Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nykiminen e39 530i manuaali

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Misvits
    Newbiemmer
    • Jun 2020
    • 27
    • Helsinki

    Nykiminen e39 530i manuaali

    Onkohan kenellekkään tullut vastaan eli nykiminen tapahtuu kun luistoneston on päällä...moottori jarrutuksessa nopeus alittaa 60km/h alkaa nykimään ja kierrokset jää tavallaan soutaa toimii viiveellä ja sitten esim jos ajat 100km/h ja laitat auton vapaalle rullaamaan niin nopeusmittari ja kierroslukumittari tippuu samaa tahtiin paitsi jos kytkee luistoneston pois niin tippuu normaaliin.Auto toimii normaalisti kun luistonesto on pois päältä.
    Autosta luettu vikakoodit sielua myöten ja katottu live datat mutta mitään
    poikkeamaa ei löydy eikä anna mitään vikakoodia.Nokka ja kampi anturit vaihdettu...ei tulosta.:think
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    #2
    Kun ongelma katoaa luistonesto pois päältä, niin eiköhän siellä ole luistonestoon liittyvä ongelma. Millä ne koodit & live-datat on katsottu?
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Misvits
      Newbiemmer
      • Jun 2020
      • 27
      • Helsinki

      #3
      Kyllä tässä nyt sen verran kärryillä ollaan että luistoneston puolella vika on....En tiedä mitä aparaattia merkkiliike käytti mutta uskoisin ihan se mikä olla pitää.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        #4
        Katsottiinko sitä live-dataa ajossa?
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Misvits
          Newbiemmer
          • Jun 2020
          • 27
          • Helsinki

          #5
          Ajossa sitä ei ole tehty...Tuota tossa jo mietinkin se vois olla seuraava homma vois hyvinkin selvittää asiaa.Jotain virhe tietoo se syöttää...renkaita pyöritelty näyttää anturit näyttävän normilukemia eli toimii...ainut mitä huomattiin apparin etupyörä antaa pyörittäessä vapaasti raplattavan äänen:think vähän kun olis polkupyörän pinnojen välissä räpätinmutta sillei vaimeesti.Mutta sitä suuresti ihmettelen ettei mitään koodeja syötä:think...se on seuraavaksi suoritettava että otetaan ajossa live dataa.

          Comment

          • Zetz
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 3229
            • Joensuu

            #6
            eri halkaisijalla olevat etu ja takarenkaat?
            puh/txt/whatsapp: 0452673541
            näillä mennään talvella:
            e39 523ia arctic silver
            e87 116i Japanrot
            ja näillä kesällä:
            e30 328i *Rot m50b28

            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
            ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

            Comment

            • Misvits
              Newbiemmer
              • Jun 2020
              • 27
              • Helsinki

              #7
              Kyllähän siellä pyörii eri halkaisijalla olevat edessä 45 ja takana 50...Meinasitko että nuo vois tai vaikuttaa virhe tietoo pyörimisnopeudesta eli luistonesto menee osittain sekaisin...Eikö noista pitäisi tulla joku vikakoodi jos toiset pyörii nopeammin ja toiset ei...mutta hyvä pointti pitää kyllä tuokin kokeilla ja laittaa sit inffoo miten kävi.

              Comment

              • juha_s
                Alueaktiivi
                • May 2008
                • 447
                • Lappeenranta

                #8
                Oma e39 oli aikoinaan kranttu noista vierintäkehistä, takana jos pienempi kuin edessä niin vilkutteli kiihdytyksessä luistonestovaloa. Eikä tule vikakoodeja siitä.
                F11 535d xDrive M-Sport -13

                Comment

                • Miksa99
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2020
                  • 33
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by Misvits View Post
                  Onkohan kenellekkään tullut vastaan eli nykiminen tapahtuu kun luistoneston on päällä...moottori jarrutuksessa nopeus alittaa 60km/h alkaa nykimään ja kierrokset jää tavallaan soutaa toimii viiveellä ja sitten esim jos ajat 100km/h ja laitat auton vapaalle rullaamaan niin nopeusmittari ja kierroslukumittari tippuu samaa tahtiin paitsi jos kytkee luistoneston pois niin tippuu normaaliin.Auto toimii normaalisti kun luistonesto on pois päältä.
                  Autosta luettu vikakoodit sielua myöten ja katottu live datat mutta mitään
                  poikkeamaa ei löydy eikä anna mitään vikakoodia.Nokka ja kampi anturit vaihdettu...ei tulosta.:think

                  no kyllä ite ensin kokeilisin jotai remappausta luiston estolle, jos mahdollista tai toista poksia:think... ei tuossa kyllä minusta paljon vaihto ehtoo jaa jos livessä kaikki toimii... ja kaikki toimii jos luiston esto ei käytössä, normaalisti että ei nyki moottori jarrulla jne jne.. onhan niitä joskus ollu, että purkki sekoo ja lyö tehot alas tms kesken kaiken vaikkei mitää syytäkää... ja mulla yleensä ainaki se huonoin tuuri että kalleintaha se o rikki jos mahollista

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    #10
                    Nämä ovat tosi ronkeleita noille vierintäkehien eroille.

                    Vaikka lainaan samanlaiset molemmille akseleille ja kokeilemaan.

                    Comment

                    • Misvits
                      Newbiemmer
                      • Jun 2020
                      • 27
                      • Helsinki

                      #11
                      Niin live data katottu kun auto ollu nosturilla missä pyöritetty renkaita ja katottu että anturit toimii mutta ajossahan ne muuttuu jos pallot erinkokoiset.Mitään valoja se ei vilkuta mittaristossa.Kyllähän se vaihtoehdoksi tulee se toisen boksin kokeilu jos ei vika heltiä kun renkaat vaihtaa samankokoisiin...kyllä se boksi olisin jo kokeillut jos olisi ollut ulottuvilla
                      No vloppuna toiset kumit alle ja toivotaan parasta tai jos ei korjaannu niin ihmettely jatkuu:think...

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        #12
                        Originally posted by Misvits View Post
                        Niin live data katottu kun auto ollu nosturilla missä pyöritetty renkaita ja katottu että anturit toimii mutta ajossahan ne muuttuu jos pallot erinkokoiset.Mitään valoja se ei vilkuta mittaristossa.Kyllähän se vaihtoehdoksi tulee se toisen boksin kokeilu jos ei vika heltiä kun renkaat vaihtaa samankokoisiin...kyllä se boksi olisin jo kokeillut jos olisi ollut ulottuvilla
                        No vloppuna toiset kumit alle ja toivotaan parasta tai jos ei korjaannu niin ihmettely jatkuu:think...
                        Ajossa se live-data pitää katsoa, että näkee tuleeko kaikilta antureilta oikea tietoa. Jos autossa on DSC, niin vaatii koodausta & kalibrointia se toinen boksi.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Misvits
                          Newbiemmer
                          • Jun 2020
                          • 27
                          • Helsinki

                          #13
                          Kyllä ja edelleen ajossa mitattavaMutta mitään tietoa ei ole että onko DSC auto v2000 valmiste...Sitten ne live datat ajossa kehiin jos ei renkaiden vaihdolla tokene.
                          Last edited by Misvits; 23-06-2020, 21:55.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            #14
                            Originally posted by Misvits View Post
                            Kyllä ja edelleen ajossa mitattavaMutta mitään tietoa ei ole että onko DSC auto v2000 valmiste...Sitten ne live datat ajossa kehiin jos ei renkaiden vaihdolla tokene.
                            Sen onko DSC vai ASC näkee kun katsoo mitä siinä napissa lukee.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Zetz
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 3229
                              • Joensuu

                              #15
                              Originally posted by Misvits View Post
                              Kyllähän siellä pyörii eri halkaisijalla olevat edessä 45 ja takana 50...Meinasitko että nuo vois tai vaikuttaa virhe tietoo pyörimisnopeudesta eli luistonesto menee osittain sekaisin...Eikö noista pitäisi tulla joku vikakoodi jos toiset pyörii nopeammin ja toiset ei...mutta hyvä pointti pitää kyllä tuokin kokeilla ja laittaa sit inffoo miten kävi.
                              omassa alpinassa luistonesto temppuli kun oli erimerkkiset etu ja takarenkaat, (sis edessä 235/40/18 ja takana 265/35/18) laitoin saman merkkiset renkaat niin luistonesto lähti toimimaan
                              puh/txt/whatsapp: 0452673541
                              näillä mennään talvella:
                              e39 523ia arctic silver
                              e87 116i Japanrot
                              ja näillä kesällä:
                              e30 328i *Rot m50b28

                              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                              ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎