Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 525i voimansiirto naputtaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JiiVee92
    BTCF Member
    • Mar 2017
    • 931
    • Kouvola/Myllykoski

    #16
    Ei ainakaan jää paikalleen sutimaan yhdellä renkaalla. Ja mitenkäs dsc:n toiminta kun se ei tiedä tuosta lukosta mitään?
    EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
    NYT: E61 530xd -08 käyttis
    Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

    Comment

    • pera8x
      Bimmer Rookie
      • Jan 2015
      • 158
      • tampere

      #17
      en nyt muista oliko se dsc, vai tcs, vai mitkä kolme kirjainta siinä nyt olikaan. noitahan on erilaisia, mitkä sitten tietty toimiikin erilailla. mulla on vain vetoluiston esto. ei vaikuttanut perä "remontti" sen toimintaan mitenkään. eli toimii ihan normaalisti.

      Comment

      • JiiVee92
        BTCF Member
        • Mar 2017
        • 931
        • Kouvola/Myllykoski

        #18
        Eli sitten sinulla on siinä asc.
        EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
        NYT: E61 530xd -08 käyttis
        Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #19
          Originally posted by pera8x View Post
          onko porukalla kokemusta leimalla käynnistä kemppilukon kanssa? jotain ongelmia vissiin tiedossa..


          ajattelin tosiaan, että on jo ihan entinen koko perä, niin eipä siinä mitään menetäkkään, vaikka hitsaa kiinteeks. voi ainakin kevääseen saakka päästellä meneen ja vaihtaa sitten joskus myöhemmin toisen perän tilalle.
          No jos leimalla pyöräyttävät renkaita eriaikaan jarrudynossa kuten tapana on niin luultavasti pomppaa siinä kohtaa.

          Vetarit ja puslat ovat kanssa olla aika kovilla kemppilukon kanssa.

          Comment

          • pera8x
            Bimmer Rookie
            • Jan 2015
            • 158
            • tampere

            #20
            juu, niin vähän arvelinkin. kaippa ne vetarit toivon mukaan kestää, kun ne kestää muutenkin melkosta rääkkiä. pääasia, että pääsee nyt liikkuun, eikä tartte pelätä, että vetää perää jumiin.

            Comment

            • mikron
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 2171
              • Himas

              #21
              Naputus tihenee nopeuden noustessa. Ja kuuluu vain tietyllä pintakaasulla. Äänen kuuluessa kun vähänkin lisää tai vähentää kaasua, ääni häviää.
              F11 530dA xDrive M-sport -13
              Ex:E39 525i Touring M-sport -03
              Ex: E38 740iA -98
              Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
              Ex: E39 523i -96
              Ex: E34 520i -89

              Comment

              • pera8x
                Bimmer Rookie
                • Jan 2015
                • 158
                • tampere

                #22
                Originally posted by mikron View Post
                Naputus tihenee nopeuden noustessa. Ja kuuluu vain tietyllä pintakaasulla. Äänen kuuluessa kun vähänkin lisää tai vähentää kaasua, ääni häviää.



                mielestäni aika selkee homma. perän tappi pyrkii pois paikoiltaan. jos se ei sen enempää kolise, niin sen voi vielä korjata helposti ja halvalla. hitsaa vain sen tapin takasin kunnolla paikoilleen. näin se ei enään voi päästä pois paikoiltaan ja perä toimii ihan normaalisti. eli ei tule mitään kemppilukkoa, ellei itse niin halua.


                suosittelen vahvasti nyt ainakin tsekkaan ne öljyt. ne kertoo aika paljon. jos tosiaan tulee metallihohtoa, tai muuta ylimäärästä silppua, niin sata varmana on ottanut tappi jo kipeää. mutta on vielä kunnostettavissa, jos ei pidä vikinää tms.


                mielenkiinnolla odotan mitä sieltä löytyy. ilmottele, jos vaihdat ne öljyt, tai muuten tsekkaat sen perän kunnon.


                tiedän meinaan kokemuksesta. kolmesta mersusta olen tuon vaivan korjannut hitsaamalla. yksi oli 500 SEL. uus perä olis maksanut maltaita. loput oli jotain 190 koppasia eri moottoreilla. ja kaikissa tismalleen sama vika. ja nyt tuo bemarini. ja siinäkin tismalleen sama vika. eli juurikin tietyllä vedolla, tai kaasun asennolla naputtaa. kaasu pohjassa on vetä tietenkin päällä, eikä tappi sillon oikein pääse liikkuun. sama moottorijarrutuksessa. mutta sitten taas sillä pienellä pintakaasulla, kun ei ole vetoa, eikä jarrutusta, niin tapilla on mahkut päästä liikkuun.


                kardaanin laakeri ääntelee eri lailla. se paukuttaa, jos kumi on ihan kypsä. pääsee kartaani hakkaan koriin. sen äänen kyllä huomaa. takavetosen vetonivelet aika harvoin kypsyy, kun niiden ei tartte käänty samalla tavalla, kun etuvetosissa. kohtuullisen harvinainen vika. pyöränlaakerit taas völisee. kun vetää mutkaan vasemmalle, tai oikeelle, niin ääni muuttuu. riippuen siitä kumman puolen pyöränlaakeri on menossa. ainahan voi toivoa, että se olisi joku muu, kun se perä, mutta kyllä tää nyt aika vahvasti siihen viittaa.


                hyvää uutta vuotta ja toivotaan, että ei olis mitään kovin vakavaa, tai kallista remonttia.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎