Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 kytkimen säätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Polar
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 2045
    • Espoo

    e39 kytkimen säätö

    Ongelmana on e39 525tds kytkin ja se miten säätö tapahtuu. Tällä hetkellä kytkinpohjassa ja vaihdepäällä kun käynnistää auto pysyy paikallaan ja noin sentin verran poljinta nostamalla auto lähtee liikkeelle. Ajaessa ei pysty vaihtamaan vaihteita kytkimellä, eikä paikallaan saa vaihdetta päälle jos kone on käynnissä.

    Autoon vaihdettu uusi kytkinasetelma ja pitäisi olla ihan oikein kasattu

    Olisi kiva jos joku voisi pikaisesti kertoa miten kytkimen irrotuskohdan säätö tässä vehkeessä tapahtuu, saataisiin auto huomenna vielä ajoon.
    Kalustoa: E60 530D, E24 Turbo, 1502, 633Csi, Ford F250, Dodge Twinturbo Swinger, Pontiac GTO -66, Buick Skylark -68, jne
    - Official member of Team Järki & Kohtuus -
    - You gotta pay to play -

  • 525TDS Touring
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 483
    • Sahalahti

    #2
    Originally posted by Polar
    Ongelmana on e39 525tds kytkin ja se miten säätö tapahtuu. Tällä hetkellä kytkinpohjassa ja vaihdepäällä kun käynnistää auto pysyy paikallaan ja noin sentin verran poljinta nostamalla auto lähtee liikkeelle. Ajaessa ei pysty vaihtamaan vaihteita kytkimellä, eikä paikallaan saa vaihdetta päälle jos kone on käynnissä.

    Autoon vaihdettu uusi kytkinasetelma ja pitäisi olla ihan oikein kasattu

    Olisi kiva jos joku voisi pikaisesti kertoa miten kytkimen irrotuskohdan säätö tässä vehkeessä tapahtuu, saataisiin auto huomenna vielä ajoon.
    Ilmaamalla kytkimen työsylinterin. Tuo on juuri oire silloin kun on ilmaa järjestelmässä. Saattaa olla että ilmaa menee hetken päästä uudestaan, voi joutua uusimaan tiivisteet.
    Ex-525TDSa Touring -98
    Ex-MB E220T CDi -02
    E61 520D -09
    F11 518d -16

    Comment

    • Spetke
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 3452
      • Janakkala

      #3
      Asetelmassa on "räikkä" mikä pitää säätää erikoistyökalulla löysäksi ennenkuin asetelman kiristää kiini!!!
      "Räikän" tarkoitus on kompensoida levyn kulumista että kytkinpolkimen liike pysyy samana koko kytkimen elin iän!!!
      Mitään "Virallista" ulkopuolista säätöä ei ole.

      -Mutta koita ilmata järjestelmä ensiksi, jos ei auta niin loota vaan pois...
      Last edited by Spetke; 08-11-2005, 21:38.
      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

      Comment

      • Polar
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 2045
        • Espoo

        #4
        ilmattu on, ei tuntuis olevan ilmaa tossa systeemissä. ei sitte vissiin auta ku viiä koko paska suohon
        Kalustoa: E60 530D, E24 Turbo, 1502, 633Csi, Ford F250, Dodge Twinturbo Swinger, Pontiac GTO -66, Buick Skylark -68, jne
        - Official member of Team Järki & Kohtuus -
        - You gotta pay to play -

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎