E39 530d Sachs sre 765 modaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sla73r
    Newbiemmer
    • Nov 2015
    • 7
    • Helsinki

    E39 530d Sachs sre 765 modaus

    Nyt tarvitsisi jeesiä. Kyseiseen autoon olisi tarkoitus istuttaa blingfactoryn kova vp(BF200218), m3 e46 jousitettu massalevy(CCI-99219-2100) ja sachs sre 765 asetelma. Laatikkona autossa GS5-39DZ. Massalevy on tulossa briteistä ja muut osat hyllyssä odottamassa pikkunippeleitä saksasta.

    Olen ymmärtänyt, että kun työsylinterin vaihtaa e36:ssa käytettävään sylkkään ja jatkaa työsylinterintankoa paketin pitäisi toimia. Onko näin? Mitä kannattaa ottaa huomioon ja onko muita tapoja toteuttaa? Toukasta olisi tarkoitus ottaa ensikesänä päälle 300hp mikäli opintolaina riittää Tällä hetkellä 2260 servoahdin ja tyhjätty dp.

    Kaksoismassan palvojat voivat jättää kommentoimatta kovan vp haitat.
  • Sla73r
    Newbiemmer
    • Nov 2015
    • 7
    • Helsinki

    #2
    Homma on taas hieman edennyt. Vp ja asetelma oli Lensulla käsittelyssä(koneistus ja tasapainotus). Huippu tyyppi ja neuvoi että kannattaa hitsata holkin puolikkaat kytkin haarukkaan. Tällä tavoin ei välttämättä joudu tappia työsylkässä pidentämään.

    Kytkin levy joka tuli briteistä oli käypänen. Kytkin pommia ei välttämättä kestä pienten jousien takia. Muuten ihan asiallinen 150e hintaan.

    Öljyiksi laatikkoon valikoitui Redlinen mtl ja lightweight shockproof. Välijäähdytin optioita voi tarjota, sillä vanha alkoi vuotamaan ja nyt on käytetty orkkis paikoillaan. Olisi kiva jos ilmastoinnin flekti saisi jäädä rauhaan.
    Päivittelen tänne projektin edetessä.

    Comment

    • Hcet
      BTCF Member
      • Oct 2018
      • 124
      • Tampere

      #3
      Tapin pidennyksellä ei taida saavuttaa mitään lisää. Eikös se tappi liiku saman matkan joka tapauksessa vaikka tankoa pidentäisi, koska jousikuorma kuitenkin työntää tapin haarukkaan kiinni.

      Itsellä vastaavan tyylinen kokoonpano saatu kasaan, mutta autoa ei koeajettu, kun on muutama juttu vielä.

      Painelaakeriin tehty 6.3mm korotus jolloin asetelman ja painelaakerin väliin jäänyt 0.7mm tyhjä. Haarukka siis painaa samassa asennossa kuin orkkisasetelmallakin.
      Kytkinkoppaa avarrettu että asetelma mahtui sisään (Gs5-39dz)
      Työsylinteri vaihdettu e36:sesta olevaan, koska orkkis työsylinterillä ei ilmeisesti saatu tarpeaksi liikettä.

      Kytkin irrottaa aivan lattiasta, mutta toimii. Saa nähdä millainen on ajossa ens kesänä. Ihan tyytyväinen tuohon en kyllä ole, mutta en ole vielä äkkiä löytänyt isompaa pääsylinteriä.

      Comment

      • Sla73r
        Newbiemmer
        • Nov 2015
        • 7
        • Helsinki

        #4
        Mielestäni pidempi tappia ajaa sen painelaakerin lähemmäs asetelman kynsiä. Voin toki olla väärässäkin. Sorvari teki minulle 8.5cm lähtien (vakio tapinpituus) 5mm välein 10.5 cm pituuteen saakka tappeja. Saa ainakin niillä sitten hehtaarille.

        Tuon 0.7mm välys kuulostaa kyllä pieneltä. Olen ymmärtänyt että se saisi olla noin 4mm ettei jäisi ainakaan painelaakeri kantamaan.

        Comment

        • Hcet
          BTCF Member
          • Oct 2018
          • 124
          • Tampere

          #5
          Pari milliä taitaisi olla optimi, mutta tuosta tehtiin tiukka toiveissa että irroittaisi kunnolla. On siellä välys kuitenkin.

          Tapin pidennys vie vain kytkinkäpälän huonoon asentoon, lopulta käpälä osuu asetelmaan. Työsylinteri painaa painelaakerin jokatapauksessa asetelmaan kiinni jousivoimalla. Huomaat varmasti työsylinteriä takaisin laittaessa että joudut painamaan sen paikalleen, koska koko matkan jousi painaa vastaan.
          Tapin pidennys on tullut kertaalleen kokeiltua eikä vaikutusta irrottamiseen oli minkä mittanen tahansa.

          Comment

          • Sla73r
            Newbiemmer
            • Nov 2015
            • 7
            • Helsinki

            #6
            Kuulostaa mielenkiintoiselta. Millainen setuppi sulla on?

            Comment

            • Hcet
              BTCF Member
              • Oct 2018
              • 124
              • Tampere

              #7
              e39 530d missä Gs5-39dz loota.
              Billetti vauhtis, 765nen asetelma, joku saschin jousitettu levy dli-teknikin valikoimasta, orkkispainelaakeri mihin liitetty krympillä korottava holkki. e36:sen työsylinteri ja e39 orkkis pääsylinteri.

              Comment

              • Sla73r
                Newbiemmer
                • Nov 2015
                • 7
                • Helsinki

                #8
                Nyt on 500km takana kyseisellä setillä.

                Plussaa:
                -kytkin pitää
                -pohjelihas pysyy kunnossa(jäykkä verrattuna alkuperäiseen)

                Miinusta:
                - laatikon kolkotus alle 1500rpm

                Asennus oli aika bolt on. Kannattaa ottaa 28mm pitkät vauhtipyörän pultit. Asetelma plus kovaveepee oli orkkista 1.5mm pidempi mitattuna kampuran laakerista kynsiin. En hionut kytkinkäpälää joten painelaakeri jäi kiinni asetelmaan. Voi olla että alkaa luistamaan. Kannattaa tehdä 30mm reikä laatikon pohjaan niin näkee välyksen. Tähän reikään voi laittaa koritulpan joita saa motonetistä. E36 työsylkän tappi pidensin 1cm. Tuntuma kuin vakio kytkimessä. CDV valven olisi voinut ottaa pois sillä tuntuu että irroittaa vähän kummallisesti(auto pompottaa).

                Pakkasten tullessa näkee miten mtl ja shockproofit pelittää. Tällä hetkella ainakin tuntuu todella hyvälle vaihteen vaihdot.

                Comment

                • Sla73r
                  Newbiemmer
                  • Nov 2015
                  • 7
                  • Helsinki

                  #9
                  Päivitelläämpä vähän missä mennään.
                  Kytkin on toiminut ja näyttää pitävän vaikka laiteltiin 535d kärjet ja nosteltiin syötöt 110mg ja ahtoja 1,75bar. Lisäksi laiteltiin suora 3 tuuman putki edestätaakse. Nainen väitti, että kuulostaa formulalta. En tosin tiedä mitä formuloita se seuraa

                  Kulutus näyttää olevan matka-ajossa noin 5 litran luokkaa. Hienosäätöä vielä niin eiköhän ala kulkemaan. Laskennnallisesti pitäisi olla about 720nm. Saa nähdä mitä mieltä penkki on Toistaiseksi vielä vakio coolerillla, mutta kesään mennessä keulalle tulee kunnon välijäähy. Persdynolla liikuttaa ihan hyvin + 2000kg tourinkia :P

                  Comment

                  Working...
                  X