Laitetaas uusiks kyssäri, kun ei ehtiny tulla viel vastauksiakaan. Kyseessä siis sigun auto.
Ongelma on sellainen, että muutettaessa ilman kiertoa eri läpille ilmastoinnin nappuloita painelemalla tai välillä automaatin itse säätäessä läppiä, niistä kuuluu ihmeellinen tikitystä tai rapinaa muistuttava ääni. Äänet tulee satavarmasti läppiä ohjaavista Behrin säätömoottoreista tai moottorien persuuksissa olevista vaihteistoista.
Onkos jollain ollut vastaavia ääniä E38:ssa tai E39:ssä ja millä äänet on saatu pois. Kokeilin purkaa vaihteiston irti moottorista ja lisätä vaihteistoon hieman öljyä, jos ois ollu vaan kuiva, mutta vaikee sanoo oliko parantava vaikutus vain korvieni välissä.
Saksalaisella foorumilla joku väitti BMW-liikkeen vaihtaneen ilmastoinnin paneelin ja tehneen jotain muuta, muttei osannut sanoa mitä ja tuntuu jotenkin siltä, että ko. tyypillä oli rapinat tullut vaan sieltä paneelista. Omassa se paneelin tuuletin on vaihdettu, eikä sieltä kuulu enää mitään. Paneelin vaihto tai softan vaihto sinne saattaisi muuttaa läppien ohjauksen säätöluuppia tietysti, mutta voiko tuollainen moottori ilmaista esim. liian hätäsen säätöluupin rapinalla tai voiko olla, että väärät moottorit saa hetkeksi käskyn vaihtaa asentoa? Kummallista olisi kyllä edellä mainittu, koska joskus aikasemmin toikin on oikein toiminut....
APUA KAIVATAAN!!! En jaksa enää huudattaa sterkkoja rapinan takia
Ongelma on sellainen, että muutettaessa ilman kiertoa eri läpille ilmastoinnin nappuloita painelemalla tai välillä automaatin itse säätäessä läppiä, niistä kuuluu ihmeellinen tikitystä tai rapinaa muistuttava ääni. Äänet tulee satavarmasti läppiä ohjaavista Behrin säätömoottoreista tai moottorien persuuksissa olevista vaihteistoista.
Onkos jollain ollut vastaavia ääniä E38:ssa tai E39:ssä ja millä äänet on saatu pois. Kokeilin purkaa vaihteiston irti moottorista ja lisätä vaihteistoon hieman öljyä, jos ois ollu vaan kuiva, mutta vaikee sanoo oliko parantava vaikutus vain korvieni välissä.
Saksalaisella foorumilla joku väitti BMW-liikkeen vaihtaneen ilmastoinnin paneelin ja tehneen jotain muuta, muttei osannut sanoa mitä ja tuntuu jotenkin siltä, että ko. tyypillä oli rapinat tullut vaan sieltä paneelista. Omassa se paneelin tuuletin on vaihdettu, eikä sieltä kuulu enää mitään. Paneelin vaihto tai softan vaihto sinne saattaisi muuttaa läppien ohjauksen säätöluuppia tietysti, mutta voiko tuollainen moottori ilmaista esim. liian hätäsen säätöluupin rapinalla tai voiko olla, että väärät moottorit saa hetkeksi käskyn vaihtaa asentoa? Kummallista olisi kyllä edellä mainittu, koska joskus aikasemmin toikin on oikein toiminut....
APUA KAIVATAAN!!! En jaksa enää huudattaa sterkkoja rapinan takia

Comment