Otitko sen kalliimman vai halvemman version velourista? Itsellä on se halvempi, kun kalliimpaa ei ollut beigen värisenä.
Kalliimman "super velour" version. Tuohan onkin näköjään jonkinlainen monikansallinen liikeketju, sama sivu monella eri kielellä eri maissa. Taitaa tulla kiinalaista halpiskamaa eikä Ruotsissa huolella ommeltua laatua... Ja tottakai tuon olisi saanut saksalaisesta kaupasta halvemmalla (jos tuo laskee postikulut oikein, ne ei näytä vaihtuvan maan mukaan). Hollantilaisessa kaupassa on vielä kalliimpi Diamond Collection versio, näyttää kylläkin jo liian pehmeältä.
Saksan eBaysta tilasin kuskin maton. Pitäisi olla alkuperäislaatuinen, tiedä sitten kumpaa alkuperäistä vastaava... 26 euroa postikuluineen, joten kokeillaan.
Tuo näkyy jo Postin seurannassa, paino 0,71kg... Taitaa siis vastata uudempaa alkuperäistä, jos edes sitäkään :(
Kalliimman "super velour" version. Tuohan onkin näköjään jonkinlainen monikansallinen liikeketju, sama sivu monella eri kielellä eri maissa. Taitaa tulla kiinalaista halpiskamaa eikä Ruotsissa huolella ommeltua laatua... Ja tottakai tuon olisi saanut saksalaisesta kaupasta halvemmalla (jos tuo laskee postikulut oikein, ne ei näytä vaihtuvan maan mukaan). Hollantilaisessa kaupassa on vielä kalliimpi Diamond Collection versio, näyttää kylläkin jo liian pehmeältä.
Just Kuvittelin että ruotsalainen pulju sen enempää tutkimatta.
Hatarat on kyllä muistikuvat alkuperäisistä veloureista, mitkä 528:ssa oli :think Nyt kun noita painoja miettii, niin saattoi ne kyllä tosiaan olla raskaammat ja "tuuheammat" kuin mitä nuo Ruotsin matot..
"Ruotsalainen" matto saapui. Se painaa 740g eli enemmän kuin uusi BMW:n alkuperäinen. Matto myöskin on täysin autoni alkuperäisen maton kokoinen, BMW uusi ei ole, pieni ero kaasupolkimen taakse tulevassa läpässä.
Tuossa matossa ei ole kantapään tukea. Pohjamateriaali on jotain kumitettua ainetta ja se imee vettä. BMW:n uusi alkuperäinen on pohjaltaan kumia eikä ime vettä (tai päästä sitä läpi). Autoni alkuperäisestä en osaa varmasti sanoa, se näyttäisi imevän vettä, mutta pitäisi vielä testata jollain muulla matolla.
Laitoin nyt tuon "ruotsalaisen" maton autooni. Täytyy katsella miten äkkiä se rupsahtaa.
Tilasin keväällä 2013 Schmiedmanilta e39:n "genuine BMW" -mattosarjan ja sain käsiini järkyttävät rimpulat, joten ainakin silloin sitä kautta taisi saada noita halpuutettuja versioita. Ihmettelinkin, että miten tuollaisesta roskasta kehdataan pyytää 140€ /sarja, ja miten ihmeessä alkuperäinen mattosarja voi olla noin luokaton. Nyt näköjään sitten selvisi syy tämän ketjun lukemisen myötä; eivät olleet alkuperäisen kaltaiset.
Auto on ollut tuon kevään jälkeen pelkästään kesäajossa, joten rimpulasarjakin on ajanut asiansa kohtuullisesti, kuljettajan matossa oli kantapään kohdalla kyllä melkoinen jälki jo 10tkm ajon jälkeen, mutta muuten nuo ovat pysyneet siistinä 30tkm kesäkäytön ajan. Ympärivuotisessa käytössä olevaan autoon noita ei kyllä voi suositella mitenkään.
Comment