Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 528 abs ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuomas041
    Bimmer Rookie
    • Feb 2006
    • 51

    E39 528 abs ongelma

    Osaako joku sanoa, että mihin pinniin tuohon ecun liittimelle tulee piuhat kuskinpuoleiselta abs anturilta. Vanha boksi meni totaalitilttiin ja vaihdoin tilalle uuden käytetyn. Myyjän mukaan kunnossa oleva boksi. Nyt koodauksen jälkeen vikavalot pysyi poissa 100 metriä ja syttyivät uudelleen. Herjaa vasenta etuanturia. Vaihdoin uuden anturin ja herjaa edelleen samaa. Eli vika nyt sitten joko boksissa tai johdoissa katkos. Olisi helpompi mitata nuo johdot jos tietäis missä on toinen pää🤔

    Niin ja auto on vm. 98 ja tekniikkapäivitysmallia. Boksi 950 002 eli Dsc löytyy.
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    #2
    Mittaa suoraan abs boksin liittimelta anturit. Muistelisin, että etuvasen oli pinnit 28 & 12 ja etu oikea oli 15 & 16, pinnit voi varmistaa esim. newtis tai WDS:stä. Kannattaa verrata sitä saatua lukemaan toiseen anturiin. Diodi testi ja vastus kannattaa mitata.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • tuomas041
      Bimmer Rookie
      • Feb 2006
      • 51

      #3
      Originally posted by HTK12 View Post
      Mittaa suoraan abs boksin liittimelta anturit. Muistelisin, että etuvasen oli pinnit 28 & 12 ja etu oikea oli 15 & 16, pinnit voi varmistaa esim. newtis tai WDS:stä. Kannattaa verrata sitä saatua lukemaan toiseen anturiin. Diodi testi ja vastus kannattaa mitata.
      Tuolla pinneilla 12 ja 28 pääsee jo pitkälle jos niihin tulee piuhat anturilta. Saa ainakin mitattua onko johdot ehjät. Muuten noita hal-antureita ei kai oikein voi mitata kuin oskilloskoopilla🤔

      Tänks👍

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        #4
        Originally posted by tuomas041 View Post
        Tuolla pinneilla 12 ja 28 pääsee jo pitkälle jos niihin tulee piuhat anturilta. Saa ainakin mitattua onko johdot ehjät. Muuten noita hal-antureita ei kai oikein voi mitata kuin oskilloskoopilla🤔

        Tänks👍
        Diodi testi on ihan toimiva näiden kanssa.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • tuomas041
          Bimmer Rookie
          • Feb 2006
          • 51

          #5
          Originally posted by HTK12 View Post
          Diodi testi on ihan toimiva näiden kanssa.
          No pitää koittaa sillä. Helpommallahan sitä pääsee jos saa liittimeltä vaan mitata👍

          Comment

          • Miksa99
            Bimmer Rookie
            • Jun 2020
            • 33
            • Oulu

            #6
            Originally posted by tuomas041 View Post
            Osaako joku sanoa, että mihin pinniin tuohon ecun liittimelle tulee piuhat kuskinpuoleiselta abs anturilta. Vanha boksi meni totaalitilttiin ja vaihdoin tilalle uuden käytetyn. Myyjän mukaan kunnossa oleva boksi. Nyt koodauksen jälkeen vikavalot pysyi poissa 100 metriä ja syttyivät uudelleen. Herjaa vasenta etuanturia. Vaihdoin uuden anturin ja herjaa edelleen samaa. Eli vika nyt sitten joko boksissa tai johdoissa katkos. Olisi helpompi mitata nuo johdot jos tietäis missä on toinen pää🤔

            Niin ja auto on vm. 98 ja tekniikkapäivitysmallia. Boksi 950 002 eli Dsc löytyy.
            varmista että uusi anturi kunnolla paikallaan, ettei hapettumat yms jää vaivaamaan, ja anturi liian kaukana kehästä...

            toinen todennäkösempi syy on se johto sarja, heti siitä anturin liittimestä 30cm kone huoneeseen päin oleva väli, joka osittain menee sinne sisälokarin sissään... saattaa olla hapettunu johto ihan shitiksi kuorien sisältä...

            toki jos hait motonetin anturin... nii se voi olla ettei toimi muutenkaan... jos koti diaknoosia haluaa varman päälle värkätä.. nii vaihda etu anturit puolelta toiselle... saat suljettuaa pois sen ettei uusi anturi ole rikki... jos vika pysyy edelleen etu vasemmalla... eikä siirry oikealle

            Comment

            • tuomas041
              Bimmer Rookie
              • Feb 2006
              • 51

              #7
              Originally posted by Miksa99 View Post
              varmista että uusi anturi kunnolla paikallaan, ettei hapettumat yms jää vaivaamaan, ja anturi liian kaukana kehästä...

              toinen todennäkösempi syy on se johto sarja, heti siitä anturin liittimestä 30cm kone huoneeseen päin oleva väli, joka osittain menee sinne sisälokarin sissään... saattaa olla hapettunu johto ihan shitiksi kuorien sisältä...

              toki jos hait motonetin anturin... nii se voi olla ettei toimi muutenkaan... jos koti diaknoosia haluaa varman päälle värkätä.. nii vaihda etu anturit puolelta toiselle... saat suljettuaa pois sen ettei uusi anturi ole rikki... jos vika pysyy edelleen etu vasemmalla... eikä siirry oikealle
              Tuota johtosarjaa epäilen syylliseksi. Toki tuo anturi on motonetista niin pitää koittaa tuota puolenvaihtoa sit jos ei tuosta piuhasta löydy vika. Pitää vaan odotella inspiraatiota, että jaksaa taas kiinnostaa. Kiitoksia vinkeistä👍

              Comment

              • tuomas041
                Bimmer Rookie
                • Feb 2006
                • 51

                #8
                Koitin nyt mitata tuolta liittimeltä suoraan laiskuuttani. En tullut hullua hurskaammaksi noista arvoista. Oikea puoli, joka siis varmuudella toimii, ei näytä vastusta. Diodimittaus ei anna arvoa kumpaankaan suuntaa. Eli oletus siis on että toimiva on nolla. Vasen antaa vastusarvon 12,3 ohmia. Diodimittaus antaa arvon 0.12 molempiin suuntiin. Motonetin uusi anturi ei vastusta ja diodi 900 toiseen suuntaan.

                Mulle nuo arvot ei kerro mitään. Täytyy siellä vasemmalla ainakin olla jatkuvuutta kun antaa kerran vastuksen tai sit piuhat oikkarissa jostain kohtaa.

                Comment

                • tuomas041
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2006
                  • 51

                  #9
                  No sen verran asiaan tuli selvyyttä, että johdot oli ehjät kun mittasin. No jäljelle jäi enää sitten boksi tai anturit. Vaihdoin anturit päikseen ja vika siirtyi oikealle. Eli anturivika siis kyseessä. No jotta asia ei olisi niin yksinkertainen niin vaihdoin motonetin anturin oikealle. Antoi kuitata vian pois ja vikavalot häipyivät. Eli en tiedä mikä mättäsi. Voi olla että vika palaa takaisin. No sitä odotellessa. Jos edelleen herjaa oikeaa puolta pitää hakea sitten uusi anturi. Raportoin tänne sitten niin saa joku muu mahdollisesti apua jos painii samanlaisen ongelman kanssa.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎