Vian tulkintaan apua.
Menee livedatan mukaan "yliahdoille" jatkuvasti,
nopeassa kiihdytyksessä oireita jopa venttiiliäänen muodossa ja selkeästi ei vedä normaalisti. Saattaa myös
hävittää tehot kiihdytyksessä, jonka jälkeen käy hetkenaikaa huonosti.
Ajossa käytännön ongelmat yli 3000rpm, mutta ahtopaine on alemmillakin kierroksilla herkästi 0,4 bar yli pyynnin.
Tähän on edellinen omistaja vaihtanut jonkun korjatun ebay ahtimen ja arvelin, että vnt:n perussäätö voisi olla pielessä. Uusin kuitenkin ensin alipaineletkut ja pyörittelin nyt säätötankoa vaiheittain 2 kierrosta pidemmäksi, mutta en saanut paineita alemmaksi.
Voisiko vika olla ahtopaineensäätösolenoidissa? Vai pitäisikö vaan ruuvata tankoa lisää.
Havaintoja:
-vnt tanko liikkuu kännistettäessä.
-alipaineletku irroitettuna kellolta, ei mene yliahdoille, eikä vedä alhaalta.
-Pyydetty ahtopaine suurimmillaan 1,25, toteutunut suurimmilla 1,485(eli ilmeisesti anturin max? arvelisin, että käy pahimmillaan huomattavasti korkeammalla)
-ahtopaine "hiipii" yli pyynnin kevyellä tasakaasullakin, eli ei ilmeisesti vnt:n hitaudestakaan ole kyse.
-joku virityssofta tähän on joskus laitettu
-egr tulpattu
-ei anna yliahdosta vikakoodia
Mitä kannattaisi seuraavaksi kokeilla?
Autocomilla olen katsellut livedataa ja myös inpa käytettävissä
Menee livedatan mukaan "yliahdoille" jatkuvasti,
nopeassa kiihdytyksessä oireita jopa venttiiliäänen muodossa ja selkeästi ei vedä normaalisti. Saattaa myös
hävittää tehot kiihdytyksessä, jonka jälkeen käy hetkenaikaa huonosti.
Ajossa käytännön ongelmat yli 3000rpm, mutta ahtopaine on alemmillakin kierroksilla herkästi 0,4 bar yli pyynnin.
Tähän on edellinen omistaja vaihtanut jonkun korjatun ebay ahtimen ja arvelin, että vnt:n perussäätö voisi olla pielessä. Uusin kuitenkin ensin alipaineletkut ja pyörittelin nyt säätötankoa vaiheittain 2 kierrosta pidemmäksi, mutta en saanut paineita alemmaksi.
Voisiko vika olla ahtopaineensäätösolenoidissa? Vai pitäisikö vaan ruuvata tankoa lisää.
Havaintoja:
-vnt tanko liikkuu kännistettäessä.
-alipaineletku irroitettuna kellolta, ei mene yliahdoille, eikä vedä alhaalta.
-Pyydetty ahtopaine suurimmillaan 1,25, toteutunut suurimmilla 1,485(eli ilmeisesti anturin max? arvelisin, että käy pahimmillaan huomattavasti korkeammalla)
-ahtopaine "hiipii" yli pyynnin kevyellä tasakaasullakin, eli ei ilmeisesti vnt:n hitaudestakaan ole kyse.
-joku virityssofta tähän on joskus laitettu
-egr tulpattu
-ei anna yliahdosta vikakoodia
Mitä kannattaisi seuraavaksi kokeilla?
Autocomilla olen katsellut livedataa ja myös inpa käytettävissä
Comment