Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 syö renkaiden sisäreunoja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikron
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 2171
    • Himas

    E39 syö renkaiden sisäreunoja

    Kesänakit 235/40-18 ja talvikumit 235/45-17. Kaikkia kumeja syönyt, talvikumeja vähemmän kun on uudemmat. Laitan aina paremmat taakse, että kulutuspinta kuluu tasaisesti. Tänä keväänä huomasin sisäreunojen kuluvan nopeammin. Nastat hiukan "koholla" sisäreunoista.

    Vian syy camber vai auraus? Etu vai takapää? Takapään narinahelat, tukivarret, puslat? Etupäässä pari-kolme vuotta ja n. 30tkm ajetut tukivarret, raidetankoja ei vaihdettu.
    Last edited by mikron; 05-06-2020, 17:30.
    F11 530dA xDrive M-sport -13
    Ex:E39 525i Touring M-sport -03
    Ex: E38 740iA -98
    Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
    Ex: E39 523i -96
    Ex: E34 520i -89
  • Vii83
    BTCF Member
    • Apr 2016
    • 154
    • Lohja

    #2
    mulla loppui sisäreunojen kuluminen narinahelojen vaihdolla, hantin puoli täysin jumissa,kuski puoli oli taas todella löysä.
    E61 535da -06
    F11 520da m-sport -15
    e36 325 sedan -91

    ex e46 320d touring -02
    ex e91 318d -09
    ex e39 520ia
    ex e36 318i m-look
    ex e36 328ia touring
    ex e39 523ia touring

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14468
      • Oulu

      #3
      Siihenhän voi olla paljon syitä, mutta ekana ihmettelisin että löytyykö alustasta mitä väljyyttä.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA (2.8l) '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • mikron
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 2171
        • Himas

        #4
        Originally posted by zener View Post
        Siihenhän voi olla paljon syitä, mutta ekana ihmettelisin että löytyykö alustasta mitä väljyyttä.
        No näin juuri. Takapäästä lähden noita narinaheloja kattomaan ekana.
        F11 530dA xDrive M-sport -13
        Ex:E39 525i Touring M-sport -03
        Ex: E38 740iA -98
        Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
        Ex: E39 523i -96
        Ex: E34 520i -89

        Comment

        • -kalevi-
          BTCF Member
          • Aug 2012
          • 507
          • Tuusula

          #5
          Originally posted by mikron View Post
          No näin juuri. Takapäästä lähden noita narinaheloja kattomaan ekana.
          Ilmajousituksella olevasta tarkastus pussit tyhjänä. Oma e39 veteli urissa ja renkaat kuluivat sisältä. Katsastuksessa ei löytänyt mitään vikaa. Ilmajouset tyhjäksi, niin molemmilta puolilta löytyi reilusti väljää ylemmistä tukivarsista.
          E87 118d
          E70 3.0d
          Ex: E36 M3
          Ex: E36 cabriolet m60b40
          Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
          Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

          Comment

          • bemmidee
            BTCF Member
            • Jan 2015
            • 55
            • stadi

            #6
            Originally posted by mikron View Post
            Kesänakit 235/40-18 ja talvikumit 235/45-18. Kaikkia kumeja syönyt, talvikumeja vähemmän kun on uudemmat. Laitan aina paremmat taakse, että kulutuspinta kuluu tasaisesti. Tänä keväänä huomasin sisäreunojen kuluvan nopeammin. Nastat hiukan "koholla" sisäreunoista.

            Vian syy camber vai auraus? Etu vai takapää? Takapään narinahelat, tukivarret, puslat? Etupäässä pari-kolme vuotta ja n. 30tkm ajetut tukivarret, raidetankoja ei vaihdettu.
            Syitä voi toki olla monia mutta aika iso ero vierintäkehässä ja halkasijassa talvikumeissa verraten 235/45/17 ja silloin yleensä rupee syömään sisäreunoista:think

            Säädetty kulmat isoimmille pyörille?

            Comment

            • mikron
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 2171
              • Himas

              #7
              Originally posted by bemmidee View Post
              Syitä voi toki olla monia mutta aika iso ero vierintäkehässä ja halkasijassa talvikumeissa verraten 235/45/17 ja silloin yleensä rupee syömään sisäreunoista:think

              Säädetty kulmat isoimmille pyörille?
              Kiitos korjauksesta, 17" siis talvikumit.

              Noiden isompien vanteiden mukaan kait kuuluu kulmat säätää. Mistäs noille kulmille löytyisi oikeat arvot ku Hemikin on kadonnut?
              F11 530dA xDrive M-sport -13
              Ex:E39 525i Touring M-sport -03
              Ex: E38 740iA -98
              Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
              Ex: E39 523i -96
              Ex: E34 520i -89

              Comment

              • -kalevi-
                BTCF Member
                • Aug 2012
                • 507
                • Tuusula

                #8
                Originally posted by mikron View Post
                Noiden isompien vanteiden mukaan kait kuuluu kulmat säätää. Mistäs noille kulmille löytyisi oikeat arvot ku Hemikin on kadonnut?
                Säädöt tehtaan toleranssien laitaan, eli camber mahdollisimman pystyyn ja aurausta mahdollisimman vähän, pysyen kuitenkin tehtaan arvojen sisällä
                E87 118d
                E70 3.0d
                Ex: E36 M3
                Ex: E36 cabriolet m60b40
                Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
                Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

                Comment

                • mikron
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 2171
                  • Himas

                  #9
                  Originally posted by -kalevi- View Post
                  Säädöt tehtaan toleranssien laitaan, eli camber mahdollisimman pystyyn ja aurausta mahdollisimman vähän, pysyen kuitenkin tehtaan arvojen sisällä
                  Jos sais vielä tarkemmin arvot, minkä sisään pitää osua, niin helpompi ohjeistaa säätäjää.
                  F11 530dA xDrive M-sport -13
                  Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                  Ex: E38 740iA -98
                  Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                  Ex: E39 523i -96
                  Ex: E34 520i -89

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    #10
                    Originally posted by mikron View Post
                    Jos sais vielä tarkemmin arvot, minkä sisään pitää osua, niin helpompi ohjeistaa säätäjää.
                    Ne arvot mitkä tulevat koneesta ovat ok mutta mahdollisimman pystyyn ja mahdollisimman vähän aurausta.

                    Ei siis vihreän keskelle vaan toiseen laitaan.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎