally posted by Krynx View Post
                      Minä satuin löytämään käytettynä ppf lowmount pakosarja. Tuolla mahtuu ainakin e36 hx40, mutta on tuossa 39 jotenkin ahdasta joka puolella.:think

                      jep. Juuri jouduin sahaamaan pakoputkiston kahtia, kun pakosarjan pultti meni pyöreäksi eikä putkisto piru vie mahdu pakosarjojen kanssa alakautta ulos vaan jumittuu paloseinään ja kallistuksenvakaajatankoon. On raivostuttavan ahdas.
                      No vaihtoon se olisi mennyt muutenkin
                      Last edited by Mofe; 29-08-2019, 10:09. Reason: selkeys

                      Comment

                      • Mofe
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2019
                        • 72
                        • ylöjärvi

                        #12
                        onko kellään muuten tietoa asiasta

                        Last edited by Mofe; 17-09-2019, 13:53.

                        Comment

                        • Supra^
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 5150
                          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                          #13
                          Originally posted by Mofe View Post
                          onko kellään muuten tietoa asiasta

                          https://www.btcf.fi/forum/showthread...63#post4144663
                          No S6S-420G menee heittämällä paikoilleen S5x/M5x-sarjan moottoreihin jos vaan löydät sellaisen joka on alunperin ollut kuutoskoneen perässä (E36 M3 3.2 jne). V8-mallien perästä löytyvä vaatii tietenkin kytkinkopan sovituksen. Noille tehoille riittää kyllä vakio S5D-320Z.
                          Musti 8HP
                          Nokivasara M47
                          TeiniCoupé DCT
                          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                          Ex:
                          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎