Moikka! Meneekö auto päästöistä läpi jos tekee pakosarjoilta taaksepäin 3" suoraa putkea yhdellä vaimentimella? Eli riittääkö etukatit puhtaisiin päästöihin, pääkatit poistettuna... ja onko parempi tehdä rosterista vai mustasta putkesta?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 540 putkisto/päästö kysymys
Collapse
X
-
Originally posted by Jancco View PostMistä kunnon pakosarjat? Jos supersprint ei ole vaihtoehto. Moottori on M62B44TU
Ihan dynossa näkyvää tehonlisäystä pitäisi kyllä tulla noilla kunhan tiedostaa että asennus ei ole nopeaa eikä mukavaa. Ei ole ihan viimeisen päälle fitment ja muutenkin ahtaassa paikassa nuo pakosarjan mutterit. Hitsaushommia on myös tiedossa naittaa nuo loppuputkistoon jotenkin ja lisätä katteja/lambdan paikkoja tarpeen mukaan.
Edit: Joku pirkka vaihtoehto olisi heittää non-vanoksen vakio pakosarjat kiinni, huhupuheiden mukaan vanos-mallin pakosarjat kuristaa kaikista eniten. Tästä ei kuitenkaan ole tiedossa mitään faktaa onko tuossa operaatiossa mitään järkeä oikeasti (tuskin), non-vanos pakosarjoissa ei myöskään ole "etu-katteja".Last edited by ekkoo1; 06-08-2020, 22:54.E39 540i -96 Ajamisen iloa
E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin
Comment
-
-
Originally posted by Jancco View PostKannattaako konttia alkaa leikkelemään että tekisi tuplaputket vai olisiko parempi vain singlenä?
Tarpeeksi ruosteongelmia muutenkin ilman että kerjää lisää, jos joskus myyt autoa niin harva ostaja myöskään näkee tuommoista leikkelyä plussana.
Vakioputkiston loppupää on aivan riittävällä halkaisijalla vaparikäyttöön, eniten kuristaa nuo pakosarjat.E39 540i -96 Ajamisen iloa
E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin
Comment
-
-
Originally posted by Jancco View PostMitä katalysaattoreiden korvaajaksi? Orkkiksia ei enää ole.E39 540i -96 Ajamisen iloa
E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin
Comment
-
-
Jos ei veikkaa, ei voi voittaa, mut on kyl hurjan näköne toi kuskin puolen sarja ebays
Hitsattu, ja vitone silti nii kaukan linjast, että saa kyl vääntää iha huolel..
Tollasest 900e tuntuu viel tosi kalliilt.
edit: on muute nii kivan näkösiä(lue halpoja) S65 pakosarjat ebays, et saatan sovitel E34:seen:thinkLast edited by aae30; 06-08-2020, 23:49.Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
-
Originally posted by aae30 View PostJos ei veikkaa, ei voi voittaa, mut on kyl hurjan näköne toi kuskin puolen sarja ebays
Hitsattu, ja vitone silti nii kaukan linjast, että saa kyl vääntää iha huolel..
Tollasest 900e tuntuu viel tosi kalliilt.
Eipä kauheasti löytynyt muita vaihtoehtoja kun itse halusin viripakosarjat, äkkiä rupeaa maksamaan suomessakaan teettää millään virallisella tuntitaksalla räätälöitynä.
Nuo eBay pakosarjatkin pysyy kohtuu "halpana" vain jos itse asentaa ja korjaa mahdolliset fitment ongelmat, jos viet nuo pajalle tuntitaksalla asennettavaksi/muokattavaksi niin veikkaan että nuo Supersprintit on äkkiä halvemmat kun vertaa asennustyön määrää.E39 540i -96 Ajamisen iloa
E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin
Comment
-
-
Originally posted by ekkoo1 View PostJuu, en tosiaan tiedä tästä kyseisestä myyjästä mitään mutta itse ostin käytettynä 99% samannäköiset. Niissä oli kuskin puoli ok mutta apukuskin puolella sai juurikin vääntää yhtä laippaa pinnapulttien päälle jonkin verran, ei kuitenkaan ollut noin silmämääräisen kiero kun tuossa kuvassa.
Eipä kauheasti löytynyt muita vaihtoehtoja kun itse halusin viripakosarjat, äkkiä rupeaa maksamaan suomessakaan teettää millään virallisella tuntitaksalla räätälöitynä.
Nuo eBay pakosarjatkin pysyy kohtuu "halpana" vain jos itse asentaa ja korjaa mahdolliset fitment ongelmat, jos viet nuo pajalle tuntitaksalla asennettavaksi/muokattavaksi niin veikkaan että nuo Supersprintit on äkkiä halvemmat kun vertaa asennustyön määrää.
Putket otti yhteen ja ei saanut reikiä pinnapulttien kohdalle ihan pienellä voimalla.
Tein kantta vastaavan laipan johon pulttasin kiinni sarjan ja tämä laippa laaniin kiinni, siinä sitten punahehkuun, sit haluttuja putkia ja vääntelemään sopivaksi. Lopuksi sarjalle "hehkutus" uunissa, edelleen oli laippaan pultattuna (oisko ollu jotain reilu 500C) ja ilmassa jäähdytys. Kävi hyvin pinnapultteihin, mutta edelleen ahisti ohjausakseliin ja pientä muokkausta piti tehdä autossa kiinni olleessa.
Apparin puoli oli semmoinen "jäykkä" asentaa ja ottaa pois, lähtötilanne kuskin puolella oli kertaa 5 jäykkyyden suhteen.
Ei nuo kaikki kuvien perusteella näytä huonoille. Oisko väljät toleranssit jigissä ja vetelee hitsatessakin.
Edit.
Aloittajalle.
Tuossa jotain yleistä höpinää e39 540i putkista
Ja tuolla yleistä höpinää putkistoista.
Last edited by bemmeri; 07-08-2020, 08:55.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by ekkoo1 View PostEi mielestäni kannata leikellä, siinä joutuu silpomaan sekä varapyörän koteloa että akkuhyllyä vissiin jos haluaa vaimentimenkin sinne eikä vain semmoista ylimääräistä "putken päätä".
Tarpeeksi ruosteongelmia muutenkin ilman että kerjää lisää, jos joskus myyt autoa niin harva ostaja myöskään näkee tuommoista leikkelyä plussana.
Vakioputkiston loppupää on aivan riittävällä halkaisijalla vaparikäyttöön, eniten kuristaa nuo pakosarjat.
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
-
Originally posted by ekkoo1 View PostPystyn varmaan ensi viikolla kertomaan miten 2x 2.5" magnaflown jalometallikatit pärjää omassa autossa päästötestiä vastaan. Virinokat ja juuri tuommoiset kiinan supersprintit kiinni niin hankaluuksia luultavasti tiedossa mutta katsotaan.
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostSulla oli se kuskin puoli vähintään yhtä hurja mitä tuossa yllä olevassa ebay kuvassa.
Putket otti yhteen ja ei saanut reikiä pinnapulttien kohdalle ihan pienellä voimalla.
Tein kantta vastaavan laipan johon pulttasin kiinni sarjan ja tämä laippa laaniin kiinni, siinä sitten punahehkuun, sit haluttuja putkia ja vääntelemään sopivaksi. Lopuksi sarjalle "hehkutus" uunissa, edelleen oli laippaan pultattuna (oisko ollu jotain reilu 500C) ja ilmassa jäähdytys. Kävi hyvin pinnapultteihin, mutta edelleen ahisti ohjausakseliin ja pientä muokkausta piti tehdä autossa kiinni olleessa.
Apparin puoli oli semmoinen "jäykkä" asentaa ja ottaa pois, lähtötilanne kuskin puolella oli kertaa 5 jäykkyyden suhteen.
Originally posted by duuk View PostS62:lla ainakin ois tarvinnut lämmitellä aika hartaasti että kuvan katalysaattorit ois siinä konttorilla saavuttanut toimintalämpötilan. Ajaa auton kuumaksi kun menee leimalle?
E39 540i -96 Ajamisen iloa
E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin
Comment
-
-
Omassa 540i:ssä on nuo Magnaflown 2.5" metallikennokatit, eikä ainakaan vakion kanssa ole ollut ongelmia. Kyllähän nuo hieman lämmittelyä vaativat, mutta eivät siinä määrin, että katsastuksessa olisi koskaan sanottu mitään. Kun nuo olivat aivan uudet, niin ensimmäisellä päästämittauksella häkä oli 0,08 sekä tyhjäkäynnillä, että kierroksilla, joten ainakin vakiossa toimivat täydellisesti.
Varmin tietysti aina ottaa päästöt jossain muualla, niin ei ole riskiä sille, että sattuu joku lasika katsastusmies, jolle ei kelpaa, jos 30min jonossa seisoneesta autosta ei saa hyväksyttyjä päästöjä minuutissa.
Comment
-
Comment