Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39-5hp24-pakki "töksähtää"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maxima
    Newbiemmer
    • Sep 2005
    • 4

    E39-5hp24-pakki "töksähtää"

    Automaattilaatikko toimii hienosti ja pehmeästi auton ollessa lämmin, varsinkin laatikon öljynvaihdon jälkeen. Auton seistyä yön yli tai yli 8h eli auton ollessa kylmä vaihteen siirto pakille "töksähtää".
    Ilmiö oli jonkin verran voimakkaampi ennen laatikon öljynvaihtoa. Merkkiliike tarjosi ainoaksi "lääkkeeksi" öljynvaihtoa, joka sitten tehtiin. Samalla resetoitiin mukautumat. Laatikko toimii muuten nyt hienosti ja pehmeästi, mutta edelleen tuo pakin kytkeytyminen kylmänä selvästi nykäisee. Lämpimänä siirtoa pakille tuskin huomaa.
    Onkohan tämä käyttäytyminen ihan normaalia ko. ZF:n laatikolle?
  • S.P.R
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1009
    • Oulu area

    #2
    Kyllä mullakin kytkeytyy joskus pakki aamuisin hieman "ronskisti". Toimiihan tuo koko laatikko kylmänä hieman "huonommin" kuin lämpimänä. Taitaa olla ihan normaalia.

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Mikä ikäinen auto/laatikko?

      Comment

      • Jihoo
        Bimmer Rookie
        • May 2005
        • 60
        • Jkl

        #4
        Johtuskohan tuo siitä että aamulla kylmänä käynnistettäessä on enemmän kierroksia koneessa..

        Comment

        • Maxima
          Newbiemmer
          • Sep 2005
          • 4

          #5
          Auto/laatikko on 2001 mallia ja ajettu 82 000 km.

          Comment

          • Maxima
            Newbiemmer
            • Sep 2005
            • 4

            #6
            Auto/laatikko on 2001 mallia ja ajettu 82 000 km.
            Last edited by Maxima; 06-09-2005, 13:31.

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Eli laatikko mihin EI olisi pitänyt vaihtaa muutamaa litraa öljyä.
              No, joka tapauksessa jotain vikaa jossain on. tässä uudemmassa ZF:ssä laatikon ohjaus pelaa yhteen mm.moottorinohjauksen kanssa, jolloin kaikki tämäntyyppiset ongelmat ovat ehdottomasti vikoja ja käyttölämpötiloista täysin riippumatta. Eli elektroniikan pitäisi hoitaa kaikki kytkeytymispaineista luistoihin suhteessa moottorin kierroslukuun,vääntömomenttiin,jne.
              Jos vikakoodinluvusta ei löydy vastausta, on ongelma todennäköisesti itse laatikossa ja sen mekaniikassa. Tosin softan pitäisi tämä kyllä huomata ja pyrkiä korjaamaan se. Nyt kun se ei kuitenkaan näytä onnistuvan, pitäisi joku jälki jäädä vikakoodeihin. Millään öljynvaihdolla ei näitäkään ongelmia kuitenkaan poisteta.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎