Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530da -01 Touring. Tehot kateissa lämpimänä. Apua kaivataan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antsaa
    Newbiemmer
    • Mar 2017
    • 6
    • Kuopio

    E39 530da -01 Touring. Tehot kateissa lämpimänä. Apua kaivataan

    Potilas vieläkin e39 530da -01 touring.

    Puutunutta menoa alakiekoilta lämpimänä ja nyt muutaman kerran sit tökkivää menoa yläkiekoilla(ihanku ois rajotin 3500rpm).
    Auto siis pelaa kylmänä ok. Ja saattaa toimia vielä lämpösänäkin. Hetken parkissa oltuaan alkaa viimestään vika että ei alakierroksilla herää kunnolla.
    Vikaa etsiskelty nyt varmaa kk ajan käyttämällä vikakoodeja datalistaa foorumeja tuttuja yms apuna(merkkiliikkeestä ei apuja. Kuulemma liian vanha auto...
    Ideat loppumassa pikkuhiljaa.

    Datalistasta kun seurannun kun vika päällä niin ahtopaineet haluttu ja toteutunut kohtaa, mutta sitten ilmamäärässä haluttu on vaikka 700mg/isku toteutunut onkiin sitten 22-200mg/isku. Ja myöskin imuilman lämpötila heittelee -40- +46 välillä.
    Railpaineet pyynti ja toteutunut kohtaa. Samoiten siirtopaine pysyy 3.5-3.8 kiihdytyksessä ja tasaisessa ajossa.
    Autossa siis ilmamäärä häviää ns. Kokonaan ja tuo imuilmalämpö heittelee laidasta laitaan.

    Nyt vaihdetut osat vian aikana:
    Maf (koska auto toimi ihan ku vikaa ei olisikaan liitin irti)Map
    Turbon soleboidi(siel turbon vieres)
    Turbon siipien liike tarkastettu ja liikkuu nätisti
    Alipaineletkuja
    Egr venttiili

    Lähiaikoina:
    Polttoainesuodatin (syksyllä)
    Siirto ja tankin pumppu n.1.5v sitte

    Vai mikä tekee tuon että ei olevinaa "sais" ilmaa tarpeeks?
    Vikapäällä vedossa työntää mustaa reilusti kun yrittää kiihdyttää. Ja auto pelaa normisti kylmän ja sit lämpösänä vika saattaa tulla yhenäkin päälle. Ilmamäärä romahtaa ja auto puutuu.

    Foorumien perusteella ei ole ainut tollanen vastaava vika meikäläisellä. Harmillisesti kun ei vaan ole sieltä löytynyt sitä vastausta että mikä on sitte loppujen lopuks ollu vikana. Ja aika paljon on jo uusittukkiin osia...

    Pls help! Olis kiva päästä jo kruisailemmaan...🙏
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Kun kerta savutta reilusti mustaa vika päällä, niin se ei saa riittävästi ilmaa. Heitteleekö tuo imuilmanlämpötila ajossa noin paljon? Jos heittelee voi sekin aiheuttaa ongelmia (en nyt muista ottiko ecu näissä jo imuilmanlämpötilan huomioon)
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Hezman
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2012
      • 708
      • Jyväskylä

      #3
      Jääkö oireesta jotain vikakoodeja?

      Maffin johdot eculle vois tarkistaa mittaamalla mutta myös silmämääräisesti, ettei ole hiertymiä. Vaihteleva imuilmanlämpö vois viitata johto ongelmaan, mikäli maf on ehyt ja orkkista vastaava.

      Comment

      • Antsaa
        Newbiemmer
        • Mar 2017
        • 6
        • Kuopio

        #4
        Vikakoodina oli IMM ja imuilman lämpötunnistin. Ilmamäärä romahtaa totaalisesti kun vika tulee päälle. Joo mietin itekkii et vähä haiskahtaa johtovialle. Uus IMM on boschilainen alkuperästä vastaava. Ja kyllä imuilmanlämpö heittelee tosiaan -40 ja +46 väliä kun vika alkaa tulee päälle. Onko näissä menny ecuja(dde) mitenkä paljon? Eijoo ainakaa tullu vastaa mitää semmosta tietoo.

        Comment

        • Hezman
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2012
          • 708
          • Jyväskylä

          #5
          Hajonnut ecu on varmaan yhtä todennäköistä kuin lottovoitto. Jos näin olisi niin vikoja ilmaantuisi varmasti monin verroin enemmän. Sillä ainut järkeen käypä syy siihen on vesi ohjainboksi kotelossa.

          Comment

          • Antsaa
            Newbiemmer
            • Mar 2017
            • 6
            • Kuopio

            #6
            Seelvä. Tutkailen johdot seuraavana ja sitten tänne infoa kui kävikää, että joko pääsee reilun kk taupn jälkeen ajelemaan👌

            Comment

            • Antsaa
              Newbiemmer
              • Mar 2017
              • 6
              • Kuopio

              #7
              Nyt käyty läpi kaikki johdot mitkä liittyy imm ja sen ympäristöön. Kaikki johdot ok. Liittimet putsailtu ja katsottu hapettumien varalta. Kaikki näyttäisi olevan ok. Kävin koeajolla ja kappas toimi taas hetken mutta lämmettyään alkoi temppuilemaan ja veto häviää. Erona tälläkertaa imuilman lämpötila ei heitellyt mutta imuilma romahtaa vieläkin. Tälläkertaa vikakoodiksi tuli "p0400 pakokaasuntakaisin kierrätys" eli egr. Venttiili on jo vaihdettu uuteen joten voisiko olla vian aiheuttaja jumiva egr solenoidi mikä löytyy lohkon kyljestä melkosen lämpimästä paikasta🤔🤔

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4929
                • Kotka

                #8
                -40 anturitietona tarkoittaa mykkää anturia.
                Ja kyllä näistä on ECUja myös paukkunnu vaikka ei lottovottoa ole omalle kohdalle sattunutkaan
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • Antsaa
                  Newbiemmer
                  • Mar 2017
                  • 6
                  • Kuopio

                  #9
                  Ookkei. Mut nyt kun kävin johdot ja liittimet läpi niin loppui tuo imulämmön seilaaminen.(olisko ollu huono kosketus sitten) mutta sit vikakoodiks tuli egr mikä oli alunpitäenkin kun autoon vika ekan kerran ilmaantui. Uusi venttiili vaihdettu. Nyt epäilys sitten että olisko se se solenoidi mikä jumahtaa lämpimänä🤔🤔

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9157
                    • Oulu

                    #10
                    Näissähän voi EGR:n surutta diasabloida irrottamalla alipaineletkun EGR-venttiililtä ja tulppa letkun päähän.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • -kalevi-
                      BTCF Member
                      • Aug 2012
                      • 507
                      • Tuusula

                      #11
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Näissähän voi EGR:n surutta diasabloida irrottamalla alipaineletkun EGR-venttiililtä ja tulppa letkun päähän.
                      Sytyttää vaan vikavalon. Vianetsinnässä hyvä testata noin, mutta muulloin pitää ohjelmoida egr pois käytöstä
                      E87 118d
                      E70 3.0d
                      Ex: E36 M3
                      Ex: E36 cabriolet m60b40
                      Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
                      Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

                      Comment

                      • walopower
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2012
                        • 294
                        • Espoo

                        #12
                        Itseasiassa vain jotkut ohjelmaversiot sytyttää egr stä valon.
                        Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

                        Comment

                        • Antsaa
                          Newbiemmer
                          • Mar 2017
                          • 6
                          • Kuopio

                          #13
                          Noniin. Viimein auto saatu ajoon. Vedot takasin alakierroksille palautui. Käytin imusarjan irti ja uusin sinne alle vielä alipaineletkut egr solenoidin ja myöskin kovettuneiden imusarjan tiivisteiden tilalle uudet tiivisteet.

                          Vedot takasin mut yksi pieni pulma vielä on. Autolla kun tekee kunnon rivakan kiihdytyksen vetää hyvin 3000rpm asti sit stop siihen, miettii ja sit jatkaa vetämistä hyvin ja normaalisti.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎