Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 päästöluokat ja moottorinvaihto

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Tapi
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 3117
    • Välisuomi

E39 päästöluokat ja moottorinvaihto

Pihassa on patalaiska 02 525i ja kävi mielessä jos joskus innostuisi vaihtamaan tekniikan johonkin hauskempaan. 535 ja 540 sopisivat varmaan paremmin lähtökohdiksi kun niihin kuitenkin verrataan tehoja trafilla mutta kutoskoneisten hammastanko-ohjaus on lähtökohtaisesti noista poikkeava.

Entä päästöluokkien suhteen? Mitä eri luokkia E39:eissa oli bensamalleissa? Eli onko jotkin vuosimallit joihin ei kannata edes harkita luvallisia muutoksia?

Jenkeissä näyttää olevan paljon LS-swappeja ja niihin valmiita palikoitakin. Vastaavia on tullut rassattua Suomessa vuosien varrella kymmeniä itsekin joten sellainen syntyisi aika luontevasti.

ABS ei taida kaivata moottorilta juurikaan infoa mutta luistoneston tai ajonvakautuksen voinee unohtaa. Mittariston infoon en ole näissä perehtynyt että saako esim nopeusmittarin viriteltyä ilman bmw-lootaa tai moottoria. Jos tähän lähden niin tarkoitus olisi pitää mahdollisimman alkuperäisenä toiminnot ja ulkonäkökin.
    ---
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7394
    • Oulu

Asiasta en ole tarkemmin perillä, mutta sigun E39 on käsittääkseni Euro 3 ja samaa näyttäs tämä myös 02 525i:lle: https://carfueldata.vehicle-certific...agency.gov.uk/

Ja ihan asian vierestä niin on kyllä aika uskomatonta lukea nyt vuonna 2020 toi sun viesti kun oon itse ajanut reilu 14 vuotta E39:llä ja joku viikko sitten ostin ton E92 niin on väistämättä tullut jo mieleen ajatus että olispa toi N55-motti E39-kopassa niin olis aika täydellinen auto mulle. Mutta ehkä se E60 535i olis sitten jo valmiiksi aika lähellä.
    Last edited by Petri.Kekkonen; 25-07-2020, 20:27.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

Comment

Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎